×
×

مردم همچنان بی توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی
هم‌مسیری به نام کرونا

  • کد نوشته: 32430
  • ۱۴۰۰-۰۲-۳۰
  • ۰
  • استان گلستان یکی از استان هایی است که از ابتدای آغاز پاندمی شیوع کرونا وضعیت نابهنجاری داشته است. تا کنون تعداد زیادی از افراد در استان قربانی این ویروس شده اند که این امر مردم را مستلزم رعایت دوچندان شیوه نامه های بهداشتی می کند.
    هم‌مسیری به نام کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    در حال حاضربیش از ۲ میلیون نفر در کشور مبتلا به کرونا شدند، که این یعنی کرونا همچنان در حال قربانی گرفتن است.با گذشت یک سال و نیم از شیوع ویروس کرونا در کشور عده ای از مردم همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی نگرفته و نسبت به آن بی تو جه هستند.با وجود اینکه مسئولان سلامت کشور معتقدند رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک تاثیر بسزایی در کاهش امار مبتلایان به این ویروس دارد، هنوز عده زیادی در سطح شهر مشاهده می شوند که از ماسک زدن امتناع می کنند.

    هم‌مسیری به نام کرونا

    استان گلستان یکی از استان هایی است که از ابتدای آغاز پاندمی شیوع کرونا وضعیت نابهنجاری داشته است. تا کنون تعداد زیادی  از افراد در استان قربانی این ویروس شده اند که این امر مردم را مستلزم رعایت دوچندان شیوه نامه های بهداشتی می کند.

    یکی از مکان هایی که بستر انتقال این بیماری می باشد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری است.این محیط به دلیل ازدحام مسافران به عنوان یکی از کانون های شیوع ویروس کرونا شناخته شده است که در روند رو به بالای شیوع این ویروس تاثیر بسزایی دارد.

    با توجه به استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی انتظار می رود برای حفظ سلامتی مسافران اقداماتی از جانب شهرداری و شرکت های حمل و نقل صورت گیرد.یکی از این اقدامات میتواند افزایش تعداد ناوگان عمومی در سطح شهر باشد که این امر باعث می شود مسافران با فاصله های بیشتری در این محیط قرار گیرند.اقدام دیگری که میتوان در این زمینه صورت داد ضدعفونی روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی است.گفتنی است در آغاز همه گیری ویروس کرونا ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری ها به صورت مداوم ضدعفونی می شده است اما در حال حاضر که شاهد بروز گونه های جدید ویروس هستیم این اقدام متوقف شده است

    در این خصوص قصد داشتیم نظر مهندس خلیلی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان را جویا شویم که متاسفانه ایشان به عنوان مسئول مربوطه پاسخگو نبودند.

    اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود.افراد زیادی روزانه در سطح شهر از رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر شاکی هستند.

    یکی از شهروندان گرگانی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار در سطح شهر گفت: متاسفانه در تاکسی های سطح شهر مشاهده شده که مسافران از زدن ماسک امتناع می کنند. و خود من بارها از راننده خواستم که مسافران بدون ماسک را سوار نکند اما راننده به درخواست بنده بی توجهی کرد.

    وی افزود: حتی خود رانندگان نیز اکثر مواقع ماسک خود را روی گردن می گذارند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

    شهروند دیگری از وضع نامناسب اتوبوس های درون شهری گفت و اضافه کرد: مسافر دراتوبوس های درون شهری به قدری زیاد است که گاهی اوقات در اتوبوس بسته نمی شود.

    وی در ادامه اظهار داشت: من بخاطر طول مسیر کاری و کاهش در هزینه مجبور به استفاده از اتوبوس های درون شهری هستم اما هربار با سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی ترس ابتلا به کرونا در من رخنه می کند.

    یک کارشناس بهداشت و درمان در این خصوص گفت: مردم با احتیاط بیشتری از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

    فرشته یاری مقدم در گفتگو با روزنامه ی بازار کسب و کار اظهار کرد: سرعت انتقال ویروس کرونا در محیط های کوچک و بسته بسیار بالا است.به همین دلیل از شهروندان تقاضا دارم با توجه به شرایط کنونی از دو ماسک استفاده کنند.

    وی در ادامه افزود: راننده ها و مسافران باید توجه داشته باشند که حین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی پنجره های اتوبوس یا تاکسی باز باشد تا هوا در محیط جریان داشته باشد.

    یاری مقدم با بیان اینکه مسافران حتی الامکان از رو در رو شدن و مکالمه در ناوگان حمل و نقل عمومی پرهیز کنند، تصریح کرد: راننده ها باید به صورت مداوم نسبت به ضدعفونی کردن خودروها اقدام کنند.

    رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در خصوص اقدامات این دستگاه در مقابله با کرونا گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون تمام اتوبوس های درون شهری گرگان به صورت مداوم ضدعفونی می شوند.

    مهدی کمالغریبی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار اظهار داشت: در طول روز بازرسان ما در سطح شهر با همکاری پلیس راهور مشغول نظارت بر سرویس های ناوگان حمل و نقل عمومی هستند و در صورت مشاهده تخلف با آن ها برخورد جدی می کنند.

    وی در خصوص افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر گرگان گفت: در طول سال ۱۴۰۰، ۲۴ دستگاه اتوبوس به سرویس حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد که موجب سهولت در جابجایی مردم در سطح شهر می شود.

    رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده ی تخلف از سوی رانندگان با شهرداری ها همکاری کرده و شماره پلاک خودوری متخلف را در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهند.

    ناوگان حمل و نقل عمومی کانونی برای شیوع کرونا است که میزان رعایت کردن مسافران و رانندگان نظارت جدی مسئولین ذیربط را می طلبد.

    اکنون که کشور و البته استان گلستان در شرایط ناگوارکرونایی قرار دارد و ترس نیز روزانه همراه با ویروس های جدید در دل مردم جهش می یابد از مسئولین مربوطه انتظار می رود ساده از این مسائل گذر نکنند.چرا که قشر زیادی از مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و مانند عده ی به خصوصی از مردم راننده و اتومیبل شخصی نداشته و مجبورند سلامتی خود و عزیزانشان را در ناوگان حمل و نقل عمومی به حراج بگذراند.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *