×
×

در انتخاب شغل خوب نکات مهم کدامند؟

  • کد نوشته: 32571
  • ۱۴۰۰-۰۳-۰۶
  • ۰
  • ۳ نکتۀ کلیدی مطرح‌شده در کتاب، می‌تواند به عنوان سه قطعه پازل برای شکل‌گیری طرح نهایی کسب‌وکارتان، کمک‌کننده باشد. با توسل به این نکات می‌توانید جهت‌گیری مناسبی برای انتخاب شغل داشته باشید. تنها وجود هر سه مورد است که به شما، مزیت رقابتی قابل‌اتکا می‌دهد.
    در انتخاب شغل خوب نکات مهم کدامند؟
  • تبلیغ هدفمند

    مشغول خواندن کتابی از رید هافمن (مؤسس شرکت لینکدین)، بودم که به نکات جالبی در خصوص انتخاب شغل برخوردم. از این طریق آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارم.

    در انتخاب شغل خوب نکات مهم کدامند؟

    ۳ نکتۀ کلیدی مطرح‌شده در کتاب، می‌تواند به عنوان سه قطعه پازل برای شکل‌گیری طرح نهایی کسب‌وکارتان، کمک‌کننده باشد. با توسل به این نکات می‌توانید جهت‌گیری مناسبی برای انتخاب شغل داشته باشید. تنها وجود هر سه مورد است که به شما، مزیت رقابتی قابل‌اتکا می‌دهد.

    نکات کلیدی برای انتخاب شغل:
    دارایی‌ها
    توجه به دارایی‌ها، اولین قدم برای انتخاب شغل مناسب است.
    منظور از دارایی، تنها سرمایۀ مادی نیست. توانمندی‌ها، مهارت‌ها، دانش و برند شخصی ما، مهم‌ترین دارایی‌هایی هستند که داریم.
    بد نیست زمانی بگذاریم و فهرستی از دارایی‌های خود تهیه کنیم. جالب است که اکثر اوقات به این نکته می‌رسیم که بسیاری از دارایی‌های ارزشمند ما، برایمان گنگ و مبهم هستند.
    علایق
    علایق ما، بزرگ‌ترین انگیزاننده‌های ما هستند. ما با توسل به ارزش‌ها و علایق خود، انجام کاری را دلپذیر یا بیهوده می‌دانیم.
    برای انتخاب شغلی مناسب، لازم است علایق ما در راستای مهارت‌ها و دارایی‌هایمان باشد. یا حداقل می‌توانیم در صورتی که به حوزۀ خاصی علاقه‌مند هستیم، تلاش کنیم تا مهارت‌های لازم برای تسلط بر آن موضوع را کسب کنیم.
    اگر به علایق واقعی خود اشراف ندارید، با مسئله‌ای بغرنج و غیرعادی روبه‌رو نیستید. بسیاری از افراد تا سنین بالا، نمی‌توانند دید روشنی نسبت به علایق خود داشته باشند. می‌توانید در این پست که چندی پیش نوشته‌ام، نکاتی را برای پی بردن به علایق واقعی‌تان بخوانید.
    واقعیت‌های بازار
    سومین مؤلفۀ مهم برای انتخاب شغل مناسب، واقعیت‌های بازار است. واقعیت‌های بازار نشان می‌دهد که در حال حاضر، مردم به چه چیزی نیاز دارند، بازار فعلی و بازار آینده، به کدام سمت‌وسو می‌رود و کدام کسب‌وکارها، چشم‌انداز روشن‌تری در آینده دارند.
    علایق و دارایی‌های شما بسیار مهم هستند؛ اما باید کسی در دنیای کسب‌وکار وجود داشته باشد که حاضر باشد برای استفاده از آن‌ها، هزینه کند.
    این مورد نشان می‌دهد که آیا علایق و دارایی‌های شما، استحقاق تبدیل شدن به کسب‌وکار را دارد یا تنها باید به عنوان یک علاقۀ صرف، باقی بماند.

    در صورتی که این سه قطعه هم‌راستا باشند و در کنار یکدیگر استفاده شوند، می‌توانید انتخابی مناسب برای یافتن شغل موردنظر خود داشته باشید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *