×
×

پس از پنج سال
مجتمع‌پتروشیمی‌مسجدسلیمان بادستور رئیس‌جمهوری به‌بهره‌برداری‌رسید

  • کد نوشته: 32454
  • ۱۴۰۰-۰۲-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا در شصت و هشتمین برنامه افتتاح طرح های تدبیر و امید برای جهش تولید، طرح اوره و آمونیاک مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با هدف تولید سالانه ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک هزار و ۷۵ هزار تن اوره با مصرف ۸۶۱ میلیون تن متر مکعب گاز طبیعی در سال به عنوان خوراک به بهره‌برداری رسید.
    مجتمع‌پتروشیمی‌مسجدسلیمان بادستور رئیس‌جمهوری به‌بهره‌برداری‌رسید
  • تبلیغ هدفمند

    مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان پس از پنج سال روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری و وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

    مجتمع‌پتروشیمی‌مسجدسلیمان بادستور رئیس‌جمهوری به‌بهره‌برداری‌رسید

    به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا در شصت و هشتمین برنامه افتتاح طرح های تدبیر و امید برای جهش تولید، طرح اوره و آمونیاک مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با هدف تولید سالانه ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک هزار و ۷۵ هزار تن اوره با مصرف ۸۶۱ میلیون تن متر مکعب گاز طبیعی در سال به عنوان خوراک به بهره‌برداری رسید.

    این طرح در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در منطقه هفت‌شهیدان مسجدسلیمان استان خوزستان اجرا شده است و ارزش فروش سالانه محصولات آن ۲۶۸ میلیون دلار خواهد بود.

    برای احداث این مجتمع پتروشیمی ۳۴ میلیون ساعت کار و پنج هزار فرصت شغلی در جریان ساخت پروژه ایجاد گردید.با راه‌اندازی این پروژه، هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و دائم مشغول کار شدند.

    مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان و ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

    واحد آمونیاک این مجتمع لیسانس کازاله سوئیس و واحد اوره و دانه‌بندی نیز لیسانس تویو ژاپن را دارد؛ همچنین پیمانکار اصلی شرکت مهندسی ووهان چین، مشاور مدیریت پروژه شرکت مهندسی پرآور، نماینده صاحبان لیسانس شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی است.

    از نظر موقعیت جغرافیایی، این مجتمع پتروشیمی از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *