×
×

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان
بازگشت۳۰واحد درسال‌جهش‌تولید به چرخه‌فعالیت

  • کد نوشته: 31665
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی تشنه دل روز چهارشنبه به رسانه‌ها افزود: ۳۰ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، سال ٩٩ احیا و به عرصه تولید بازگشتند.
    بازگشت۳۰واحد درسال‌جهش‌تولید به چرخه‌فعالیت
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال استان، سال ۹۹ با عنوان «جهش تولید»، با رفع موانع و مشکلات، به چرخه فعالیت و تولید بازگشت.

    بازگشت۳۰واحد درسال‌جهش‌تولید به چرخه‌فعالیت
    بازگشت۳۰واحد درسال‌جهش‌تولید به چرخه‌فعالیت
    بازگشت۳۰واحد درسال‌جهش‌تولید به چرخه‌فعالیت

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی تشنه دل روز چهارشنبه به رسانه‌ها افزود: ۳۰ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، سال ٩٩ احیا و به عرصه تولید بازگشتند.

     وی با اشاره به سیاست‌های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در تحقق شعار «جهش تولید» در سال گذشته و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت های اصلی این سازمان بر محورهای تاکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع‌زدایی در واحدهای تولیدی استان به‌منظور تحقق رونق و جهش در تولید ، اجرای طرح‌های نیمه‌تمام ، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای این سیاست ها هم‌فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی واقتصادی استان در دستور کار قرار گیرد. 

     رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه چالش های بسیاری در بخش صنعت ، معدن و تجارت استان وجود دارد اظهار داشت: در تمامی بخش ها باید آسیب شناسی انجام شود و در جهت پیگیری امور و رفع چالش ها و موانع راهکارهای موثر ارائه شود.

     وی بیان کرد: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی از اولویت های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است و در این راستا سال گذشته ۱۶ طرح مهم در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شدند.

     تشنه دل ادامه داد: تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری، به دلیل مانع تراشی ها، مداخلات غیرضروری و یا ایجاد موانع توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و دراین رابطه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسئولیت مستقیم دارد تا با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان و همکاری دستگاه های عضو کارگروه از بروز این رخداد در استان به جد جلوگیری شود. 

    سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

    طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

    ۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *