×
×

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی
خریداری۱.۴میلیون‌تن‌گندم مازاد برمصرف کشاورزان

  • کد نوشته: 32392
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، جواد وفابخش در حاشیه بازدید از مزارع غلات و حبوبات سایت جهش تولید در مرکز خدمات ذوالبین شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق برنامه ریزی خرید و پرداخت حق کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ادامه خواهد داشت در ارتباط با میزان تولید در سال جاری گفت: حدود ۱۳ استان کشور با وضعیت متوسط و بقیه استان ها با خشکسالی مواجه هستند.
    خریداری۱.۴میلیون‌تن‌گندم مازاد برمصرف کشاورزان
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری و حدود ۷۸ درصد از وجه آن به کشاورزان پرداخت شده است.

    خریداری۱.۴میلیون‌تن‌گندم مازاد برمصرف کشاورزان
    خریداری۱.۴میلیون‌تن‌گندم مازاد برمصرف کشاورزان
    خریداری۱.۴میلیون‌تن‌گندم مازاد برمصرف کشاورزان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، جواد وفابخش در حاشیه بازدید از مزارع غلات و حبوبات سایت جهش تولید در مرکز خدمات ذوالبین شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق برنامه ریزی خرید و پرداخت حق کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ادامه خواهد داشت در ارتباط با میزان تولید در سال جاری گفت: حدود ۱۳ استان کشور با وضعیت متوسط و بقیه استان ها با خشکسالی مواجه هستند.

    وی به بهبود وضعیت و افزایش تولید محصولات دیم از طریق تغییر ارقام، افزایش ضریب نفوذ ارقام در مزارع کشاورزی، ترویج و توسعه استفاده از کود های شیمایی و آلی و همچنین عملیات کشاورزی حفاظتی به عنوان یکی از نسخه های نجات بخش دیم ایران اشاره کرد و افزود: امسال به عنوان سال اول اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، سال مبنا و مقایسه و شروع عملیات گسترده در مزارع کشور است.

    معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر استفاده از آب سبز در مزارع گفت: آنچه که امروز در کشور در جهت رونق بخش کشاورزی اهمیت دارد تقویت دیمزارهای کشور با استفاده از آب سبز می باشد و این طرح به منظور حصول کشاورزی حفاظتی، به کار بردن اصول علمی برای تغییر ارقام و سایر عملیات زراعی اجرا می شود تا بتوان وضعیت بهتری را برای مردم و کشاورزان منطقه به وجود آورد و زنجیره تولید و عرضه را تقویت کرد.

    بر اساس پیش بینی ها امسال ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید و از این میزان بین هشت میلیون تا هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تن خرید تضمینی می شود.

    سال گذشته هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان به شکل تضمینی خریداری شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *