×
×

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب قم
تعویض‌شیرآلات‌فرسوده‌خط انتقال‌آب۱۵خرداد به قم

  • کد نوشته: 31899
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، جاسب زنگنه اینالو با اشاره به اجرای فاز نخست عملیات تعویض شیرآلات و اتصالات فرسوده خط انتقال ۱۵ خرداد، بیان کرد: جلوگیری از نشت‌های بزرگ‌، قابل مانور نمودن شیرآلات فرسوده در مواقع حوادث و ضروری، عدم خروج طولانی‌مدت خط انتقال در هنگام حوادث غیرمترقبه و افزایش پایداری تأمین و انتقال آب شرب استان از جمله اهداف اجرای این پروژه است.
    تعویض‌شیرآلات‌فرسوده‌خط انتقال‌آب۱۵خرداد به قم
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب قم گفت: شیرآلات و اتصالات فرسوده خط لوله انتقال آب ۱۵ خرداد به قم با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تعویض شد.

    تعویض‌شیرآلات‌فرسوده‌خط انتقال‌آب۱۵خرداد به قم
    تعویض‌شیرآلات‌فرسوده‌خط انتقال‌آب۱۵خرداد به قم
    تعویض‌شیرآلات‌فرسوده‌خط انتقال‌آب۱۵خرداد به قم

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، جاسب زنگنه اینالو با اشاره به اجرای فاز نخست عملیات تعویض شیرآلات و اتصالات فرسوده خط انتقال ۱۵ خرداد، بیان کرد: جلوگیری از نشت‌های بزرگ‌، قابل مانور نمودن شیرآلات فرسوده در مواقع حوادث و ضروری، عدم خروج طولانی‌مدت خط انتقال در هنگام حوادث غیرمترقبه و افزایش پایداری تأمین و انتقال آب شرب استان از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

    وی عمر بالای خط انتقال و اتصالات، خوردگی بر اثر ماده کلر و عدم کارکرد مناسب شیرآلات با گذشت زمان را از جمله علل فرسودگی این خط لوله برشمرد و گفت: این خط لوله ۳۵ سال قدمت دارد و ظرفیت انتقال یک هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه را داراست که یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب قم ادامه داد: عدم امکان مانور شیرآلات در هنگام تعمیرات و حوادث، کاهش ظرفیت تأمین آب شرب شهر قم و بخش‌های تابعه در هنگام بروز حادثه در خط انتقال، افت کیفیت آب شرب شهر قم و بخش‌های تابعه در هنگام بروز حادثه در خط انتقال و نشت اتصالات فرسوده در طول مسیر در حدود پنج لیتر بر ثانیه از جمله مشکلات ایجاد شده در این خط بوده‌است.

    وی هزینه اجرای این پروژه را ۱۰ میلیارد ریال و مدت زمان عملیات اجرایی آن را ۱۰ روز اعلام کرد و بیان داشت: در اجرای این پروژه ۲۱ شیر گارد هوا و ۱۳ شیر هوا با به کارگیری ۹۵۰ ساعت نیروی انسانی تعویض شد.

    زنگنه در پایان یادآور شد: فاز نخست این پروژه در مدت زمان بندی شده به پایان رسید و فازهای بعدی نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *