رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای جلوگیری از طغیان شته‌ها عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با استفاده از سم حشره‌کش پالیزین آغاز شد.
×
×

آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان در سنندج

  • کد نوشته: 32232
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۵
  • ۰
  • رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای جلوگیری از طغیان شته‌ها عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با استفاده از سم حشره‌کش پالیزین آغاز شد.
    آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان در سنندج
  • تبلیغ هدفمند
    عملیات سمپاشی بهاره درختان در سنندج آغاز شد
    آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان در سنندج

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای جلوگیری از طغیان شته‌ها عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با استفاده از سم حشره‌کش پالیزین آغاز شد.

    آسو شعبانی اظهار داشت: عملیات سمپاشی بهاره در راستای جلوگیری از طغیان شته، حذف آلاینده‌ها، کنترل آفات گیاهی و سلامت درختان،بهبود شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط زیست انجام می‌شود.

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با اشاره به آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر سنندج گفت: عملیات سمپاشی با رعایت کامل اصول ایمنی و فنی انجام می‌شود.

    وی یادآور شد: در سمپاشی درختان از سم حشره کش پالیزین که بر پایه ارگانیگ است استفاده می‌شود که هیچ زیانی از لحاظ زیست محیطی نداشته و برای شهروندان نیز هیچگونه آسیبی در برنخواهد داشت.

    شعبانی با اشاره به اینکه مرحله نخست سم پاشی درختان سطح شهر در اواخر اسفند ماه سال گذشته انجام شد افزود: عملیات سمپاشی بهاره به مدت ۱۰ روز توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این شهرداری انجام خواهد شد.

     رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه عملیات سمپاشی از ساعت ۲۴ شب  الی ۶ صبح انجام می شود از  شهروندان خواست، از باز کردن پنجره های مشرف به معابر اصلی و پارک کردن خودرو در زیر درختان خودداری کنند.

    آغاز عملیات احداث فضای پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در سنندج
    وی همچنین از آغاز عملیات احداث فضای سبز پارک ۲ هکتاری موسوم به باغ ایرانی و محوطه پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در سنندج خبر داد و گفت: بیش از چهار هزار مترمربع فضای سبز و گل کاری در این محدوده احداث می‌شود.
    شعبانی افزود: برای اجرای عملیات احداث فضای سبز از گونه های مختص به باغ ایرانی شامل چنار، سرو شیراز، کاج، ژینگوا، یاس امین الدوله، کاج موگو، بید مجنون، یاس پروین و کاج ستاره‌ای استفاده می شود.
    وی یادآور شد: احداث آبنما و استفاده از گونه‌های سایه‌انداز و مقاوم در مقابل باد با توجه به سطح ارتفاع و مقاوم در برابر کم آبی و گونه‌های بومی شامل افرا، زبان گنجشک، و ارغوان برای اجرای عملیات فضای سبز در دستور کار قرار دارد.
    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: پس از اتمام عملیات احداث فضای سبز نسبت به نصب مبلمان پارکی در محدوده این ۲ طرح اقدام خواهد شد.
    شعبانی اظهار داشت: دور تا دور محوطه پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی با استفاده از نسترن، آبشار طلایی و گل های فصلی آراسته خواهد شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *