×
×

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی نیشابور
هوشمندسازی‌تقاطع‌های‌نیشابور مصرف‌سوخت‌را در این‌شهرکاهش‌داد

  • کد نوشته: 32287
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سرهنگ جواد حقدادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شمار سوانح رانندگی درون‌شهری منجر به فوت، جراحت سرنشینان و خسارت بدنه خودروها در نیشابور نیز ظرف همین مدت بطور چشمگیری کاهش یافته است.
    هوشمندسازی‌تقاطع‌های‌نیشابور مصرف‌سوخت‌را در این‌شهرکاهش‌داد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی نیشابور گفت: ظرف یک‌ سال اخیر با اجرای “طرح هوشمندسازی چراغهای راهنمایی و رانندگی تقاطع‌ها” در این شهر، حجم مصرف سوخت خودروهای شهروندان نیشابوری بطور ماهانه ۱۸ هزار لیتر کمتر از قبل و در واقع صرفه‌جویی شده است.

    هوشمندسازی‌تقاطع‌های‌نیشابور مصرف‌سوخت‌را در این‌شهرکاهش‌داد
    هوشمندسازی‌تقاطع‌های‌نیشابور مصرف‌سوخت‌را در این‌شهرکاهش‌داد
    هوشمندسازی‌تقاطع‌های‌نیشابور مصرف‌سوخت‌را در این‌شهرکاهش‌داد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سرهنگ جواد حقدادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شمار سوانح رانندگی درون‌شهری منجر به فوت، جراحت سرنشینان و خسارت بدنه خودروها در نیشابور نیز ظرف همین مدت بطور چشمگیری کاهش یافته است.

    وی میزان کاهش سوانح رانندگی منجر به فوت را ۱۶ درصد، تصادفات جرحی ۲۷ درصد و برخوردهای خسارتی خودروها را در سطح شهر نیشابور ظرف یک سال اخیر ۵۷ درصد اعلام کرد. 
    رییس پلیس راهور نیشابور ادامه داد: این آمار ظرف فروردین ماه گذشته اندکی افزایش یافت ولی در مجموع از ابتدای امسال تاکنون شمار تصادفات فوتی درون‌شهری ۳۰ درصد  نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شده است.

    وی گفت: شهر نیشابور ظرف سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به مدت دو سال پیاپی شاهد کاهش تصادفات رانندگی در حوزه‌های سه‌گانه فوت، جراحت و خسارت بوده است. 
    سرهنگ حقدادی افزود: میانگین سنی قربانیان حوادث رانندگی درون‌شهری نیشابور در گروه سنی ۵۵ سال به بالا ۶۰ درصد و رده سنی ۷۰ سال به بالا  ۴۰ درصد بوده است.

    وی ادامه داد: ۶۰ درصد قربانیان تصادفات درون‌شهری در نیشابور عابران ‌پیاده هستند. 
    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی نیشابور گفت: روزانه ۱۸۰ هزار دستگاه خودرو و ۲۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر نیشابور رفت و آمد می‌کنند. 
    وی در ادامه این نشست مطبوعاتی همچنین گفت: رانندگان اعمال قانون شده در خصوص جرائم راهنمایی و رانندگی که مبلغ آنها دو برابر شده، تا پایان دی ماه امسال برای تسویه حساب قانونی مهلت دارند. 

    سرهنگ حقدادی افزود: ۱۲ دستگاه دوربین مخصوص کنترل سرعت و ۲۵ دستگاه دوربین ویژه نظارتی در سطح شهرهای این شهرستان مشغول رصد رفتارهای رانندگی شهروندان هستند.

    وی ادامه داد: همچنین سه دستگاه جدید دوربین کنترل ترافیکی به منظور تسهیل رفت و آمدهای خودرویی در شهرستان نیشابور در حال نصب هستند و به زودی فعال می‌شوند. 
    سرهنگ حقدادی گفت: در اجرای طرح جلوگیری تخلفات شبانه که موجب سلب امنیت و آرامش عمومی و ایجاد آلودگی صوتی برای شهروندان می‌شود تاکنون ۶۴دستگاه خودرو سواری توقیف شده و با ماشین‌های متخلف در صورت تکرار این موارد برخوردهای جدی‌تری انجام می‌شود و در این طرح نظارت‌ها به صورت نامحسوس و ثبت سیستمی است.
    وی افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز و برخورد با تخلفات با اولویت هوشمند سازی و افزایش چتر نظارت الکترونیکی به طور جدی در دستور کار راهنمایی و رانندگی نیشابور قرار دارد.
    رییس پلیس راهور نیشابور همچنین حل معضل ترافیک را در این شهر نیازمند ساخت بزرگراه درون‌شهری ذکر و بیان کرد: طرح جامع ترافیک شهر نیشابور نیز به همین منظور در حال تدوین است. 

    وی ادامه داد: نیشابور نخستین شهر غیرمرکز استانی در سطح کشور است که از طرح ترافیک شهری برخوردار می‌شود.

    سرهنگ حقدادی گفت: بازگشایی بلوار ملاصدرا و ساخت میدان جدید میوه و تره‌بار نیشابور برای انتقال آن از محل فعلی به نقطه‌ای دیگر در چارچوب ظرح جامع ترافیک این شهر در دستور کار قرار دارد. 

    وی افزود: اجرای طرح پلیس دوچرخه‌سوار در منطقه گردشگری نیشابور نیز در پی بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون متوقف شده است. 

    نیشابور با ۲۶۳ هزار نفر جمعیت و مساحت سه هزار و ۷۴۰ هکتار، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت خراسان رضوی پس از کلانشهر مشهد است. ۹۱۸ هکتار از مساحت شهر نیشابور نیز منطقه حاشیه‌نشین و ۲۴۰ هکتار آن بافت فرسوده با مجموع جمعیت ۹۵ هزار نفر است.  

    مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

    نیشابور مرکب از سه بخش “مرکزی، سرولایت و میان جلگه” ۳۲۲ روستا دارد. ۱۲۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *