×
×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان
ایجاد۴خانه‌بهداشت‌عشایری درنقاط تحت‌پوشش علوم‌پزشکی‌سمنان

  • کد نوشته: 32188
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، نوید دانایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از اقدامات منحصر به فرد دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت روستائیان ، راه اندازی خانه های بهداشت عشایری به منظور ارایه خدمات مطلوب در زمان و مکان مناسب به جمعیت عشایر است.
    ایجاد۴خانه‌بهداشت‌عشایری درنقاط تحت‌پوشش علوم‌پزشکی‌سمنان
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: چهار خانه بهداشت عشایری در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به تصویب رسیده که در مرحله اول بزودی ٢خانه بهداشت عشایری راه اندازی می‌شود.

    ایجاد۴خانه‌بهداشت‌عشایری درنقاط تحت‌پوشش علوم‌پزشکی‌سمنان
    ایجاد۴خانه‌بهداشت‌عشایری درنقاط تحت‌پوشش علوم‌پزشکی‌سمنان
    ایجاد۴خانه‌بهداشت‌عشایری درنقاط تحت‌پوشش علوم‌پزشکی‌سمنان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، نوید دانایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از اقدامات منحصر به فرد دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت روستائیان ، راه اندازی خانه های بهداشت عشایری به منظور ارایه خدمات مطلوب در زمان و مکان مناسب به جمعیت عشایر است.

    وی ادامه داد: ایجاد خانه بهداشت عشایری طرحی خلاقانه در دولت تدبیر و امید است و پیش از این چنین خدمتی در کشور ارائه نمی‌شد و در این واحدها مراقبت های بهداشتی اولیه و طرح پزشک خانواده برای جمعیت عشایری کوچ کننده اجرا می شود و مراکز خدمات جامع سلامت معین این خانه های بهداشت نیز برای دریافت مراقبت های بیشتر عشایر، مشخص شده اند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: ١٠٠ درصد فضاهای ارایه خدمات به جمعیت روستایی استان در دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول سلامت مورد نوسازی و بهسازی کامل قرار گرفتند.

    وی بیان کرد: این میزان توجه به بخش سلامت در روستاها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کم‌نظیر است که مجموع این اقدامات منجر به ارتقای بهداشت و سطح رضایت‌مندی شده است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: بر اساس استانداردهای نظام شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  چند روستا تحت پوشش یک مرکز خدمات جامع سلامت می‌باشند.

    دانایی تصریح کرد: در مراکز جامع خدمات سلامت در روستاهای استان سمنان، خدماتی مانند خدمات آزمایشگاهی، داروخانه، تزریقات و کلیه مراقبتهای بهداشتی و فعالیتهای نظارتی  ارائه می‌شود.

    وی یادآور شد: در روستاهایی که جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار دارند ارایه خدمات بهداشتی به اهالی روستا به صورت سیار ارائه می‌شود به این صورت که کادر بهداشتی و درمانی مانند ماما و پزشک در روستا برای ارائه خدمات درمانی به صورت دوره‌ای حاضر می‌شوند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار و آرادان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه هستند.

    به گزارش ایرنا، خانه‌های بهداشت عشایری براساس نیاز هر منطقه در قالب کانکس، چادر و ساختمان ایجاد می‌شود و مقرر شد بهورزان این مراکز بهداشتی از فرزندان عشایر جذب شود و با آنان به مناطق کوچ کنند.

    احداث، بهسازی، تجهیز و بهره برداری از ۵۵ طرح با زیربنای  ۱۷ هزار و ۵۱۴ متر مربع در حوزه بهداشت، احداث، تجهیز و بهره برداری  از ۲۶ خانه بهداشت، ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و هفت پایگاه سلامت از جمله طرح‌های حوزه بهداشت طی هشت سال گذشته است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *