×
×

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر
آغازعملیات‌اجرایی‌خط انتقال‌طرح‌آب‌شیرین‌کن۱۷هزار مترمکعبی بوشهر

  • کد نوشته: 32281
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: خط انتقال آب شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر برای انتقال آب از محل این آب شیرین کن به طول ۵.۵ کیلومتر از محل سایت آب‌ شیرین‌کن چهارم بوشهر تا تاسیسات آبرسانی شهید ماهینی آغاز شده است.
    آغازعملیات‌اجرایی‌خط انتقال‌طرح‌آب‌شیرین‌کن۱۷هزار مترمکعبی بوشهر
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی خط انتقال طرح آب شیرین کن ۱۷ هزار متر مکعبی بوشهر با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

    آغازعملیات‌اجرایی‌خط انتقال‌طرح‌آب‌شیرین‌کن۱۷هزار مترمکعبی بوشهر
    آغازعملیات‌اجرایی‌خط انتقال‌طرح‌آب‌شیرین‌کن۱۷هزار مترمکعبی بوشهر
    آغازعملیات‌اجرایی‌خط انتقال‌طرح‌آب‌شیرین‌کن۱۷هزار مترمکعبی بوشهر

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عبدالحمید حمزه پور  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: خط انتقال آب شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر برای انتقال آب از محل این آب شیرین کن به طول ۵.۵ کیلومتر از محل سایت آب‌ شیرین‌کن چهارم بوشهر تا تاسیسات آبرسانی شهید ماهینی آغاز شده است.

    وی یادآورشد: مدت زمان اجرا پروژه پنج ماه است که انتظار است براساس برنامه زمان ‎بندی به اتمام برسد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهراضافه کرد:  طرح آب‎ شیرین ‎کن ۱۷ هزار مکعبی بوشهر با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در ساحل بوشهر در حال اجراست.

    حمزه پور ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این طرح بیش از ۴۰ درصد است که در مرحله نخست این طرح به ظرفیت هفت هزار مترمکعب امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

    وی عنوان کرد: تا قبل از سال ۹۷ تنها ۲ آب شیرین‌کن در کنگان و بوشهر هر کدام با ظرفیت ۱۰ هزارمترمکعب  در استان بوشهر احداث و بهره برداری شده بود و از سال ۹۷ نیز تاکنون  چهار سایت آب شیرین کن با ظرفیت ۱۸ هزار و ۱۰۰ مترمکعب  بهره ‎برداری شده است.

    وی یادآور شد: ۱۸ هزار و ۱۰۰ مترمکعب یاد شده شامل افزایش ظرفیت ۲ آب شیرین بوشهر به میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰، کنگان به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، آب شیرین ‎کن سعدآباد ۲ هزار و ۵۰۰ و لاور شرقی به میزان ۶۰۰ مترمکعب است.

    حمزه پور افزود: همچنین تعداد  هشت آب شیرین کن درحال احداث و ۲ آبشیرین کن درحال مناقصه  بامجموع ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ مترمکعب تولید آب شرب است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پروژه‌های بزرگ تاسیسات آب‌شیرین‌کن شامل ۳۵ هزار و ۱۷ هزار متر مکعب بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعب سیراف – جم است که امسال این پروژه‌ها وارد مدار تولید می‌شود.

    حمزه پور افزود: تنها راه گذر از فصل تابستان، همکاری همه جانبه مشترکان آب در مدیریت مصرف است که امید است هم  ‏استانی‏ها به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

    وی یادآورشد: با هدف کمک به پایداری آب شرب مشترکان هم استانی علاوه بر تمرکز به احداث آب شیرین کن ‎ها کاهش هدررفت آب در شبکه نیز در اولویت قرار گرفته است چراکه سالانه میزان قابل توجهی از آب شبکه‏‌های انتقال و توزیع آب استان بوشهر به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‏‌رود.

    وی اظهارداشت: بر اساس استانداردهای تعیین شده سرانه مصرف آب در استان بوشهر ۲۰۰ تا ۲۲۰ لیتر باید باشد ولی اکنون این سرانه تا ۳۵۰ لیتر افزایش یافته است.

    حمزه‎پور افزود: این آمار نشان می‏ دهد در کنار اقدام ‏های صورت گرفته باید مشترکان نیز با درک بیشتر شرایط موجود حاصل از کم بارشی در مصرف بهینه آب صرفه جویی داشته باشند .

    وی گفت: انشعابات آب غیرمجاز، مصرف آب شرب در بخش کشاورزی و دام‌پروری توسط برخی از مشترکان از چالش‌‏های اصلی شرکت آبفا استان بوشهر برای تامین آب شرب پایدار است که می‏ طلبد در ساماندهی این وضعیت هم استانی‏‌ها نیز اهتمام لازم را به خرج دهند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *