×
×

بهره‌برداری‌از۱۶هزار فضای‌آموزشی در۸سال گذشته

  • کد نوشته: 31770
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مهرالله رخشانی‌مهر روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از ۲۶۸ فضای آموزشی ۱۵ استان کشور به همراه مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) بیرجند که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از ۴.۸۶ متر مربع به ۵.۲۲ متر مربع افزایش یافت.
    بهره‌برداری‌از۱۶هزار فضای‌آموزشی در۸سال گذشته
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۶ هزار فضای آموزشی با زیربنای بیش از ۱۱ میلیون متر مربع در کشور به بهره‌برداری رسیده که بیش از ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در آنها گنجانده شده است.

    بهره‌برداری‌از۱۶هزار فضای‌آموزشی در۸سال گذشته

    بهره‌برداری‌از۱۶هزار فضای‌آموزشی در۸سال گذشته
    بهره‌برداری‌از۱۶هزار فضای‌آموزشی در۸سال گذشته

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مهرالله رخشانی‌مهر روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از ۲۶۸ فضای آموزشی ۱۵ استان کشور به همراه مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) بیرجند که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از ۴.۸۶ متر مربع به ۵.۲۲ متر مربع افزایش یافت.

    وی گفت: سازمان نوسازی مدارس با حضور خیران نیک‌اندیشی همچون هاتفی‌ها، علی‌پورها، مردانی آذری‌ها و گیتی‌نژادها توانسته تعهدات خیران را از ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ برساند.

    معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در مجموع خیران در این سال‌ها بیش از هشت هزار میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی مشارکت کردند و دولت هم برای تکمیل سهم خود بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشته است.

    وی افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور میانگین روزانه ۲۸ کلاس درس استاندارد احداث شده است و سال گذشته ۷.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور به موضوع مدرسه‌سازی اختصاص یافت.

    رخشانی‌مهر گفت: علاوه بر این با هدف گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی از طریق طرح آجر به آجر شاهد مشارکت خُرد بیش از یک میلیون نفر از مردم در این زمینه بودیم که یادگار و سرمایه ارزشمند برای حمایت از نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

    وی بیان کرد: امروز در نخستین گام تحقق برنامه‌های سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۲۶۸ بنای آموزشی در کشور با هزار و ۲۹۵ کلاس درس و اعتبار هزار میلیارد تومان هستیم.

    رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وجود مدارس خشت و گلی و فرسوده بودن ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور را از معضلات جدی در ابتدای دولت عنوان کرد و افزود: امروز خوشحالم اعلام کنم علاوه بر حذف عبارت مدارس خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور، در هشت سال گذشته علی‌رغم همه محدودیت‌ها میزان کلاس‌های درس غیراستاندارد کشور به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است و اکنون بیش از ۸۰ درصد مدارس ایمن هستند.

    وی به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و گفت: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس همواره از دغدغه‌های اولیا و مربیان بوده است و در مدارسی که زیرساخت‌های گاز و برق وجود داشت، بخاری‌های غیراستاندارد برچیده و سیستم‌های ایمن جایگزین آنها شد.

    رخشانی‌مهر اظهار داشت: در هشت سال اخیر با استانداردسازی ۲۷۶ هزار کلاس درس، روزانه ۹۴ کلاس درس استانداردسازی و بیش از هشت میلیون دانش‌آموز از کلاس ایمن و استاندارد برخوردار شدند.

    مجتمع آموزشی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) بیرجند و ۲۶۷ پروژه آموزشی و پژوهشی دیگر در سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در شصت و ششمین برنامه افتتاح طرح‌ها با عنوان “تدبیر و امید برای جهش تولید” به بهره‌برداری رسید.

    این مجتمع در مرکز استان دارای ۴۵ کلاس درس است که در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و با زیربنای آموزشی ۱۰ هزار و ۲۶۴ متر مربع در ۲ طبقه و چهار بخش آموزشی احداث شد.

    بیش از ۴۵ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل این پروژه عمرانی آموزشی در بلوار فاطمیه مهرشهر بیرجند از محل اعتبارات ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی هزینه شده است.

    استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند دارای ۱۱ شهرستان است و ساخت این مجتمع آموزشی نقش موثری در رفع کمبود فضای آموزشی مرکز استان دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *