×
×

یک شغل ایده آل

  • کد نوشته: 31964
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۰
  • ۰
  • وقتی صحبت از کسب‌و‌کار و شغل ایده آل ‎به ‏میان می‌آید، همیشه پاسخ به این سوال، یک جواب میلیون دلاری خواهد بود. افراد شاغل ‏در رتبه‌های متفاوت و با سمت‌های گوناگون همواره یک نظر واحد در مواجه با این سوال دارند.
    یک شغل ایده آل
  • تبلیغ هدفمند

    برای اینکه بتوانید یک کسب و کار ایده آل با درآمدی قابل توجه برای خودتان راه بیاندازید، چند نکته را مد نظر داشته باشید:
    اول از همه محدوده معنایی یک شغل ایده آل و پردرآمد را برای خودتان مشخص کنید.

    یک شغل ایده آل

    کار ایده آل از نظر شما چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    وقتی صحبت از کسب‌و‌کار و شغل ایده آل ‎به ‏میان می‌آید، همیشه پاسخ به این سوال، یک جواب میلیون دلاری خواهد بود. افراد شاغل ‏در رتبه‌های متفاوت و با سمت‌های گوناگون همواره یک نظر واحد در مواجه با این سوال دارند.


    و در واقع عموماً پاسخ‌ ‏همه، حول محور درآمد می‌گردد اما جالب اینجاست که طبق پژوهش‌های معتبر، درآمد در رتبه‌ی سوم ‏مولفه‌های لازم در رضایتمندی شغلی قرار دارد.
    دانلد سوپر، روان‌شناس معروف دهه ۱۹۷۰ در ارتباط با یک شغل خوب معتقد ‏است؛ ‎شغل خوب‎ ‎این امکان را فراهم می‌کند تا فرد آن تصویری را که از خود در ذهن دارد، تبدیل به فعل ‏کند و آن را ابزاری برای رسیدن به هدف نماید. بدین معنا که یک شغل مناسب در واقع آن کاری است که ‏فرد حاضر است برای انجامش صبح با روحیه برخیزد و تا پایان کار علی‌رغم تمام چالش‌ها، نیرومندی خود را حفظ ‏کند‎.‎
    در ادامه باید دید که تأثیر یک شغل خوب بر ادامه زندگی چه می‌تواند باشد؟
    بدون شک اگر انتخاب شغل برای فرد صرفاً برای کسب درآمد باشد، با توجه به هدف که همان کسب پول ‏بیشتر است، ممکن است به هر فعالیتی دست بزند و برایش مهم نباشد که چه تأثیراتی روی زندگی فردی و اجتماعی خواهد گذاشت.
    مطالب بسیاری در مقالات متعدد جهان در ارتباط با ویژگی‌های شغلی تدوین و منتشر شده است که در این ‏ارتباط افراد مختلفی در رشته‌های گوناگون سیاست، اقتصاد، مدیریت، روان‌شناسی، کسب‌وکار‎ ‎و بازارشناسی جهانی، نظرات متفاوتی ارائه داشته‌اند، هر چند گفته می‌شود که در چندین زمینه توافق‌هایی نیز بین ‏آنها وجود دارد مثل؛ علاقه، مهارت و نیاز بازار‎.‎
    اما پاسخ این سوال را می‌توان در یک جمله کامل و سازنده خلاصه کرد؛
    ویژگی‌های یک‎ ‎شغل خوب، باید ‏همسو با ویژگی‌ها و خواسته‌های فردی انسان باشد که همواره به دنبال یافتن و انجام آن در زندگی‌‌اش ‏جستجو می‌کند.
    اگر به این نکته توجه کافی کنیم، متوجه تفاوت‌های فردی که می‌تواند برای خود نقاط قوت ‏منحصر به فرد بسازد، خواهیم شد که همچون مرواریدی در تاریکی با درخشش خود به چشم می‌خورد‎.
    پس می‌توان به یک شغل پر درآمد که شاید اگر کمی فکر می‌کردید متوجه حضور آن در کنار خود می‌شدید اشاره کرد:
    ۱- تزیین اتومبیل یکی از آن شغل‌هاست و از آنجایی که امروزه قیمت اتومبیل به‌ویژه خودروهای خارجی به‌شدت افزایش یافته است، افراد اغلب به دنبال یک طراحی زیبا و منحصر به فرد برای خودروی خود هستند.
    اگر در این زمینه سررشته داشته باشید می‌توانید با پیاده‌سازی ایده‌های خوب، کسب در آمد کنید ..‎‏. ادامه دارد…

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *