رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با راه‌اندازی چند واحد بزرگ مرغداری در مناطق مختلف استان تهران، ظرفیت تولید مرغ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
×
×

افزایش ۳۰ درصدی تولید مرغ در استان تهران

  • کد نوشته: 32208
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۵
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با راه‌اندازی چند واحد بزرگ مرغداری در مناطق مختلف استان تهران، ظرفیت تولید مرغ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
    افزایش ۳۰ درصدی تولید مرغ در استان تهران
  • تبلیغ هدفمند
    تولید مرغ در استان تهران ۳۰ درصد افزایش می‌یابد
    افزایش ۳۰ درصدی تولید مرغ در استان تهران

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با راه‌اندازی چند واحد بزرگ مرغداری در مناطق مختلف استان تهران، ظرفیت تولید مرغ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

    ایوب فصاحت گفت: تنها ۵ تا ۸ درصد نیاز مرغ استان تهران توسط مرغداری‌های استان تولید شده مابقی این نیاز از سایر استان‌ها از جمله مازندران، گلستان و گیلان تامین می‌شود.

    وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا با احداث مرغداری‌های بزرگ‌ مقیاس، تولید استان را تا مرز ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم تا در مواقع بحرانی بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

    فصاحت ادامه داد : در حال حاضر مشغول مکان یابی در شهرستان‌های مختلف استان تهران هستیم تا واحدهای بزرگی با ا،لویت تولید قراردادی و زنجیره تولیدی که سودآوری بالایی داشته باشد احداث کنیم.

    وی با اشاره به این‌که بیش از ۸۰ درصد بسته‌بندی‌های مرغ مورد نیاز کشور در استان تهران انجام می‌شود افزود: در حوزه زنجیره تولید گوشت مرغ، چندین مکان شناسایی شده که در قالب تولید قراردادی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا مشکلات در این زمینه کاهش یابد.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه احداث مرغداری‌ها تا آخر سال به اتمام می‌رسد اضافه کرد: این مرغداری‌ها جدید از سال آینده وارد چرخه تولید می‌شوند ولی در فاصله راه‌اندازی این واحدها، تلاش می‌شود تا به سمت تولید قراردادی با اولویت فعال‌ کردن واحدهای غیرفعال پیش ‌رویم تا نیاز استان تا حدی تأمین شود.

    وی گفت: جوجه ریزی در استان تهران ۲۵ درصد افزایش یافته است.

    فصاحت افزود: در فرودین ماه امسال و در کل کشور حدود ۱۱۳ میلیون جوجه‌ریزی انجام شده و این نوید خوبی برای کاهش تنش در بازار مرغ می‌باشد و تلاش می‌شود تا با تشدید و افزایش نظارت‌ها، مشکلات حوزه مرغ به حداقل رسد.

    رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در شرایط عادی، در میادین به طور متوسط روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ عرضه می‌شد ولی  در شرایطی که نیاز به تنظیم بازار بود، تا ۴۰۰ تن در روز هم مرغ در میادین توزیع شد.

    وی با اشاره به مشکلات در حوزه تخم مرغ اضافه کرد: با مدیریت خوبی که در استان انجام شد، این مشکل مرتفع و به دلیل وجود تخم مرغ مازاد بر نیاز، مجوز صادرات ماهانه حدود ۱۰ هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *