×
×

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان آق قلا در مجلس شورای اسلامی
مقصد باید گلستان باشد

  • کد نوشته: 33246
  • ۱۴۰۰-۰۵-۱۹
  • ۰
  • غلامرضا منتظری اظهار داشت: ما نباید منتظر مشاغل دولتی باشیم چرا که آن‌قدر مشاغل دولتی محدود است که پاسخ‌گوی نیاز مخاطب نخواهد بود. بنابراین اولین چیزی که برای کاهش معضل بیکاری و راه‌حل کسب‌وکار برای استان به‌نظر من ضروری است و در دستور کار ما قرار گرفته است گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و دام‌پروری است.
    مقصد باید گلستان باشد
  • تبلیغ هدفمند

    نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار ,استان گلستان را به‌جهت شرایط اقلیمی منحصربه‌فرد دانست بیان کرد: از یازده اقلیم جغرافیایی جهان هشت اقلیم در استان گلستان وجود دارد که چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها در هشت اقلیم که مستعد کشاورزی،گردشگری و صنعت توریسم است به مدیریت صحیح ما برمی گردد.

    مقصد باید گلستان باشد

    غلامرضا منتظری اظهار داشت: ما نباید منتظر مشاغل دولتی باشیم چرا که آن‌قدر مشاغل دولتی محدود است که پاسخ‌گوی نیاز مخاطب نخواهد بود. بنابراین اولین چیزی که برای کاهش معضل بیکاری و راه‌حل کسب‌وکار برای استان به‌نظر من ضروری است و در دستور کار ما قرار گرفته است گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و دام‌پروری است.


    غلامرضا منتظری همچنین در بخش گردشگری و صنایع دستی صنعت بوم‌گردی را جوابگوی نیاز استان اعلام کرد و افزود:، برای رونق دادن بخش اشتغال واقتصاد, گلستان با داشتن بهترین فضای خدادادی باید مقصد شود وبه جهت مقصد شدن امکاناتی را می‌طلبد که متاسفانه امکانات رفاهی با قیمت کم وجود ندارد . در حال حاضر به دلیل تنوع قومی که دراستان وجود دارد شاهدمتنوع‌ترین صنایع دستی ایران هستیم اما بازارچه دایمی صنایع دستی نداریم البته در آق‌قلا با همکاری میراث فرهنگی یکی از بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در حال ساخت است، ولی کمبودها جدی است. فرصت‌های شغلی در گلستان خیلی بالا است بنابراین مجموع نمایندگان با استاندار گلستان جلسه‌ای برگزارکردند و الویت‌ها برای رونق اشتغال و کسب‌وکار تحول در استان که محور عمده‌اش اقتصادی و معیشتی و کسب‌وکار و بخش دیگر آن بخش‌های زیرساختی بهداشت و سلامت است مشخص شد.
    نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس در خصوص مشکلات کم آبی و راه حل پیشنهادی برای برطرف ساختن این مشکل گفت: همه ی ما می دانیم که نیاز به آب یک مسئله حیاتی است برای برطرف نمودن مشکل کم آبی در استان , امسال در مجلس ما برای اولین‌بار مجوزساخت سد میرداماد با اعتبار پیش بینی شده ی سی میلیاردی را گرفتیم ولی اعتقاد داریم این کافی نیست برای آب به‌دنبال شیرین‌سازی آب دریا هستیم مجوزش را وزارت نیرو صادر کرد و در دستور کار قرار گرفته است. فعلا به‌ناچار از چاه‌ها باید استفاده کرد که مرقوم به‌صرفه نیست و زمین در گلستان دچار نشست میشود. متأسفانه سفره‌های زیرزمینی تا حدی ظرفیت دارد.
    وی ادامه داد: در حوزه برق به کمک بخش خصوصی باید به سمت انرژی خورشیدی حرکت کنیم مشکل ما در حوزه برق تولید است ،توزیع نیست چون تولید کم است در حوزه برق به‌دنبال استقلال گلستان از مازندران هستیم چرا که بسیاری از تصمیمات در مازندران گرفته می‌شود. وی در حوزه دامپروی و مشکلات عدیده ی آن گفت: دعوت از سرمایه‌گذاران و بولدینگ اقتصادی یکی از کارهای خوبی که امسال شکل گرفت دعوت از بخشی از بولدینگ‌های شیر پگاه بود که در قلی آباد مجموعه خوبی به وجود آوردند، برای دامداری دوهزار رأسی که که شیر پگاه گرگان را بتواند تأمین و حتی صادرات هم داشته باشد.ودر بحث محصولات قند و شکر چغندرقند که مکاتبات اولیه انجام‌شد و چند جلسه هم با استاندارانجام شد.
    نماینده مردم در مجلس یازدهم گسترش تجاری و فرهنگی با کشورهای همسایه اظهار داشت: ما بایدروابطمان را با ترکمنستان وقزاقستان تقویت کنیم. ما نهاده‌های دامی رااز طریق بندر ماهشهر با کشتی می‌آوریم و هزینه خیلی بالا است. ولی قزاقستان مرکز نهاده‌های دامی است اگر روابط برقرار شود ریلی به‌راحتی در اختیار ما قرار می‌گیرد و کمترین زمان و مرقوم به‌صرفه است.
    منتظری در بخش آبزی‌پروری گلستان را طی یک دوره ای معدن پرورش بهترین ماهیان خاویاری برشمرد و یادآورشد: در حال حاضر نسل بیشتر این ماهیان خاویاری منقرض شده که نیاز به احیای مجدد آن باید در دستور کار قرار گیرد
    نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار خاطر نشان کرد: در آستانه روز خبرنگار اصل مطلب برای اولین بار در گلستان جلسه ارزیابی و پاسخ‌گویی مدیران نسبت‌به حقوق خبرنگاران ,بیمه, مسکن و بحث نظارت است،در مورد بحث مطبوعات مجلس جدید به‌دنبال تحول است تحول نیازمند همدلی ،هم‌نشینی و همراهی در حوزه مطبوعات را می طلبد.

    نویسنده: سهیلا علاالدین - نرگس حسین زاده

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *