×
×

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)
ایمیدرو۲۱.۵میلیارد دلار درمعادن‌کشور سرمایه‌گذاری‌کرده‌است

  • کد نوشته: 32451
  • ۱۴۰۰-۰۲-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، وجیه‌الله جعفری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خواف افزود: ۱۳ میلیارد دلار دیگر هم توسط ایمیدرو در بخش معادن و صنایع معدنی کشور سرمایه گذاری می شود.
    ایمیدرو۲۱.۵میلیارد دلار درمعادن‌کشور سرمایه‌گذاری‌کرده‌است
  • تبلیغ هدفمند

     معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: این سازمان از بدو تاسیس در۲۰ سال گذشته تاکنون در مجموع ۲۱.۵ میلیارد دلار در شرکتهای بزرگ صنایع معدنی کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

    ایمیدرو۲۱.۵میلیارد دلار درمعادن‌کشور سرمایه‌گذاری‌کرده‌است
    ایمیدرو۲۱.۵میلیارد دلار درمعادن‌کشور سرمایه‌گذاری‌کرده‌است
    ایمیدرو۲۱.۵میلیارد دلار درمعادن‌کشور سرمایه‌گذاری‌کرده‌است

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، وجیه‌الله جعفری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خواف افزود:  ۱۳ میلیارد دلار دیگر هم توسط ایمیدرو در بخش معادن و صنایع معدنی کشور سرمایه گذاری می شود.

    وی ادامه داد: مهمترین نتیجه سرمایه گذاری سازمان ایمیدرو در صنایع معدنی کاهش فاصله طبقاتی و توسعه اجتماعی در مناطق دارای معدن بوده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم الحاق طرح جامع سنگان خواف به سند چشم‌انداز توسعه شهرستانهای منطقه نیز تاکید و بیان کرد: تحقق این امر، انسجام هرچه بیشتر فعالیتها و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیتهای منطقه‌ای را در راستای توسعه صنایع معدنی شرق کشور به دنبال دارد.

    جعفری افزود: باید این طرح با همکاری نهادهای منطقه طراحی و تدوین شود و همه حوزه های بالادستی و پایین دستی معدن و صنایع معدنی، توسعه زیرساخت ها، مسوولیت اجتماعی، اشتغال و نحوه توزیع منطقه ای اشتغال و محیط زیست  را شامل شود.
    وی ادامه داد: باید مبنایی برای توسعه منطقه وجود داشته باشد که بتوان نحوه توسعه در بخش های اکتشاف و استخراج زیرساخت را مشخص کرد تا مسوولان آینده هم در همین مسیر حرکت کنند و بدین ترتیب ضمن جلوگیری از موازی کاری ها روند توسعه منطقه ای سرعت گیرد.

    وی به حمایت ایمیدرو از این طرح اشاره و بیان کرد: زمانی که طرحی جامع با در نظر گرفتن توسعه بخش معدن در اختیار باشد همه سازمان ها و نهادها حرکت خود را در آن چارچوب تنظیم می کنند.
    رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: گرچه برخی از اهداف این طرح جامع در بلند مدت محقق می شود اما برخی از موارد ضروری با هدف رفع دغدغه های مردم منطقه، در کوتاه مدت قابل اجراست.
    حسین سنجرانی فرماندار خواف نیز در این نشست گفت: از ابتدای فعالیت مجتمع معادن سنگان تاکنون ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در بخش صنایع معدنی این شهرستان سرمایه گذاری شده که موجب توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران روز پنج شنبه ضمن بازدید از شرکتهای معدنی مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با مسوولان و سرمایه گذاران این بخش دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

    مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

    مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد. 

    بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ‌آهن امکان فعالیت‌های معدنکاری در طول ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدنکاری و وجود عناصر نادر خاکی است که با مشارکت بخش‌ دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو)، فولاد سنگان، مجموعه اپال پارسیان، شرکت فراگیر توسعه سناباد و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی ایران الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.

    دسترسی به محل کانسارهای سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر بوده و معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث است از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *