×
×

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱)
‌جابجایی‌مسافروبار در راه‌آهن‌شمال‌شرق(۱)۴۷‌درصد افزایش‌یافت

  • کد نوشته: 32457
  • ۱۴۰۰-۰۲-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فرشاد زادخور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خطوط حمل و نقل ریلی یکی از گسترده ترین شبکه راه‌های ارتباطی و ارزان قیمت در کشور است که بیشتر مورد اقبال عمومی قرار دارد.
    ‌جابجایی‌مسافروبار در راه‌آهن‌شمال‌شرق(۱)۴۷‌درصد افزایش‌یافت
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: افزایش ۴۷ درصدی جابجایی مسافر و بار قطارهای این حوزه در دولت تدبیر و امید نشان دهنده توجه بیشتر دولت به حمل و نقل ریلی است.

    ‌جابجایی‌مسافروبار در راه‌آهن‌شمال‌شرق(۱)۴۷‌درصد افزایش‌یافت
    ‌جابجایی‌مسافروبار در راه‌آهن‌شمال‌شرق(۱)۴۷‌درصد افزایش‌یافت
    ‌جابجایی‌مسافروبار در راه‌آهن‌شمال‌شرق(۱)۴۷‌درصد افزایش‌یافت

     به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فرشاد زادخور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خطوط حمل و نقل ریلی یکی از گسترده ترین شبکه راه‌های ارتباطی و ارزان قیمت در کشور است که بیشتر مورد اقبال عمومی قرار دارد.

    وی با بیان اینکه راه آهن دو خطه شمال شرق (۱) با قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب کشور روزانه بیش از ۹۵ رام قطار را هدایت می کند، اظهار داشت: از این تعداد، ۸۰ رام قطار مسافری و ۱۵ رام قطار باری شبانه روز در این مسیر تردد دارند. 

    زادخور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدام های اساسی برای توسعه راه آهن انجام شده است گفت: سال ۹۲ حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار در این منطقه جابه جا می شد که اکنون  با ۲۸ درصد افزایش به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته است ضمن این که  محدودیت های مربوط به کرونا هم مشکلاتی در این زمینه ایجاد کرده است.

    وی  تاکید کرد: بزرگترین و مهم ترین مرکز کنترل ترافیک راه آهن  کشور که به اختصار ” c.t.c ” نام دارد در ایستگاه راه آهن شاهرود واقع است و مدیریت ترافیک شبکه ریلی تهران – مشهد مقدس – سرخس را بر عهده دارد.

    زادخور گفت: مجموع خطوط اصلی و فرعی در حال بهره برداری استان سمنان از یک هزار و ۱۹۸ کیلومتر به یک هزار و ۲۰۴ کیلومتر رسید.

    به گفته وی، از مجموع ۹۲۵ کیلومتر راه آهن شمال شرق دو خطه تهران به مشهد ، ۵۴۱ کیلومتر مربوط به قبل از انقلاب و بقیه به همراه ۸۰ کیلومتر خطوط آنتنی مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است.

    به گزارش ایرنا، راه آهن شمال شرق (۱) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت ۵۴۱ کیلومتر دارد، یک هزار و ۸۲ کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل وجود دارد .

    راه آهن تهران – مشهد از نقطه اتصال به راه آهن مذکور، با ساخت ایستگاه گرمسار در سال ۱۳۱۶ آغاز و در سال ۱۳۲۰ به ایستگاه شاهرود رسید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *