مدیر شرکت آب و فاضلاب خلخال گفت: افزایش شدت بحران کمبود آب شرب در خلخال جدی بوده و احتمال قطعی آب در مناطق مختلف این شهر در ادامه تشدید روند خشکسالی دور از انتظار نیست.
×
×

جدیت بحران کمبود آب شرب در شهر خلخال

  • کد نوشته: 32835
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۰
  • ۰
  • مدیر شرکت آب و فاضلاب خلخال گفت: افزایش شدت بحران کمبود آب شرب در خلخال جدی بوده و احتمال قطعی آب در مناطق مختلف این شهر در ادامه تشدید روند خشکسالی دور از انتظار نیست.
    جدیت بحران کمبود آب شرب در شهر خلخال
  • تبلیغ هدفمند
    بحران کمبود آب شرب در شهر خلخال جدی است
    جدیت بحران کمبود آب شرب در شهر خلخال

    مدیر شرکت آب و فاضلاب خلخال گفت: افزایش شدت بحران کمبود آب شرب در خلخال جدی بوده و احتمال قطعی آب در مناطق مختلف این شهر در ادامه تشدید روند خشکسالی دور از انتظار نیست.

     ساجد جعفرزاده در جلسه وضعیت آب شرب خلخال افزود: با توجه به کاهش قابل توجه دبی آب چاه‌های عمیق تامین کننده آب شرب خلخال قطعی آب در محلات این شهر دور از انتظار نیست و شرکت آب و فاضلاب برای اطلاع عموم مردم ساعات قطعی آب را از طریق رسانه‌های جمعی به شهروندان اعلام می‌کند.

    او با بیان اینکه برغم افزایش شدت بحران آب ناشی از کاهش دبی منابع تامین کننده آب شهر با مدیریت و برنامه‌ریزی لازم تا به امروز آب شرب خلخال با کمبود آب مواجه نشده است، اظهارکرد: با بررسی دبی چاه‌های شبکه آبرسانی کمبود آب در ادامه ایام تابستان امسال احساس می‌شود.

    وی با توصیه به مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: انتظار از مردم مراقبت از هدر رفت آب و همچنین پرهیز از استفاده از آب شهر برای استفاده‌های غیرمصارف خانگی بویژه آبیاری فضای سبز و استفاده برای تولید محصولات کشاورزی و باغی است.

    جعفرزاده افزود: ما به همکاری و حضور موثر رسانه‌ها و همدلی و برقراری ارتباط آنها با تکیه بر اصل فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان به مصرف بهینه آب معتقد بوده و در این کار دست یاری به سمت خبرنگاران و اصحاب رسانه دراز می‌کنیم.

    جعفرزاده اظهارکرد: به منظور کنترل بیشتر و پیگیری از هرگونه مصرف غیرضروری آب شرب در مصارف دیگر از جمله شستشوی خودرو ، فرش و لوازم منزل ، آبیاری باغچه حیاط خانه‌ها پلیس آب راه‌اندازی شده و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و در صورت مشاهده موارد ذکر شده با مشترکین آب بی‌توجه برخورد خواهد کرد.

    او بر لزوم بهره‌برداری از طرح آبرسانی این شهر و تامین آب شرب پموردنیاز شهروندان از آب ذخیره شده در دریاچه پشت سد بفراجرد و تصفیه‌خانه آب تاکید کرد.

    مدیر شرکت آب و  فاضلاب خلخال به تنش آبی و کمبود آب شرب در برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: بلحاظ افزایش خشکسالی و خشک شدن منابع آبی از جمله چشمه‌ها و رودخانه‌های فصلی تامین آب شرب و آبرسانی به چندین روستا با استفاده از تانکرهای سیار حمل آب صورت می‌گیرد که در نظر داریم با اضافه شدن تعداد روستاهای مواجه با مشکل کمبود آب از ظرفیت لجستیکی بخش خصوصی هم با بستن قرارداد در آبرسانی به روستاها کمک بگیریم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *