استان گلستان به عنوان قطب کشاورزی شناخته می شود که در همه شاخه های کشاورزی و دام پروری از کشت گندم و پنبه و محصولات باغی و تولید چوب گرفته تا پروروش دام، صید ماهی و شیلات و استحصال خاویار و … حضور جدی و پیشگام دارد
×
×

توسکا، تلفیقی از اقتصاد و آرامش

  • کد نوشته: 32351
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۷
  • ۰
  • استان گلستان به عنوان قطب کشاورزی شناخته می شود که در همه شاخه های کشاورزی و دام پروری از کشت گندم و پنبه و محصولات باغی و تولید چوب گرفته تا پروروش دام، صید ماهی و شیلات و استحصال خاویار و … حضور جدی و پیشگام دارد
    توسکا، تلفیقی از اقتصاد و آرامش
  • تبلیغ هدفمند

    استان گلستان به عنوان قطب کشاورزی شناخته می شود که در همه شاخه های کشاورزی و دام پروری از کشت گندم و پنبه و محصولات باغی و تولید چوب گرفته تا پروروش دام، صید ماهی و شیلات و استحصال خاویار و … حضور جدی و پیشگام دارد

    این استان با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوع و قابل توجه یکی از قطب های مهم گردشگری کشور به شمار می آید. اقلیم‌های مختلف و تنوع آب و هوایی در هر فصل از ویژگی های بارز استان گلستان است ولی با وجود این توانمندی ها، سهم استان از منابع درآمد گردشگری و جذب گردشگر بسیار ناچیز است.

    در این بین افراد کار آمدی مثل مجید زمانی در استان گلستان هستند که توانایی استفاده از ظرفیت های موجود در این منطقه را دارند.

    مجید زمانی دانش آموخته ی مهندسی عمران اهل شهر گرگان است.وی با ابتکار عمل خود توانست در استان مازندران با احداث یک مزرعه ی تمشک مسیر جدیدی در صنعت کشاورزی و گردشگری باز کند.

    وی در طول مدت ۴ سال توانست ۳۰ مزرعه تمشک در سطح کشور احداث کند که این امر علاوه بر جنبه ی کشاورزی تاثیر بسزایی در اقتصاد مناطق به جهت جذب نیروی کار و کار آفرینی داشته است.

    وی به نوعی آغاز کننده ی روش خود برداشت در حوزه کشاورزی در این منطقه بود. به این صورت که خود خریدارِ محصول ، برداشت کننده ی محصول مورد نیازش در مزرعه بوده است.

    توسکا، تلفیقی از اقتصاد و آرامش

    زمانی در سال ۹۵ با احداث مجموعه گردشگری کشاورزی توسکا در متراژی بالغ بر پنج هکتار کار خود را در استان گلستان آغاز کرد.
    وی در خصوص جزئیات این مزرعه گفت: مزرعه ی توسکا شامل بخش‌های مختلفی شامل مزرعه تمشک، توت‌فرنگی،سبزیجات و صیفی‌جات ، مزرعه حیوانات و فضای آموزشی کشاورزی است.

    مجید زمانی با بیان اینکه اساس این مزرعه برپایه ی گردشگری کشاورزی است؛ افزود: در این محیط یک فضای تفریحی احداث شده که علاقه‌مندان می توانند از آن محیط نهایت استفاده را کنند.
    وی در ادامه از تبدیل شدن هر زمین کشاورزی به یک محیط گردشگری گفت و تصریح کرد: تمامی باغات و مزارع کشاورزی ما در کشور ظرفیت این را دارند که تبدیل به مزرعه ی گردشگری شوند.کشاورزان می توانند با عرضه ی محصولاتشان به روش های نوین، زمینه ی رویداد گردشگری در کشور را ایجاد کنند.
    این کار آفرین استانی تا کنون توانسته است زمینه ی اشتغال افراد متعددی را در استان ایجاد کند.
    وی در خصوص ایجاد این بستر در مزرعه توسکا باری مردم گلستان گفت: تا کنون ۲۰ نیروی ثابت در مزرعه در بخش های فنی، احداث باغ، نگهداری باغ و بازرگانی مشغول به کار شده اند که با احداث فاز دوم این مزرعه این تعداد افزایش خواهد یافت.اما در زمان های برداشت محصولات ۳۰۰ کارگر فصلی در این محیط مشغول به کار می شوند.

    این کار آفرین موفق در پاسخ به این سوال خبرنگار بازار کسب و کار که مرحله ی ابتدایی یک کار آفرینی موفق چه چیزی است گفت: زیر ساخت های یک طرح مهم ترین مرحله ی آغاز کار است.اگر تولید کننده و کار آفرین پایه و بنای طرح اصلی خود را به درستی بنا کنند در ادامه با مشکلات جدی ای روبرو نخواهند شد و مسیر رشدشان بسیار هموار خواهد بود.
    مجید زمانی از اخذ مجوز شرکت خلاق از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت و افزود: کشاورزی کشور به واسطه یک اتفاق متحول شده است و آن ورود شرکت های دانش بنیان به این صنعت می باشد. مجموعه ی توسکا در کشور اولین شرکت گردشگری_ کشاورزی است که موفق به اخذ مجوز شرکت خلاق شده است.
    وی تصریح کرد: ورود کشاورزی به این حوزه موجب شده تا تغییرات گسترده ای در این صنعت ایجاد شود که البته در آینده ای نه چندان دور تغییرات آن مشهود می شود.

    زمانی اظهار کرد: هدف اصلی نفوذ شرکت های دانش بنیان به صنعت کشاورزی، ارتقا این صنعت، افزایش سودآوری و عدم دخالت واسطه ها در حوزه ی کشاورزی در کشور است.
    در ادامه مهندس زمانی در خصوص حمایت هایی که دولت می تواند از کار آفرین ها صورت دهد نیز گفت: برداشتن موانع تولید یکی ازمواردی است که دولت می تواند برای همکاری با تولید کننده گان و کار آفرین ها صورت دهد.تصحیح موارد مرتبط با اخذ مجوز برای بخش خصوصی یک اتفاق بزرگ در این حوزه است که می تواند توسط دولتمردان رخ دهد.

    با توجه به شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری در تمام دنیا دچار رکود شده است.اما برخلاف سایر مشاغل شیوع این ویروس تاثیر منفی بر کسب و کار مجید زمانی نگذاشته است.
    وی در این خصوص بیان کرد: با توجه به فضای باز و محیط جنگلی مزرعه ی توسکا این مکان می تواند بستر مناسبی برای گردش و تفریح ، بدون نگرانی بابت ویروس کرونا باشد. و همچنین به دلیل موقعیت مکانی این مزرعه علاقمندان میتوانند بدون محدودیت تردد در آن محیط حضور یابند و تجربه ی یک سفر یک روزه را داشته باشند.

    به همین جهت خوشبختانه شرایط موجود بر کسب و کار ما تاثیرات منفی نگذاشته است.در انتها با آرزوی موفقیت برای مهندس زمانی و مجموعه ی گردشگری کشاورزی توسکا امیدواریم با رونق صنعت کشاورزی و گردشگری در استان گلستان تحول عظیمی در اقتصاد این استان رخ دهد.چرا که رونق اقتصادی زمینه ساز افزایش کیفیت زندگی مردم و سلامت و نشاط جامعه است.

    نویسنده: مریم جعفری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *