×
×

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم
پرداخت۱۳۰میلیاردتومان تسهیلات‌رونق‌تولید در بخش‌کشاورزی‌قم

  • کد نوشته: 32093
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سید مصطفی منزوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: حمایت از فعالان بخش‌کشاورزی در قم همواره در دستور کار مسئولان استان است و در همین رابطه سال گذشته ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۳۷۷ واحد تولیدی فعال در این بخش پرداخت شد و شرایط را برای حفظ و ارتقا فرصت‌های تولید و اشتغال فراهم آورد.
    پرداخت۱۳۰میلیاردتومان تسهیلات‌رونق‌تولید در بخش‌کشاورزی‌قم
  • تبلیغ هدفمند

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با تصویب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال‌جاری ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای متقاضی بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

    پرداخت۱۳۰میلیاردتومان تسهیلات‌رونق‌تولید در بخش‌کشاورزی‌قم
    پرداخت۱۳۰میلیاردتومان تسهیلات‌رونق‌تولید در بخش‌کشاورزی‌قم
    پرداخت۱۳۰میلیاردتومان تسهیلات‌رونق‌تولید در بخش‌کشاورزی‌قم

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سید مصطفی منزوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: حمایت از فعالان بخش‌کشاورزی در قم همواره در دستور کار مسئولان استان است و در همین رابطه سال گذشته ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۳۷۷ واحد تولیدی فعال در این بخش پرداخت شد و شرایط را برای حفظ و ارتقا فرصت‌های تولید و اشتغال فراهم آورد.

    وی بااشاره به اهتمام سازمان جهاد کشاورزی قم برای فراهم کردن شرایط پرداخت انواع تسهیلات به کشاورزان استان توسط بانک‌های عامل،‌ افزود: این تسهیلات بانکی شامل ۱۱۱ میلیارد تومان سرمایه درگردش و ۶ میلیارد تومان سرمایه ثابت بود که در راستای تحقق راهبرد رونق تولید در بخش کشاورزی استان به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

    وی با بیان این که حفظ اشتغال دربخش کشاورزی قم یک اولویت مهم در برنامه‌های اقتصادی استان است، ادامه داد: این تسهیلات از طریق‌ بانک‌های کشاورزی،‌ صادرات،‌ سپه، ملی،‌ تجارت،‌ توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت و موجب تثبیت اشتغال برای ۹۳۶ تن از فعالان این بخش شد.

    منزوی گفت: اعتبار تسهیلات ابلاغی قم برای بخش کشاورزی در سال گذشته ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که با همکاری بانک‌های عامل در نهایت مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان، یعنی رقمی بیشتر از میزان ابلاغ شده،‌ به متقاضیان پرداخت شد که در این زمینه باید از همکاری شورای هماهنگی بانک‌های استان تشکر کرد.

    وی بیان کرد: تسهیلات پرداخت شده در بخش‌های متنوع حوزه کشاورزی استان،‌ علاوه بر حفظ و افزایش سطح تولید و میزان اشتغال در این بخش، موجب تقویت جایگاه کشاورزی قم در سطح ملی شده‌است و اکنون سرمایه گذاران زیادی علاقه‌مند به راه‌اندازی فعالیت اقتصادی در بخش‌کشاورزی این استان هستند.

    نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.
    بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال مناطق روستایی در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.
    میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصول‌های زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *