معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر غرق شدگی در این استان هفت نفر جان باخته و ۱۱ تن نیز مصدوم شده‌اند.
×
×

جان باختن هفت نفر بر اثر غرق شدگی در بوشهر

  • کد نوشته: 32918
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۶
  • ۰
  • معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر غرق شدگی در این استان هفت نفر جان باخته و ۱۱ تن نیز مصدوم شده‌اند.
    جان باختن هفت نفر بر اثر غرق شدگی در بوشهر
  • تبلیغ هدفمند
    هفت نفر بر اثر غرق شدگی در استان بوشهر جان باختند
    جان باختن هفت نفر بر اثر غرق شدگی در بوشهر

    معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر غرق شدگی در این استان هفت نفر جان باخته و ۱۱ تن نیز مصدوم شده‌اند.

    علیرضا پورشمس افزود: در این مدت ۲۲ حادثه غرق شدگی در استان بوشهر رخ داد که بیشترین حوادث غرق شدگی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و عسلویه به ثبت رسیده است.

    وی بیان کرد: میانگین سنی فوت شدگان ناشی از غرق شدگی بین سه تا ۶۵ سال متفاوت است.

    پورشمس اظهار کرد: غرق شدگی به معنای فوت فرد نیست اما هرگونه زجر تنفسی که فرد در آب به آن دچار شود به آن غرق شدگی گفته می‌شود و اگر منجر به مرگ شود فوتی و اگر فوت نکند به فرد غرق شده مصدوم گفته می‌شود.

    معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر اضافه کرد: تجربه نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگی در استان بوشهر در رودخانه‌ها و کمتر در دریا رخ می‌دهد و برخلاف سواحل شمالی کشور، سواحل این استان به دلیل ماسه‌ای بودن و شیب ملایم به طور تقریبی از جمله سواحل امن به شمار می‌رود.

    وی ادامه داد: همچنین برخی از غرق شدگی‌ها ناشی از غرق شدن در محیط خانه مانند رها کردن کودک در وان حمام و یا تشت آب است که افراد باید متوجه باشند هیچ وقت کودک خود را در آب تنها رها نکنند.

    معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: با گرم شدن هوا افراد برای برطرف کردن گرما یا تفریح دوست دارند تنی به آب بزنند این درحالی است که افراد یا باید با فن شنا آشنا باشند و یا اینکه منطقه مورد نظر دارای نجات غریق باشد.

    پورشمس افزود: بیشترین موارد غرق شدگی به دلیل ناآشنایی به فن شنا است و اگر کسی در حال غرق شدن بود مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند که نیروهای اورژانس برای احیا و خالی کردن ریه‌های فرد در محل حاضر شوند.

    وی گفت: افراد برای پیشگیری از غرق شدگی در ساحل سالم اقدام به شنا کنند و حداقل یک همراه داشته باشند و افرادی که به کمک فرد غرق شده می‌روند سعی کنند از روبرو به طرف او نروند، چون فرد غرق شده از ترس و اضطراب فردی که به کمک او آمده را می‌گیرد و همین امر باعث غرق شدن هر دو نفر می‌شود، به همین دلیل بهتر است از پشت سر به کمک فرد غرق شده برویم.

    پورشمس با تاکید بر توجه شهروندان به تابلوهای نصب شده در زمینه شنا ممنوع اضافه کرد: در ساحل بوشهر تابلویی وجود دارد که از رفتن به آب منع می‌کند البته معنای آن غرق شدگی نیست بلکه آلودگی آب است که مردم باید به این تابلوها توجه داشته باشند.

    معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر افزود: شنا کردن در آب‌های آلوده ناشی از مواد میکروبی و یا مواد آلی خطرناک است و مشکل تنفسی، عفونت چشم، گوش و پوست را برای فرد به دنبال دارد.

    وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: تجمع برای شنا موجب گسترش شیوع این ویروس می‌شود که مردم باید به این امر توجه داشته باشند.

    ۲۱ مورد گرمازدگی در استان بوشهر به ثبت رسید 

    پورشمس همچنین با اشاره به فصل تابستان و افزایش گرمازدگی گفت: از اول سال تاکنون ۲۱ مورد گرمازدگی در استان بوشهر گزارش شده که برخی از آنها خفیف و برخی دیگر شدید بوده است.

    وی تاکید کرد: باگرم شدن هوا، بروز گرمازدگی هم افزایش پیدا می‌کند، بیماری که همه گروه‌های سنی درمعرض آن هستند، اما بیشتر سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی را تهدید می‌کند.

    پورشمس اضافه کرد: گرمازدگی بیماری است که با تأثیر گرمای هوا برسیستم تنظیم دمای بدن و سیستم اعصاب مرکزی بروز می‌کند و علائم اولیه‌ای همچون سردرد، سرگیجه، تهوع و تشنگی گُر گرفتگی، ضعف و بیحالی را به همراه دارد.

    وی یادآور شد: خستگی، غش، سردرد، رنگ پریدگی، تعریق زیاد، افزایش دمای بدن به بیش از ۴۰ درجه و تند شدن ضربان قلب که به صورت عمومی در افراد که طولانی مدت در معرض نور آفتاب و یا در فضای گرم و سر بسته که تهویه مناسبی ندارد، قرار دارند، بروز می‌کند. 

    پورشمس ادامه داد: در شرایط گرما که احتمال گرمازدگی وجود دارد افراد تا حد ممکن باید از تردد در زمان اوج گرما و یا در زمان تابش مستقیم آفتاب خودداری و از آب و مایعات به صورت فراوان استفاده کنند.

    وی اضافه کرد: افراد باید بدانند درشرایط گرما باید از پوشش مناسب گرما که شامل لباس‌های نخی و رنگ روشن است و سربند استفاده کنند.

    معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: همچنین بیمار گرما زده باید به مکانی خنک که تهویه مناسب دارد منتقل و نسبت به کاهش لباس‌های بیمار اقدام کرد البته باید متوجه باشیم که خنک کردن بیمارگرما زده قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر نیست.

    پورشمس با بیان اینکه درمان گرمازدگی بستگی به شدت آن دارد اظهار کرد: اگر بیماری در مرحله از دست دادن آب شدید به همراه گرفتگی عضلانی شدید و یا تشنج است به سرعت باید به مراکز درمانی و اورژانسی رسانده شود.

    وی بر همراه داشتن آب در بیرون از خانه، استفاده از کلاه و عینک آفتابی، پرهیز از بیرون ماندن‌های طولانی در زیر نور آفتاب، پرهیز از بردن کودکان، سالمندان و بیماران در ساعات گرم روز به بیرون از محیط خانه و استفاده از لباس‌های گشاد و نخی در فصل گرما تاکید کرد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *