×
×

در مقایسه با بلند مدت؛
کاهش ۵۸ درصدی ذخیره سدهای اصفهان

  • کد نوشته: 33161
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۴
  • ۰
  • مدیر بهره برداری و نگهداری سدها و نیروگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره آب فعلی سدهای این استان در مقایسه با متوسط بلند مدت(دوره ۵۲ ساله) ۵۸ درصد کاهش داشته است.
    کاهش ۵۸ درصدی ذخیره سدهای اصفهان
  • تبلیغ هدفمند
    ذخیره سدهای استان اصفهان ۵۸ درصد کاهش یافت
    کاهش ۵۸ درصدی ذخیره سدهای اصفهان

    مدیر بهره برداری و نگهداری سدها و نیروگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره آب فعلی سدهای این استان در مقایسه با متوسط بلند مدت(دوره ۵۲ ساله) ۵۸ درصد کاهش داشته است.

    مجتبی موسوی افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در یک سال اخیر، ورودی به سدها کمتر شده و اکنون در مجموع حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در پشت این سدها ذخیره شده است.

    وی اضافه کرد: این میزان همچنین در مقایسه با سال قبل ۳۶ درصد کمتر شده است.

    مدیر بهره برداری و نگهداری سدهای شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: تنها ۲۷ درصد از حجم کلی سدهای زاینده رود، گلپایگان، قره آقاچ، حنا، خمیران، باغکل، کمانه و آغچه آب دارد و این نشانگر این است که در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار داریم.

    موسوی تصریح کرد: در دوره زمانی دراز مدت بیشترین کسری در سدهای زاینده رود و گلپایگان است و پس از آنها سد باغکل بیشترین کاهش را دارد.

    سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تامین کننده آب شرب، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۱.۴ میلیارد مترمکعب بهره برداری شد، این سد قوسی شکل در۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *