×
×

باایده‌های خلاقانه کسب‌وکار متعجب شوید

  • کد نوشته: 32360
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۸
  • ۰
  • برای این‌کار می‌توانید با رجوع به داستان استارتاپ موفق و همین طور داستان موفقیت کارآفرینان را مطالعه کنید که چگونه ایده‌های خلاقانه آن‌ها موجب ایجاد تحول کسب و کارها شد و از خود سوال کنید برای اینکه کسب و کار خود را توسعه دهید چه ایده خلاقانه‌ای می‌توانید داشته باشید؟ زمانی که مشکلی را یافتید و برای آن راه حلی در ذهن ایجاد کردید، این ایده‌های استارتاپی می تواند به شما و افراد زیادی کمک نماید،و منجر به برآورده ساختن یک تقاضای بزرگ شود و در نهایت تبدیل به یک تجارت موفق گردد.
    باایده‌های خلاقانه کسب‌وکار متعجب شوید
  • تبلیغ هدفمند

    همواره فکر کردن به ایده‌های خلاقانه کسب و کار تجاری بسیار سخت‌تر از یک ایده تجاری بوده که از قبل در بازار شکل گرفته است.

    باایده‌های خلاقانه کسب‌وکار متعجب شوید

    برای این‌کار می‌توانید با رجوع به داستان استارتاپ موفق و همین طور داستان موفقیت کارآفرینان را مطالعه کنید که چگونه ایده‌های خلاقانه آن‌ها موجب ایجاد تحول کسب و کارها شد و از خود سوال کنید برای اینکه کسب و کار خود را توسعه دهید چه ایده خلاقانه‌ای می‌توانید داشته باشید؟ زمانی که مشکلی را یافتید و برای آن راه حلی در ذهن ایجاد کردید، این ایده‌های استارتاپی می تواند به شما و افراد زیادی کمک نماید،و منجر به برآورده ساختن یک تقاضای بزرگ شود و در نهایت تبدیل به یک تجارت موفق گردد.


    ۱) وبلاگ نویسی : می توان این نوع از تجارت را جز ابتدایی‌ترین مدلهای تجاری دانست اگر یک نویسنده قهاری باشید و اطلاعات به روزی باشد خواهید یک توانست وبلاگ‌نویس شوید. در این بین نیز لازم است یک درک خوب از بهینه سازی موتور جستجو سئو، طراحی، بازاریابی محتوا، نوشتن، ویرایش و استفاده از مهمترین سازوکارهای بازاریابی دیجیتال (اجتماعی، ایمیل و اطلاعیه‌ها) نیز داشته باشید.

    ۲) فریلنسر: برای تبدیل شده به فریلنسر نیاز به داشتن روابط عمومی بالا و مهارت در تخصصی خاص که برای آن متقاضی زیاد است دارید. مشاغلی که طرفدار زیاد دارد شامل توسعه وب، طراحی گرافیک، توسعه نرم افزار، توسعه کسب و کار و غیره (می توانید از طراحی آرم تا نوشتن اطلاعیه‌های مطبوعاتی تقریباً هر کاری انجام دهید).

    ۳) ویدئو در یوتیوب بسازید؛ از ایده‌های خلاقانه کسب و کار: باید برای شروع کار، در مورد نوع محتوای ویدیویی که می‌خواهید تولید کنید تصمیم‌گیری کنید، که می‌توان به برخی از محبوب‌ترین ویدئو ها شامل موضوعات سرگرمی، سلامتی، سبک زندگی، مد و زیبایی هستند اشاره کرد.

    توجه به این نکته مهم حائز اهمیت است گر چه بعضی‌ها از یوتیوبرها یک شبه ستاره شدند، اما گاهاً امکان دارد سالها به طول انجامد!

    ۴) با برگزاری وبینار از ایده‌های خلاقانه کسب و کار استفاده کنید: گاهاً وبینارها جلسات آنلاین ویدئویی هستند که توسط متخصصین یک موضوع خاص آموزش مورد قرار داده می‌شود و مخاطبان قادرند با پرسش از یکدیگر تعامل برقرار کنند. به طور ساده‌تر آن‌ها نوعی آموزش آنلاین می‌باشند، وبینارها در سالهای اخیر به ویژه در حوزه های فناوری، بازاریابی و امور مالی (موضوعات و محصولات پیچیده) از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند. وبینارها راهی عالی برای بازاریابی محصولات و خدمات تولیدی هستند.

    ۵) اقدام به فروش صنایع دستی و کالاهای دست ساز خود کنید: به سادگی می توانید با آموختن هر هنری که به آن علاقه دارید با ایجاد کارهای خلاق و ساخت آن اقدام به درآمدزایی کنید. مهم این است که در کسب و کارتان خلاقیت داشته باشید. و هنر و صنعت خود را به دنیا نمایش دهید و از آن کسب درآمد کنید! امروزه وب سایت‌های بسیاری وجود دارند که قادرند به شما در جستجوی خریدار برای کالاهای تولیدی‌تان کمک کنند. یا حتی با ساخت یک کانال و پیچ اینستاگرام خواهید توانست مشتری‌های خود را بیابید و با آن‌ها تعامل کنید که باعث توسعه و رونق کسب و کار شما خواهد شد.

    ۶) کافه سیار و غذا بزنید: شغل جدیدی در ایران با سابقه طولانی در سایر کشورهای دنیاست همین شغل کافه سیار است، ون و مینی ون و کامیون‌های مواد غذایی در هر ابعادی را می توان تهیه کرد و طیف گسترده‌ای از میان وعده‌ها و غذاهای مختلف و نوشیدنی‌های متنوع را برای مردم تهیه نمود. در پارک‌ها و مکان‌هایی که مردم حضورشان زیاد است قادر خواهید بود خدمات خود را ارائه کنید.

    ۷) یکی از ایده‌های خلاقانه کسب و کار فضای کار اشتراکی است
    اجاره دفتر کار، راه‌اندازی و چرخاندن آن یکی از پرهزینه‌ترین مراحل راه‌اندازی یک کسب و کار جدید است. این هزینه‌ها شامل اجاره ماهیانه دفتر، میز و صندلی، تهویه، تجهیزات اداری، اینترنت و غیره است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *