×
×

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل
ساماندهی رودخانه‌مرزی‌ارس تسریع‌می‌شود

  • کد نوشته: 31711
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس جنگی مرنی روز پنجشنبه در بازدید از طرح ساماندهی رودخانه مرزی ارس پارس آباد افزود: این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و با استفاده از اعتبارات متمرکز طرح ملی ساماندهی رودخانه های مرزی در حال اجرا است و هم اکنون ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
    ساماندهی رودخانه‌مرزی‌ارس تسریع‌می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: سا ماندهی رودخانه مرزی ارس در پارس آباد مغان با تامین اعتبار لازم تسریع می‌شود.

    ساماندهی رودخانه‌مرزی‌ارس تسریع‌می‌شود
    ساماندهی رودخانه‌مرزی‌ارس تسریع‌می‌شود
    ساماندهی رودخانه‌مرزی‌ارس تسریع‌می‌شود

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس جنگی مرنی روز پنجشنبه در بازدید  از طرح ساماندهی رودخانه مرزی ارس پارس آباد افزود: این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و با استفاده از اعتبارات متمرکز طرح ملی ساماندهی رودخانه های مرزی در  حال اجرا است و هم اکنون ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

     وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، از فرسایش و تخریب اراضی مرغوب تراس بالای رودخانه ارس جلوگیری و ساحل رودخانه در برابر سیلاب‌ها حفاظت خواهد شد .

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بر تسریع عملیات اجرایی پروژه لایروبی و مرمت سد انحرافی میل و مغان تاکید کرد و گفت: دریافت اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال از مدیریت بحران برای پروژه های آبی مهم استان اردبیل برای اولین بار انجام شده است که ۲۵۰ میلیارد ریال از آن برای پروژه مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان و ۸۰ میلیارد ریال دیگر هم برای ساماندهی رودخانه بالهارود اختصاص می‌یابد.

    جنگی مرنی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام عملیات لایروبی و مرمت سد انحرافی میل و مغان نیازمند است که برای تخصیص آن تلاش می‌شود تا این پروژه بموقع تکمیل شده و آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و خدمات منطقه مغان به صورت پایدار انجام شود.

    فیروز ندایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل هم در این بازدید  بر لزوم کنترل و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی بعنوان یکی از اولویت‌های شرکت آب منطقه ای اردبیل اشاره کرد و افزود: رودخانه‌های مشترک شریانهای حیاتی استان هستند و باید ضمن بهره برداری مناسب، حفاظت و از تخریب سواحل جلوگیری کرد.

    رود خانه ارس مهمترین و پر آب ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که از غرب جلفا در استان آذربایجان شرقی تا اصلاندوز مغان در استان اردبیل در طول نوار مرزی ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان به طول ۹۱۰ کیلو متر جریان دارد .

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *