طرح "مدافعان انفال" با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ۲۵ روستایی هدف استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
×
×

آغاز طرح مدافعان انفال در چهارمحال و بختیاری

  • کد نوشته: 32926
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۶
  • ۰
  • طرح "مدافعان انفال" با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ۲۵ روستایی هدف استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
    آغاز طرح مدافعان انفال در چهارمحال و بختیاری
  • تبلیغ هدفمند
    اجرای طرح مدافعان انفال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد
    آغاز طرح مدافعان انفال در چهارمحال و بختیاری

    طرح “مدافعان انفال” با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ۲۵ روستایی هدف استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

    مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در آیین آغاز اجرای این طرح در جمع روحانیون مجری طرح افزود: آب، خاک، هوا، جنگل و مرتع به عنوان موهبت‌های الهی و سرمایه ملی در هر جامعه و جزء انفال است و باید در حفظ و حراست این سرمایه‌های ملی تلاش شود تا با تصمیم‌گیری درست و اجرای سیاست‌های اصولی و فنی ،در راستای حراست از این موهبت‌ها  تلاش کرد تا این منابع به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

    حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه منابع طبیعی و جنگل در تولید، اقتصاد و اشتغال نقش مهم و اساسی دارد،افزود: باید از منابع طبیعی و جنگل به خوبی استفاده شود تا بتوان در راستای شعار سال گام برداشته شود.

    به گفته وی، باید در بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت این عرصه‌ها تعادل را برقرار کرد و با تغییر نگاه مدیران و فعالان این حوزه موانع را در حوزه تولید برداشت و از تولید و کار پشتیبانی کرد.

    وی بر استفاده درست و اصولی از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: مدیریت ناصحیح در برخی مناطق باعث شده که بعضی از فعالیت در این مناطق از جمله برداشت سقز، کتیرا و قارچ ممنوع شود که باید با مدیریت صحیح از تمام ظرفیت منابع طبیعی استفاده بهینه کرد.

    وی به ایجاد تعادل بین دام و مرتع با مدیریت صحیح اشاره کرد و گفت: بهره برداران و دامداران باید در حین بهره‌برداری از این ظرفیت برای چرای دام از ظرفیت زنبوردارای و توسعه کشت گیاهان دارویی و مرتعی و حفظ و حراست از آنها نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

    طباطبایی‌نژاد گفت: توسعه زراعت چوب، کشت گیاهان دارویی و مرتعی در اولویت برنامه‌های امسال براساس تولید ،مانع‌زدایی و پشتیبانی است.

    وی به کمبود منابع آبی در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور باید به سمت کشت گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بَر رفت.

    طرح مدافعان انفال در ۲۵ روستای چهارمحال و بختیاری آغاز شد

    رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح مدافعان انفال در ۲۵ روستای جنگل نشین استان خبر داد و گفت: این طرح در روستاهای هدف در شهرستان‌های لردگان، اردل و کوهرنگ که بیشترین وابستگی را به عرصه‌های منابع  طبیعی دارد، در مرحله نخست اجرا می‌شود.

    هومان خاکپور افزود: توافقنامه همکاری ۲جانبه برای اجرای این طرح بین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و تبلیغات اسلامی استان در قالب طرح “مدافعان انفال” با موضوع “تعامل عادلانه مردم با منابع طبیعی از طریق ظرفیت های موجود در سازمان تبلیغات اسلامی” امضا شد و در مرحله نخست آموزش روحانیون مجری این طرح انجام شد.

    وی اظهار داشت: در طرح مدافعان انفال، روحانیون مستقر در روستاها با مردم گروه‌های مدافع طبیعت را با محوریت روحانی مستقر در روستا در بحث تشویق و ترغیب مردم به حفاظت از منابع طبیعی برای تیم‌سازی و شبکه‌سازی استفاده می‌شود تا این افراد رابط بین مردم و دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات مردم منطقه باشند.

    وی افزود: گروه‌های محلی با محوریت روحانی روستا و همکاری تسهیل‌گران و کارشناسان منابع طبیعی برای فرهنگ‌سازی در روستا و حفاظت از منابع طبیعی و رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم روستا فعالیت می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *