×
×

مهندس حمیدرضا محمدیاری
۲۹سوالی که باید از کارفرمادر مصاحبه‌های شغلی پرسید

  • کد نوشته: 32811
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۸
  • ۰
  • می‌توان گفت در واقع رابطه کاری یک رابطه‌ای دوطرفه است. شما در قبال فعالیتی که انجام می‌دهید حقوق دریافت می‌کنید و شرایط مختلفی برای شما از طرف کارفرما فراهم خواهد شد. در مصاحبه‌های شغلی از شما درمورد مهارت‌ها، سابقه کار و نگرش‌های که دارید پرسیده ‌می‌شود و در این بین شما نیز فرصت خواهید داشت که درباره شرایط کار خود از کارفرما سؤالاتی را بپرسید.
    ۲۹سوالی که باید از کارفرمادر مصاحبه‌های شغلی پرسید
  • تبلیغ هدفمند

    در زندگی هر انسان مصاحبه شغلی می‌تواند یکی از مهمترین تجربه‌های چالش‌برانگیز باشد.قطعا در چنین مصاحبه‌هایی، همانگونه که از شما در ارتباط با مهارت‌ها و اهدافتان پرسیده می‌شود، شما نیز فرصت خواهید داشت که در مورد شرایط کار، محیط کار، مسائل مربوط به حقوق و دستمزد و… از کارفرما که قصد استخدام شما را دارد سؤال کنید.

    ۲۹سوالی که باید از کارفرمادر مصاحبه‌های شغلی پرسید


    می‌توان گفت در واقع رابطه کاری یک رابطه‌ای دوطرفه است. شما در قبال فعالیتی که انجام می‌دهید حقوق دریافت می‌کنید و شرایط مختلفی برای شما از طرف کارفرما فراهم خواهد شد. در مصاحبه‌های شغلی از شما درمورد مهارت‌ها، سابقه کار و نگرش‌های که دارید پرسیده ‌می‌شود و در این بین شما نیز فرصت خواهید داشت که درباره شرایط کار خود از کارفرما سؤالاتی را بپرسید.

    بنابراین قبل از اینکه با ۲۹ سؤال در این زمینه آشنا شوید، بهتر آن است به این دو نکته راهبردی توجه داشته باشید:
    به یاد داشته باشید سؤالاتی که می‌پرسید به همان اندازه که باعث افزایش آگاهی‌تان از شرایط شرکت مورد نظر ‌خواهد شد و نیز به همان اندازه امکان دارد که بر نگاه فرد مصاحبه‌کننده نسبت به شما تأثیری مثبت بگذارد، حتی ممکن است موجب ایجاد سوءتفاهم نیز بشود. با این حساب، حتماً دقت داشته باشید سؤالات‌ خود را با چه لحنی و چه موقعی می‌پرسید. اطمینان پیدا کنید که فرد مصاحبه‌کننده نیز به لحن و زمان طرح سؤالات خود دقت می‌کند.

    حال ۲۹ سؤالی که باید در مصاحبه‌های شغلی از کارفرما بپرسید

    سؤالات جامع در ارتباط با شرکت
    ۱. چگونه در این خصوص شروع به کار کردید؟ و چرا در این حوزه می‌خواهید ادامه دهید؟ شما مدتی در این شرکت بوده‌اید؟ کدام ویژگی این شغل شما را باانگیزه نگه می‌دارد؟
    ۲. چه‌ مواردی عامل موفقیت شرکت بوده که افراد خارج از شرکت از آن اطلاعی ندارند؟
    ۳. سبک مدیریتی شما یا رئیس آینده من چگونه است؟
    ۴. شرکت/ مدیر آینده من چگونه عملکرد کارکنان را مورد بررسی قرار می‌دهد؟ چگونه می‌توان از روند بررسی عملکرد بیشترین بهره را برد تا اطمینان حاصل شود من بهترین کاری را که می‌توانم برای شرکت انجام می‌دهم؟
    ۵. چه نوع افرادی در این مجموعه موفق‌اند؟ چه نوع افرادی موفق نیستند؟
    ۶. قهرمانان شرکت شما چه کسانی‌اند؟ افرادی که بیشتر از همه تجلیل می‌شوند چه خصوصیات مشترکی دارند؟ برعکس، ویژگی‌های مشترک افرادی که استخدام شده‌اند اما بعدا اخراج می‌شوند، شکست می‌خورند یا کار را ترک می‌کنند چیست؟
    ۷. سازوکار پاداش شما به چه نحوی است؟ آیا بر اساس مدل ستاره کار می‌کنید یا تیم‌محور یا اختصاص سهام یا نقدی؟ چرا این سازوکار پاداش را انتخاب کرده‌اید؟ شما امیدوارید چه حاصلی از آن به دست آورید و در صورت عملی‌کردن آن چه اتفاقی می‌افتد؟ نکات مثبت و منفی سازوکار پاداش شما چیست؟ اگر بتوانید هر چیز دیگری را تغییر دهید، چه‌چیزی خواهد بود؟
    ۸. بخش‌های فروش/ عملیات/ فناوری/ بازاریابی/ امور مالی در اینجا چگونه کار می‌کنند؟ (یعنی گروه‌های دیگری غیر از گروهی که برای فعالیت در آن بخش مصاحبه می‌شوید.)
    ۹. درباره کدام رقیب شرکت بیشتر از بقیه نگران هستید؟


    پیشنهاد می کنیم ادامه را حتماً در شماره بعد بخوانید…

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *