×
×

استاندار ایلام
تصویب‌نهایی منطقه آزاد مهران

  • کد نوشته: 31702
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس با اکثریت آرا تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری را تصویب کرده بودند و این روند برای طی مراحل نهایی در اختیار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و اعضای این مجمع نیز آن را به تصویب رساندند.
    تصویب‌نهایی منطقه آزاد مهران
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار ایلام گفت: منطقه آزاد مهران امروز و با رای مثبت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسید.

    تصویب‌نهایی منطقه آزاد مهران
    تصویب‌نهایی منطقه آزاد مهران
    تصویب‌نهایی منطقه آزاد مهران

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس با اکثریت آرا تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری را تصویب کرده بودند و این روند برای طی مراحل نهایی در اختیار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و اعضای این مجمع نیز آن را به تصویب رساندند.

    وی با بیان اینکه وجود مرز مهران در مراودات تجاری و بازرگانی با عراق برای کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: طی سال های اخیر زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران فراهم شده است.

    نوذری با اشاره به اینکه استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر دارای بیشترین مرز مشترک با کشور عراق است، یادآور شد: علاوه بر این، استان ایلام با استان های همجوار در خاک عراق در آن طرف مرز نیز دارای اشتراکات عمیق مذهبی، قومی، زبانی و فرهنگی است.

    وی اضافه کرد: مرز مهران با توجه به نزدیکی مسافت با استان های عراق بدون شک مزیت های بسیار زیادی به عنوان یک منطقه آزاد تجاری تازه تاسیس را دارا است از جمله این مزیت ها اینکه تصویب منطقه آزاد تجاری مهران گشایش و رونق اقتصادی، تامین امنیت مرزنشینان و همچنین توسعه پایدار استان را به دنبال دارد.

    نوذری یادآور شد: همچنین یکی دیگر از نکات برجسته و متمایز مرز مهران حضور گسترده و میلیونی زائران اربیعن است که ۶۰ درصد زائران مرز مهران را به علت نزدیکی مسافت مهران به عتبات عالیات و همچنین وجود امنیت در ۲ طرف مرز به عنوان گذرگاه اصلی تردد به خاک عراق انتخاب می کنند.

    وی با بیان اینکه استان ایلام دروازه عتبات عالیات است و سالانه بیش از چهار میلیون زائر در ایام اربعین و چهار میلیون نیز در طول سال از این مرز تردد می کنند، افزود: این شرایط و نیاز بازار عراق به کالاهای تجاری ضرورت ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران را دوچندان می کند.

    نوذری ادامه داد: تصویب منطقه آزاد تجاری مهران در واقع مطالعه عمومی مردم، فعالان اقتصادی و اجتماعی بود که امروز به تصویب نهایی رسید و صدها فرصت شغلی را برای جوانان جویای کار این استان فراهم خواهد کرد.

    به گزارش ایرنا، اردیبهشت سال ۹۳ بود که کاروان تدبیر و امید در سفر استانی ایلام به پیشنهاد مسئولان استان مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران مهر تائید زد و بلافاصله پس از آن پی گیری ها برای تحقق این خواست مردم ایلام از سوی مسئولان محلی آغاز شد و پس از کش و قوس هایی شورای عالی مناطق آزاد و هیات دولت با راه اندازی آن موافقت کردند.

    هفتم اردیببهشت ماه سال ۱۳۹۷ نیز مجلس نظر مثبت خود را نسبت به تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری اعلام و آن را تصویب کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *