مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه گذشته هزار و ۷۱۴ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد و هزار و ۷۵۶ پرونده مختومه شده است.
×
×

هزار و ۷۵۶ پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مختومه شد

  • کد نوشته: 32729
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۱
  • ۰
  • مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه گذشته هزار و ۷۱۴ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد و هزار و ۷۵۶ پرونده مختومه شده است.
    هزار و ۷۵۶ پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مختومه شد
  • تبلیغ هدفمند
    هزار و ۷۵۶ پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مختومه شد
    هزار و ۷۵۶ پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مختومه شد

    مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه گذشته هزار و ۷۱۴ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد و هزار و ۷۵۶ پرونده مختومه شده است.

    حسین حسن‌پور افزود: میزان محکومیت پرونده‌های تخلف در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، دارو و درمان ۲۰۱ میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۶۷۳ هزار ریال بوده است.

    وی بیان کرد: در بخش کالا و خدمات ۶۹۶ پرونده وارد و ۷۰۹ پرونده مختومه شد که درصد پرونده‌های مختومه به وارده ۱۰۱.۹ درصد گزارش شده است.

    مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اعلام اینکه متهمان این بخش به پرداخت ۳۰ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۸۰ هزار ریال محکوم شدند اظهار داشت: به ترتیب درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و ارائه نکردن فاکتور خرید، بیشترین میزان تخلفات در این بخش بوده است.

    وی شمار پرونده‌های وارده بخش قاچاق کالا و ارز را ۷۷۵ و مختومه را ۷۹۸ پرونده اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تعداد پرونده‌های مختومه به وارده شعب تعزیرات حکومتی استان ۱۰۳ درصد ثبت شده است.

    حسن‌پور میزان محکومیت متهمان این بخش را ۱۶۹ میلیارد و ۷۰۹ میلییون و ۸۸۷ هزار ریال عنوان کرد و افزود: ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی به قلمرو گمرکی و کالاهایی که بدون انجام تشریفات گمرکی یا از مسیرهای غیرمجاز وارد کشور شده و در داخل کشور کشف می‌شود، رتبه نخست این تخلفات بوده است.

    وی افزود: همچنین خرید، فروش، حمل و نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند به صورت تجاری خارج از ضوابط تعیینی دولت، نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای‌ صنفی و حمل کالای قاچاق از دیگر دلایل محکومیت متهمان بوده است.

    مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی عنوان کرد: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۳ فقره پرونده وارد و ۲۴۹ پرونده مختومه شد که نسبت پرونده‌های مختومه به وارده ۱۰۲.۵ درصد است.

    وی گفت: میزان محکومیت متهمان در این بخش ۶۰۷ میلیون و ۷۰۶ هزار ریال است که رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، رعایت نکردن مقررات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در محل فعالیت از جمله این تخلفات بوده است.

    حسن‌پور افزود: عرضه و فروش مواد خوردنی که فاقد مجوز ورودی یا فاقد پروانه ساخت معتبر از وزارتخانه هستند توسط شرکت‌های پخش و عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی با علم به غیربهداشتی بودن آن از دیگر تخلفات بخش بهداشت و دارو بوده است.

    وی تصریح کرد: سوخت (نفت سفید و نفت گاز)، البسه، احشام، دخانیات و مواد غذایی بیشترین فراوانی تخلفات وارده قاچاق کالا را در سه ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

    مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان ۲۱.۴۲ روز، قاچاق کالا و ارز ۲۳.۴۹ روز و بهداشت، دارو و درمان ۱۲.۲۶ روز بوده است.

    وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ اکیپ گشت سیار تعزیرات حکومتی در استان خراسان جنوبی فعال بود که با انجام ۵۱۰ بازرسی، ۶۴ واحد دارای تخلف شناسایی شدند و ۲۰۵ واحد دیگر نیز تذکر گرفتند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *