×
×

دکتر منتظری
هدف فراغی، وحدت بین اقوام بود

  • کد نوشته: 3319
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۶
  • ۰
  • دکتر منتظری به مناسبت نکوداشت دویست و هشتاد و هفتمین سالروز تولد شاعر شهیر ترکمن، مختومقلی فراغی گفت: مختومقلی فراغی، حکیمی است که در اشعارش، به شیوایی و در خلال حکایت‌ها و ابیات شیوا و خواندنی که برگرفته از قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) است، به ارزش‌های متعالی اخلاقی، همچون؛ انسان‌دوستی، خدامحوری، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم، عدالت و انصاف، خوش‌رویی، امداد و دستگیری از بندگان خدا دعوت کرده است.
    هدف فراغی، وحدت بین اقوام بود
  • تبلیغ هدفمند

    دکتر منتظری به مناسبت نکوداشت دویست و هشتاد و هفتمین سالروز تولد شاعر شهیر ترکمن، مختومقلی فراغی گفت: مختومقلی فراغی، حکیمی است که در اشعارش، به شیوایی و در خلال حکایت‌ها و ابیات شیوا و خواندنی که برگرفته از قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) است، به ارزش‌های متعالی اخلاقی، همچون؛ انسان‌دوستی، خدامحوری، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم، عدالت و انصاف، خوش‌رویی، امداد و دستگیری از بندگان خدا دعوت کرده است.

    نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید با تبیین اندیشه‌های مختومقلی فراغی، اخلاق و ارزش‌های اصیلی چون وحدت بین اقوام گسترش یابد.

    هدف فراغی، وحدت بین اقوام بود
    هدف فراغی، وحدت بین اقوام بود

    منتظری اظهار داشت: برگزاری نکوداشت مختومقلی فراغی می‌تواند فرصتی برای توسعه‌ی روابط فرهنگی و سیاسی بین ایران و ترکمنستان و سایر کشورهای همسایه باشد تا زمینه تحقق اندیشه امت واحده اسلامی مهیا شود.

    وی با اشاره به دوران پرتنش روزگار این شاعر عارف، افزود: جهان اسلام و جامعه ما، امروز بیش از هر زمان دیگر، نیازمند شخصیت‌هایی تقریبی با اندیشه صلح و وحدت و احترام متقابل است و گرامی‌داشت این شاعر بزرگ، درواقع، گرامی‌داشت صلح و وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.

    دکتر منتظری، در بخش دیگری از سخنانش، مختومقلی فراغی را فرزند گلستان و ایران و جهان اسلام و موجب افتخار انسانیت برشمرد و وی را در زمره مصلحان دنیای اسلام دانست.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *