×
×

مدیرکل شیلات مازندران
مازندران سال‌گذشته نیم‌میلیون‌دلارخاویار صادرکرد

  • کد نوشته: 31686
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، حسن اسحاقی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح شیلاتی در فریدونکنار ، پرورش ماهیان خاویاری و صادرات گوشت این ماهیان و خاویار را از جمله برنامه های راهبرد صادرات غیرنفتی در استان مازندران معرفی کرد.
    مازندران سال‌گذشته نیم‌میلیون‌دلارخاویار صادرکرد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل شیلات مازندران گفت که پارسال ۵۱۶ هزار دلار خاویار از این استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

    مازندران سال‌گذشته نیم‌میلیون‌دلارخاویار صادرکرد
    مازندران سال‌گذشته نیم‌میلیون‌دلارخاویار صادرکرد
    مازندران سال‌گذشته نیم‌میلیون‌دلارخاویار صادرکرد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا ، حسن اسحاقی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح شیلاتی در فریدونکنار ، پرورش ماهیان خاویاری و صادرات گوشت این ماهیان و خاویار را از جمله برنامه های راهبرد صادرات غیرنفتی در استان مازندران معرفی کرد.

    وی گفت که پارسال در مجموع پنج هزار و ۱۵۵ کیلوگرم خاویار و ۲ هزار و ۲۷۷ تن گوشت ماهیان خاویاری در مازندران تولید شد.

    اسحاقی افزایش مزارع پرورش ماهیان خاویاری و توسعه مزارع موجود در مازندران را از بربرنامه های مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود : احداث مزرعه های پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار شورای برنامه ریزی استان در راستای تحقق  اقتصاد مقاومتی و جهش تولید قرار گرفته و هدف اداره کل شیلات احداث مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در همه شهرستان های مازندران است.

    در این مراسم با حضور استاندار مازندران یک طرح پرورش ماهیان خاویاری بهره برداری و عملیات اجرایی یک طرح دیگر پرورش این گونه ماهی به همراه ساخت یک کارخانه فراوری محصولات کشاورزی آغاز شد.

    مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در روستای « نوایی محله » فریدونکنار به بهره برداری رسید. این مزرعه ظرفیت تولید هفت تن گوشت ماهی خاویاری و ۲۵۰ کیلوگرم خاویار را دارد.

    مدیرکل شیلات مازندران گفت که برای راه اندازی این مزرعه ۷۲۰ مترمربعی در حدود سه هزار متر مربع زمین ، بیش از ۲۳ میلیارد ریال هزینه و برای ۶ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

    همچنین امروز کلنگ مزرعه پرورش ماهی در روستای « فرم » فریدونکنار به زمین زده شد. برای این مزرعه هم تولید پنج تن گوشت و ۱۷۵ کیلوگرم خاویار تعریف و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

    عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید روغن از سبوس نیز امروز در شهرستان فریدونکنار با حضور استاندار مازندران آغاز شد. برای ساخت این کارخانه حدود ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. این کارخانه تولید روغن از سبوس در زمان راه اندازی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و  ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *