×
×

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
خسارت۲۷۷میلیاردریالی تگرگ به کشاورزان خراسان‌شمالی

  • کد نوشته: 31838
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالله یوسفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارت به ۶۶۹ هکتار کشتزار و ۴۸۲ هکتار باغ وارد شد که علاوه بر این ۱۵۰ راس دام سبک و ۲ راس دام سنگین نیز تلف شدند.
    خسارت۲۷۷میلیاردریالی تگرگ به کشاورزان خراسان‌شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بارش تگرگ و سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۷ میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت زد.

    خسارت۲۷۷میلیاردریالی تگرگ به کشاورزان خراسان‌شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالله یوسفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارت به ۶۶۹ هکتار کشتزار و ۴۸۲ هکتار باغ وارد شد که علاوه بر این ۱۵۰ راس دام سبک و ۲ راس دام سنگین نیز تلف شدند.

    وی با بیان اینکه بیشترین خسارت  مربوط به شهرستان بجنورد با ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است اظهار داشت: همچنین ۶۱ میلیارد ریال به کشتزار کشاورزی شهرستان شیروان، ۳۴ میلیارد ریال جاجرم و مابقی خسارت نیز در سایر شهرستان‌های این استان بوده است.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بدون احتساب خسارت از ناحیه بارش باران در شب گذشته وقوع حوادث مختلف طبیعی از ابتدای فروردین تا نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال ۳۰۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به کشاورزان این استان خسارت زد که بیشتر آن بر اثر سیل و تگرگ بوده است.

     وی اظهار داشت: بارش باران و تگرگ و جاری شدن در سال جاری به محصولات باغی و زراعی از جمله سیب، گیلاس، گردو، پسته، زعفران، گندم، جو و یونجه خسارت وارد کرده است.

    در سال گذشته براثر بلایای طبیعی ( سرمازدگی، سیل و طوفان و تگرگ) حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت وارد شد.

    وی سطح  اراضی کشاورزی استان خراسان شمالی را افزون بر ۳۴۴ هزار هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: سالانه کمتر از ۱۵ درصد از این اراضی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می گیرد و اکثر کشاورزان به دلایلی از جمله نارضایتی از پرداختی های بیمه در زمان زیان و عدم نقدینگی تمایلی به بیمه سپاری ندارند.

    با توجه به هشدار قرمز هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش های شدید و رگباری باران و وقوع سیل، مدیریت بحران این استان به حالت آماده باش در آمد.

    میانگین سالانه بارندگی در خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.   

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *