×
×

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم
روزهای‌غبارآلودبیشتری درقم درپیش است

  • کد نوشته: 31742
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سید رضا موسوی مشکینی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان افزود: متأسفانه در سال زراعی جاری از ابتدای مهرماه ۹۹ تا ۱۰ اردیبهشت ماه جاری، میزان بارندگی در استان نسبت به میانگین سال گذشته ۵۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۵ درصد کاهش داشته‌است.
    روزهای‌غبارآلودبیشتری درقم درپیش است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی و خشک شدن تالاب ها و رودخانه‌های استان ، بروز پدیده گرد و غبار بیشتری را نسبت به دو سال گذشته شاهد خواهیم بود.

    روزهای‌غبارآلودبیشتری درقم درپیش است
    روزهای‌غبارآلودبیشتری درقم درپیش است
    روزهای‌غبارآلودبیشتری درقم درپیش است

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سید رضا موسوی مشکینی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان  افزود: متأسفانه در سال زراعی جاری از ابتدای مهرماه ۹۹ تا ۱۰ اردیبهشت ماه جاری، میزان بارندگی در استان نسبت به میانگین سال گذشته ۵۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۵ درصد کاهش داشته‌است.

    وی با اشاره به ۴۴ درصد کاهش بارندگی نسبت به بلندمدت در سطح کشور و همچنین افزایش نسبی دما خاطرنشان کرد: امسال بر خلاف دو سال گذشته، تالاب ها و رودخانه‌های استان قم کاملا خشک شده اند و این مسأله خطر بروز پدیده گرد و غبار را بسیار افزایش داده‌است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست قم، عدم استفاده درست از منابع آب زیرزمینی را یکی دیگر از عوامل خشکسالی در تالاب ها و دشت های استان دانست و گفت: تخریب و صدمه جدی به اکولوژی و تنوع زیستی، فرونشست زمین و همچنین خسارت های اقتصادی گسترده، از جمله چالش های جدی کم آبی در کشورمان است.

    وی در پایان بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی استان قم تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت ها در مقابله با پدیده گرد و غبار، تأمین حقابه هایی است که تقریبا هیچ شده و آسیب های جدی ناشی از آن گریبانگیر کانون های جمعیتی در مرکز کشور خواهد بود.

    گفتنی است در سال ۹۹ وضعیت هوای شهر قم ۲۷۷ روز پاک و قابل قبول و ۸۹ روز ناسالم برای گروه های حساس و عموم مردم بود. همچنین استان قم دارای ۶ تالاب فصلی و دائمی حوض سلطان، مره، دریاچه نمک، بهشت معصومه، غدیر و گنبد نمکی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *