×
×

رییس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری
سنجش‌نوآموزان چهارمحال‌وبختیاری در۱۴پایگاه انجام‌می‌شود

  • کد نوشته: 31921
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، خداکرم حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اواسط خردادماه در استان آغاز می‌شود، افزود: سنجش نوآموزان براساس نوبت‌گیری و ثبت‌نام دانش‌آموزان توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش انجام می‌شود که برای جلوگیری از ازدحام، باید یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش، مراجعه کنند.
    سنجش‌نوآموزان چهارمحال‌وبختیاری در۱۴پایگاه انجام‌می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    رییس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گفت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و همچنین پیش دبستانی‌ها در ۱۴ پایگاه براساس زمانبندی انجام شده و با رعایت دستورالعمل بهداشتی انجام می‌شود.

    سنجش‌نوآموزان چهارمحال‌وبختیاری در۱۴پایگاه انجام‌می‌شود
    سنجش‌نوآموزان چهارمحال‌وبختیاری در۱۴پایگاه انجام‌می‌شود
    سنجش‌نوآموزان چهارمحال‌وبختیاری در۱۴پایگاه انجام‌می‌شود

    به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، خداکرم حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اواسط خردادماه در استان آغاز می‌شود، افزود: سنجش نوآموزان براساس نوبت‌گیری و ثبت‌نام دانش‌آموزان توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش انجام می‌شود که برای جلوگیری از ازدحام، باید یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش، مراجعه کنند.

    وی پیش‌بینی کرد، برای سال تحصیلی آینده نزدیک به ۳۱ هزار نوآموز ابتدایی و پیش‌دبستانی در استان مورد سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، کنترل موارد بهداشتی از جمله قد، وزن، چاقی و لاغری مورد سنجش قرار گیرند.

    حیدری افزود: در ابتدای سال تحصیلی جاری نیز ۱۲ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد  ۸۸۸ نفر به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

    به گفته وی،  از این تعداد ۵۱۸ نفر دیرآموز بودند، ۲۵۳ نفر به مدارس عادی ارجاع داده شدند و ۱۱۵ نفر نیز به مدارس استثنایی ارجاع داده شدند.

    رییس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و  بختیاری افزود: سال‌گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا سنجش پیش دبستانی‌ها اجرا نشد.

    وی به اجرای تست جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی مختلف اشاره کرد و گفت: سه پایگاه سنجش تست جهش تحصیلی نیز در استان پیش‌بینی شده است. 

    حیدری افزود:هم‌اکنون ۵۱ فضای آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای خاص(استثنایی) در استان فعال است.

    به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۸۴۰ دانش‌آموز در استان با نیازهای خاص هستند که یک‌هزار و ۲۶۰ دانش‌آموز  نیازمند کمک‌های ویژه و در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *