×
×

رییس هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان کازرون
داوطلبان‌انتخابات‌شوراها در والاشهرکازرون‌به حدنصاب‌نرسیده‌است

  • کد نوشته: 31671
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محسن توحیدیان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای اسلامی شهر والاشهر، پنج کرسی دارد که تاکنون صلاحیت پنج نفر از داوطلبان در هیات‌های اجرایی و نظارت تایید شده است.
    داوطلبان‌انتخابات‌شوراها در والاشهرکازرون‌به حدنصاب‌نرسیده‌است
  • تبلیغ هدفمند

     رییس هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان کازرون گفت: تاکنون، آمار داوطلبان تایید صلاحیت شده این انتخابات در شهر والاشهر (بالاده سابق) به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات نرسیده است.

    داوطلبان‌انتخابات‌شوراها در والاشهرکازرون‌به حدنصاب‌نرسیده‌است
    داوطلبان‌انتخابات‌شوراها در والاشهرکازرون‌به حدنصاب‌نرسیده‌است
    داوطلبان‌انتخابات‌شوراها در والاشهرکازرون‌به حدنصاب‌نرسیده‌است

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محسن توحیدیان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای اسلامی شهر والاشهر، پنج کرسی دارد که تاکنون صلاحیت پنج نفر از داوطلبان در هیات‌های اجرایی و نظارت تایید شده است.


    وی تاکید کرد:‌ برای انتخابات دوره ششم شورای شهر والاشهر ۱۳ نفر نام‌نویسی کردند که پنج نفر در مرحله بررسی هیات اجرایی و ۲ نفر در مرحله بررسی هیات نظارت رد صلاحیت شدند و در مجموع، صلاحیت پنج نفر تایید شد.
    به گفته وی، برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی در این شهر، باید دست کم ۶ داوطلب در عرصه رقابت انتخاباتی حضور داشته باشند.
    والاشهر شهری است در بخش جره و بالاده در جنوب غربی شهرستان کازرون استان فارس که اسفندماه ۱۳۹۷ نام آن با مصوبه هیات وزیران از بالاده به نام کنونی تغییر یافت.
     
    رییس هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه روند بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت‌شده گفت: تاکنون صلاحیت ۵۰ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی چهار شهر این شهرستان تایید شده است.
    توحیدیان افزود: در شهر کازرون، ۵۲ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت‌نام کردند که از این تعداد، هشت نفر انصراف دادند، ۱۰ نفر در هیات اجرایی و۹ نفر هم در هیات نظارت رد شدند که در جمع ۲۵ نفر تایید صلاحیت شدند و برای هفت کرسی رقابت می‌کنند.
    وی گفت:‌ در شهر خشت نیز، آمار ثبت نام اولیه داوطلبان ۱۲ نفر بود که صلاحیت سه نفر در هیات اجرایی و یک نفر در هیات نظارت رد شد و هشت نفر تایید صلاحیت شده برای پنج کرسی شورای این شهر رقابت خواهند کرد.
    رییس هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان کازرون همچنین اظهار داشت: در شهر کنارتخته نیز ثبت نام اولیه ۱۶ نفر بود که یک نفر انصراف داد، سه نفر در هیات اجرایی رد شد و ۱۲ نفر تائید صلاحیت شدند تا در معرض رای مردم برای انتخاب پنج عضو شورای اسلامی این شهر باشند.
    توحیدیان در عین حال گفت:‌ آمار اعلام شده پس از رسیدگی به اعتراض‌ها در سطح استان قطعیت پیدا می‌کند، از این رو، تغییراتی در این آمار محتمل است.
    وی اظهار داشت: ملاک بررسی ما در هیات نظارت برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان کازرون، استعلام از مراجع پنج گانه شامل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال و سازمان اطلاعات سپاه بوده است.
    شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

    پیش از این، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان گفته است: از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر داوطلب شوراهای اسلامی ۱۱۵ شهر فارس پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان ها ، صلاحیت یک هزار و ۸۵۰ نفر تایید شده و صلاحیت یک هزار و ۱۸۷ نفر هم احراز نشده است.
    سید احمد احمدی‌زاده افزوده است: در مقطع ثبت نام داوطلبان نیز تعداد آنها در چند شهر کوچک استان و ۱۲۲ روستا به حد نصاب مورد نیاز برای برگزاری انتخابات نرسید که به جز موارد انصرافی، در بحث رد صلاحیت‌ها به دنبال رایزنی برای افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده هستیم.

    روح الله نجابت رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان فارس نیز پنجشنبه نهم اردیبهشت با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر در فارس توسط هیات اجرایی و حدود ۳۰۰ نفر نیز توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند تاکید کرد: شرعا بر خود حرام می دانم که در بررسی صلاحیت افراد غیر از نگاه حرفه ای و تخصصی چیزی را دخیل کنم.

    انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *