×
×

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد
بخش‌خصوصی در بندرامیرآباد کارخانه‌خوراک‌دام‌می‌سازد

  • کد نوشته: 31945
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران ، محمدعلی اصل سعیدی پور با اظهار این که این نخستین قرارداد سرمایه گذاری سال جاری است، افزود: قرارداد کارخانه تولید خوراک آماده دام و طیور بلند مدت و ۲۵ ساله است که طرف سرمایه گذار طبق این قرارداد متعهد شد آن را در مدت یک سال در اراضی پسکرانه این بندر احداث کند.
    بخش‌خصوصی در بندرامیرآباد کارخانه‌خوراک‌دام‌می‌سازد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت که قرارداد ۳۸۴ میلیارد ریالی با بخش خصوصی برای ساخت کارخانه تولید خوراک دام و طیور در منطقه ویژه اقتصادی این بندر منعقد شده است.

    بخش‌خصوصی در بندرامیرآباد کارخانه‌خوراک‌دام‌می‌سازد
    بخش‌خصوصی در بندرامیرآباد کارخانه‌خوراک‌دام‌می‌سازد
    بخش‌خصوصی در بندرامیرآباد کارخانه‌خوراک‌دام‌می‌سازد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران ، محمدعلی اصل سعیدی پور با اظهار این که  این نخستین قرارداد سرمایه گذاری سال جاری است،  افزود: قرارداد کارخانه تولید خوراک آماده دام و طیور بلند مدت و ۲۵ ساله است که طرف سرمایه گذار طبق این قرارداد متعهد شد آن را در مدت یک سال در اراضی پسکرانه این بندر احداث کند.

    وی با اشاره به اینکه این بندر به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور طبق شعار سال ” تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ”  از تمام ظرفیت های خود در جهت پویایی و ازدیاد تولید و اشتغالزایی در منطقه بهره می گیرد ، توضیح داد: ظرفیت تولیدی این کارخانه طبق طرح ارائه شده از سوی سرمایه گذار  ۵۰ هزار تن در سال می باشد که با بهره برداری از آن برای ۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

    سعیدی پور بیان داشت:  ۱۰ هزار متر مربع از اراضی پسکرانه بندرامیرآباد برای احداث این کارخانه به سرمایه گذار واگذار شد .

    مازندران به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و سرمایه گذاری های انجام شده طی چند دهه گذشته ، جایگاه مهمی در صنعت طیور کشور دارد به طوری که  ۳۰ درصد جوجه یکروزه کشور در این استان تولید می شود.

    مازندران دارای  ۲۹ واحد مرغ تخم‌گذار تجاری با ظرفیت یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه و تولید پنج هزار و ۲۰۰ تن تخم‌مرغ خوراکی است رتبه نهم  تولید تخم‌مرغ کشور را دارد.

    طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامی در استان وجود دارد. ظرفیت تولید فراورده های دامی این تعداد دام در استان حدود یک میلیون تن در سال است.

    در مجموع در دولت یازدهم و دوازدهم حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی و خدماتی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی انجام شده است و ۲۹ واحد صنعتی با این سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
    بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

    تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد انجام شده است. همچنین به همین میزان هم در حوزه زیرساختی این بندر سرمایه گذاری شده است. در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر در این منطقه مشغول کار هستند.
    بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *