مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: طرح آبرسانی به نمین و بخش عنبران از توابع این شهرستان در مراحل نهایی عملیات اجرایی کار بوده و در حال آماده بهره برداری شدن است.
×
×

آماده بهره برداری فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران

  • کد نوشته: 32782
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۲
  • ۰
  • مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: طرح آبرسانی به نمین و بخش عنبران از توابع این شهرستان در مراحل نهایی عملیات اجرایی کار بوده و در حال آماده بهره برداری شدن است.
    آماده بهره برداری فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران
  • تبلیغ هدفمند
    فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران آماده بهره برداری می‌شود
    آماده بهره برداری فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران

    مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: طرح آبرسانی به نمین و بخش عنبران از توابع این شهرستان در مراحل نهایی عملیات اجرایی کار بوده و در حال آماده بهره برداری شدن است.

     عباس جنگی مرنی در جریان بازدید از این طرح گفت: با رفع موانع اجرایی و تامین بخشی از منابع مالی لازم توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل به مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال در سال مالی جاری، اجرای پروژه تسریع شده است و انتظار می رود  امسال نیز این روند با تخصیص اعتبار مناسب  با سرعت خوب  ادامه یابد.

    به گفته وی، طرح آبرسانی نمین و عنبران دارای سه فاز اجرایی شامل ۲ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۶۷ لیتر در ثانیه در روستای گللو و ۷۰ لیتر درثانیه در سه راهی عنبران و ۲۵ کیلومتر خط انتقال از روستای گللو تا مخازن انتهای شهر عنبران و مخازن ۲۹۰۰ متر مکعبی که مخزن اولی ۵۰۰ متر مکعب در روستای گللو مخزن دومی ۴۰۰ متر مکعب و سومی ۲۰۰۰ متر مکعب در سه راهی عنبران است.

    جنگی مرنی اظهار کرد: تمام تلاش شرکت آب منطقه ای استان اردبیل بر این است که با تخصیص اعتبار مالی مناسب از جمله دریافت اعتبار مالی بیشتر از طرح ملی شهرهای دارای تنش آبی و تخصیص اعتبار مالی مورد نیاز از اعتبارات استانی بتوان بخش‌های متعدد طرح آبرسانی نمین و عنبران از جمله ایستگاه پمپاژ در روستای گللو و مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی در سه راهی عنبران را اجرا و تکمیل شده و در زمان مناسبی این طرح به بهره برداری برسد.

    مهندس حسن کروبیان نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز در این بازدید گفت: حدود ۶۰۰ متر از عملیات اجرای خط لوله پلی اتیلن ۵۰۰ میلیمتری  انتقال آب از آبگیرروستای گللو تا ایستگاه B واقع در سه راهی نمین باقیمانده است و این بخش نیز در حال انجام است و همچنین پایپ جکینگ زیر اتوبان اردبیل آستارا نیز به پایان رسیده است.

    وی در خصوص اجرای خط انتقال داخل شهر عنبران از منبع ابتدایی به منبع انتهایی شهر عنبران نیز گفت: خط انتقال از منبع ابتدایی عنبران تا منبع انتهایی به طول  4.5 کیلومتر با لوله ۲۵۰ میلیمتر در حال اجرا می باشد و درصورت اتمام پروژه ۳۳ لیتر در ثانیه به شهر عنبران آبرسانی خواهد شد و همچنین برای ۵ روستای مجتمع وحدت روستاهای گلشن و عنبران علیا از منبع ورودی عنبران و روستاهای جید و میرزانق و میناباد از منبع جید آبرسانی خواهد شد.

    او بیان کرد: با تلاش های شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و با تخصیص اعتبار مالی مناسب و دریافت اعتبار مالی بیشتر از طرح متمرکز شهرهای دارای تنش آبی بتوانیم مسایل و مشکلات آب شرب شهر عنبران را حل و در زمان مناسبی فاز اول این طرح را به بهره برداری برسانیم.

    نمین در ۳۰ کیلومتری  شرق اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *