چند سالی هست که ویروس پاپیلوما یا همان زگیل تناسلی به صورت جهانی بر سر زبانها افتاده و این ویروس از مرز ایران هم گذشت و باعث نگرانی واضطراب بسیاری از خانواده ها شده است.
×
×

ویروسی که برسر زبانها افتاده است

  • کد نوشته: 32848
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۱
  • ۰
  • چند سالی هست که ویروس پاپیلوما یا همان زگیل تناسلی به صورت جهانی بر سر زبانها افتاده و این ویروس از مرز ایران هم گذشت و باعث نگرانی واضطراب بسیاری از خانواده ها شده است.
    ویروسی که برسر زبانها افتاده است
  • تبلیغ هدفمند

    چند سالی هست که ویروس پاپیلوما یا همان زگیل تناسلی به صورت جهانی بر سر زبانها افتاده و این ویروس از مرز ایران هم گذشت و باعث نگرانی واضطراب بسیاری از خانواده ها شده است.

    ویروسی که برسر زبانها افتاده است

    زگیل تناسلی و تبخال دستگاه تناسلی هر دو عضو خانواده ویروس های ویروس هرپس ویرا هستند، گروهی که ویژگی تولید عفونت های مکرر را در میزبان خود دارند. هر دو می توانند در بروز ضایعات دستگاه تناسلی موثر باشند. اگر چه ممکن است هیچ علائم و نشانه هایی مبنی بر ابتلا به زگیل و تبخال تناسلی در فرد مشاهده نشود.

    تبخال دستگاه تناسلی با زگیل تناسلی متفاوت است.
    تبخال دستگاه تناسلی به شکل تاول های کوچک ظاهر می شود که ترکیده و موجب بروز زخم های دردناکی می شوند. آنها عمدتاً در دستگاه تناسلی، ران، مقعد یا باسن یافت می شوند. علائم این بیماری با زگیل تناسلی کاملا متفاوت است. تبخال تناسلی اغلب در نواحی مانند اطراف دهان، بینی و ناحیه تناسلی به خصوص ناحیه تناسلی خانم ها ایجاد می شود. زیرا در ناحیه تناسلی خانم ها میزان رطوبت و ترشحات بسیار بالا است و نحل بسیار مناسبی برای رشد این ویروس ها می باشد.

    زگیل های تناسلی یکی از بیماری های پوستی و عفونی می باشد که عامل اصلی به وجود آورنده آن ویروس پاپیلومای انسانی می باشد. این بیماری به شکل زخم هایی که با احساس سوزش شدید بر روی پوست ظاهر می شوند. آنها را بیشتر در اطراف لب خود پیدا خواهید کرد.
    در حالی که هر دو زگیل تناسلی و تبخال دستگاه تناسلی بخشی از همان خانواده ویروس ها هستند، با این حال در علائم این دو بیماری اختلافاتی وجود دارد:
    ویروس تبخال تناسلی به محض وارد شدن به بدن موجب بروز تاول هایی با تعداد بالا در دهان و یا ناحیه تناسلی می شود. وجود تب در این بیماران مبتلا به این بیماری شایع می باشد. بهبودی این تاول های ممکن است ۱۴ تا ۱۵ روز به طول بی انجامد. اما احتمال عود مجدد آنها نیز وجود دارد. برخلاف زگیل تناسلی که درمان مشخصی ندارد.
    گزارش میدانی در این خصوص گویای شیوع این بیماری به صورت همه گیر در بین مردان و زنان کشور می باشد .ریحانه که مدتی است به این ویروس مبتلا شده است می گوید: بعد از گذشت ۵سال از ازدواجم متوجه این عارضه به صورت گوشتی آن در دهانه رحمم شدم از آنجایی که اطلاعاتی در مورد این بیماری پوستی نداشتم فکر می کردم این ضایعه پوستی می تواند تبخال باشد بعد گذشت چند ماه متوجه درد و خارش حین رابطه خودم با همسرم شدم به همرا همسرم به پزشک مراجعه کردیم متاسفانه متاسفانه تشخیص دکتر هم در مورد خودم وهم در مورد همسرم آلودگی به ویروس اچ پی وی بوده است.

    محمد جوان ۲۷ساله ای است که دوران نامزدی پر مخاطره ای را پشت سر گذاشته است وی در مورد بیماری زگیل تناسلی اینگونه بیان می کند: به اصرار خانواده با دختری وصلت کرده بودم که به قولی برای خودش سرشناس و یه کاره ی مملکت بود ۶-۷ماهی از دوران نامزدی ما می گذشت تا اینکه متوجه شدم هرزمان بعد ارتباط…..دچار درد شدید و خونریزی می شود بعد کلی صحبت قرار شد نزد متخصص زنان وپوست برویم روزی که نوبت گرفته بودیم یک ساعت جلوتراز آن به من زنگ زد که “من دیدم کار داری نخواستم مزاحمت بشوم خودم رفتم پیش دکتر , خ دکتر گفتند که : مشکل خاصی نیست نگران نباشین بعد تلفن و قطع کرد و تقریبا یک هفته ای ما همدیگر را ندیدیم این مابین هراز گاهی تلفنی زده می شد و تا من حرف از دیدن می زدم به یک بهانه ای از ملاقات حضوری سرباز می زد شک کردم سری به دکتری که رفته بود زدم دکتر با تمام جزییات برای من توضیح داد که : این خانم به قولی متشخص به ویروس زگیل تناسلی مبتلا بود چرا و چگونه بماند با دعوا ودرگیری از هم جدا شدیم و از اینکه زود متوجه شدم و در پی درمان رفتم خدارو شکر می کنم.

    محمد امین پسربچه ی ۶ساله ای که در اثر اشتباه پدر و مادرکه آنها هم از این ویروس چندان آگاهی نداشتند وبه اشتباه تشخیص پزشک که تبخال تناسلی است چند وقتی می شود که دور مقعد خود دچار این عارضه پوستی از نوع خطرناک آن شده است و شب و روز درد می کشد و در حال حاضر چاره ای جز جراحی آن ندارند و جراحی که با ریسک همرا ه است یعنی هیچ درصد خوب شدنی و بهبودی به آنها داده نشده است مادر محمد امین سخت نگران فرزندش است و از اینکه نادانسته فرزندش با پوشیدن لباس های آلوده به این روز افتاده در شوک بسر می برد …..
    و همینطور مجید ,امیر, شازده,میناو……که هر کدام به خاطر انتخاب مسیر اشتباه زندگی هر کدام به نوبه ی خود یکی در اطراف دهان و حلق یکی مقعد و…..گرفتار این ویروس شدند و ترس از اعتبار و ابرو و خجالت حتی برای درمان آن هم اقدام نمی کنند .
    لام به ذکر است که خیلی از هموطنان و شهروندان در مورد این ویروس آگاهی واطلاعات لازم را ندارند وحتی نمی دانند که انتقال این ویروس در شرایطی که شناسایی و درمان نشود چه عوارض سنگین و خطرناکی دارد اطلاع رسانی آنقدر ضعیف و پیچیده است که شخص موردنظر حتی نمی داند برای درمان نزد چه پزشکی مراجعه کند برای راهنمایی و درمان و پیشگیری از این ویروس به جهت اطلاع رسانی به سراغ مشاور و پزشک متخصص این بیماری رفته و مصاحبه ای را در این خصوص انجام دادیم

    دکتر علی مقصودلو می گوید:ویروس زگیل تناسلی با بیش از۱۰۰گونه که ۴۰نوع آن در ناحیه تناسلی ایجاد زخم می کند یکی از واگیرترین و همه گیرترین بیماری های آمیزشی در جهان است.
    وی افزود:این ویروس , بسیاری از آن بدون علامت هستند و اغلب فرد هیچ گونه اطلاعاتی از آلودگی خود ندارد زگیل‌های تناسلی تقریبا همیشه از راه تماس جنسی و دهانی انتقال می‌یابند.میانگین انتقال این بیماری به صورت جهانی بین ۹تا ۱۳درصد است این زگیل به قدر ی شایع است که نیمی از انسان ها از نظر جنسی فعال در مقطعی از زندگی به آن دچار می شوند.
    این متخصص پوست در ادامه خاطر نشان کرد:حتی کسی که ضایعات زگیل را ندارد، ولی ویروس در بدنش هست، می‌تواند ویروس زگیل تناسلی را انتقال دهد، پس نمی‌توان از ظاهر ناحیه تناسلی به آلودگی افراد به ویروس پی برد این ویروس از طریق تماس جنسی حفاظت‌نشده با چندین شریک جنسی داشتن یک بیماری جنسی دیگر تماس جنسی با کسی که از سابقه جنسی وی اطلاع نداریم آغاز فعالیت جنسی از سنین پایین ضعیف بودن دستگاه ایمنی بدن، مانند ابتلا به ایدزبوجود می آید..
    در برخی بانوان، زگیل تناسلی ممکن است به صورت ضایعاتی در بیرون اندام تناسلی، بین اندام تناسلی و مقعد، در ناحیه مقعد، داخل مقعد، روی دیواره‌های داخلی واژن (مهبل) یا روی گردن رحم رشد می کند
    در بعضی مردان، زگیل تناسلی باعث بروز ضایعاتی در نوک یا تنه آلت، کیسه بیضه یا مقعد ایجاد می‌گردد ودر صورت داشتن تماس جنسی از راه دهان با فرد آلوده به ویروس، ضایعات ممکن است در دهان یا گلو ایجاد شوند.
    دکتر مقصودلو بیان کرد:زگیل تناسلی به شکل برجستگی های کوچک تا متوسط گوشتی به رنگ پوست یا کم رنگ تر و پر رنگ تر,تشکیل ضایعات به شکل گل کلم ,خارش و ناراحتی و خونریزی از ضایعات هنگام مقاربت جنسی, خاراندن,شیو کردن و هر گونه دستکاری روی سطح خارجی یا دیواره های داخلی واژن و ناحیه بین مقعد و واژن و روی دهانه سطح رحم رشد می کنند.
    وی در خصوص راههای پیشگیری از این ویروس ,استفاده از کاندوم و محدود کردن تعداد شرکای جنسی را دو راه موثر پیشگیری از انتقال ویروس زگیل تناسلی دانست و افزود: برای پیشگیری از آلودگی با این ویروس، واکسن هم وجود دارد. هم اکنون واکسنی ضد HPV در دسترس قرار گرفته است که می‌تواند فرد را در برابر ۹ گونه خطرناک HPV (که احتمال سرطان گردن رحم را زیاد می‌کنند)، محافظت نماید.
    سن ایده آل برای تزریق بین ۹ تا ۲۶ سال می‌توانند در سه نوبت صفر-دو – شش ماهه با تزریق واکسن سرواریکس ,گارداسیل و گارداسیل ۹از آلودگی به این ویروس و در نتیجه ابتلا به سرطان گردن رحم و انتقال ویروس پیشگیری نمایند.برای اطلاعات بیشتر در این مورد با پزشک متخصص بیماری‌های زنان یا پزشک متخصص پوست , اورولوژی مشورت بفرمایید.

    دکتر مقصودلو متخصص پوست ولیزر درمانی ضمن بیان این مطلب که ؛دستگاه ایمنی بدن در بیشتر افراد پس از مدتی بدن را از ویروس زگیل تناسلی پاکسازی می‌کند اظهار داشت :هنوز هیچ درمان قطعی برای از بین بردن این ویروس در بدن وجود ندارد. هدف درمان‌های زیر، برداشتن ضایعات زگیل تناسلی است. برای از بین بردن ضایعات ناشی از زگیل تناسلی دارو‌های متفاوتی پودوفیلین و ایمی کدیمود وجود دارند که به صورت موضعی طبق تجویز پزشک و با راهنمایی دکتر داروساز روی ضایعات مالیده شده و آن‌ها را از بین می‌برد. به هیچ عنوان از داروهای غیرنسخه‌ای زگیل پوستی برای زگیل تناسلی استفاده نکنیم؛ زیرا این داروها برای استفاده در ناحیه تناسلی تولید نشده‌اند. از روش‌های سرمادرمانی، الکتروکوتر (چاقوی الکتریکی)، عمل جراحی یا لیزر و توصیه به واکسیناسیون به موفع در سنین ۹الی ۱۱سالگی هم ممکن است برای برداشتن ضایعات زگیل تناسلی و پیشگیری استفاده شود.

    یکی دیگر از کارشناس ,مشاور بیماری زگیل و تبخال تناسلی که درمان آنها به صورت کاملا گیاهی و ارگانیک است وداروی آنها تحت نظر سازمان غذا و دارو و دارای شماره پروانه و مجوز سیب در تهران می باشد در خصوص این بیماری اینگونه اظهار نظر می کند:بیماری زگیل تناسلی یک نوع بیماری مقاربتی ست که به واسطه ویروسhpvدر بدن به وجود می آید. این ویروس به دو تیپ پر خطر و کم خطر تقسیم بندی می شود.

    سعید حمید ۹۰ درصد انتقال شیوع بیماری راتماس جنسی دانست و بیان کرد :راه انتقال این بیماری ۹۰درصد از طریق تماس جنسی و پوست می باشدو ۱۰درصد از راههایی مثل مراکز لیزر درمانی,اپیلاسیون وسوناآستخر,تیغ و ژیلت های آلوده و همچنین حوله های آلوده ای که به صورت مشترک استفاده شده منتقل می شودوبین ۵تا۱۰سال طول می کشد تا این زائده گوشتی بر بدن ظاهر شود.وی درخصوص درمان این بیماری به صورت گیاهی وارگانیک و بدون عوارض افزود:برای درمان hpvبه صورت قطعی و دائمی باید سیستم ایمنی بدن از داخل تقویت شود داروی پیشنهادی ما برای درمان قطعی و بدون عوارض آن , بدلیل داشتن مولفه های بالا سطح سیستم دفاعی بدن را بالا می بردوکه به واسطه داروی تجویزی وبا توجه به انجام دادن نکته هایی که در حین درمان گفته می شود ویرو س به طور کامل و قطعی از بین می رود.

    نکته قابل تامل: چرا با وجود بودنش ما در مورد آن چیزی نمی دانیم ؟!!کوتاهی از نداستن من است یاکوتاهی از یکسری باورها و اعتقادات…….و نکته ی مهمتر دیگر اینکه با توجه گفتگوی انجام شده در مان قطعی وجود دارد یا ندارد ؟ درمان تخصصی یا درمان گیاهی و ارگانیک؟…………

    نویسنده: سهیلا علاءالدین
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *