×
×

آغاز برداشت میگو درگمیشان

  • کد نوشته: 33510
  • ۱۴۰۰-۰۶-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مدير كل شيلات گفت: برداشت ميگو براي دومين سال متوالي پس از رفع كامل بيماري لكه سفيد در مزارع پرورش ميگو گميشان، آغاز شد.
    آغاز برداشت میگو درگمیشان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل شیلات گلستان گفت: برداشت میگو برای دومین سال متوالی پس از رفع کامل بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو گمیشان، آغاز شد.


    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: سال جاری ۱۲۳۶ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیر کشت این محصول رفته است که پیش بینی می شود ۱۵۰۰ تن میگو برداشت گردد.
    وی با اشاره به میزان تراکم مزارع کشت میگو افزود: امسال در ۸۰  مزرعه بچه میگو  با میانگین تراکم ۱۱۱۲۳۸ قطعه در هکتار ذخیره سازی گردید.ه بود که خوشبختانه برداشت امروز فصلی پربرکت را در صنعت میگو استان نوید می دهد.
    مهندس قدس علوی تصریح کرد: بچه میگوهای مورد نیاز مجتمع پرورش میگو گمیشان امسال با اطمینان کامل از نظر سلامت، از مراکز تکثیر استان های جنوبی کشور و مرکز تکثیر بچه میگو محک گمیشان تامین گردیده بود.
    مدیر کل شیلات گلستان در پایان با بیان اینکه تمامی مزارع پرورش میگو امسال تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفته اند خاطر نشان کرد: بیمه نمودن مزارع به عنوان یک امر اجباری در فصل پرورش امسال نیز دنبال شد و در حال حاضر تمامی مزارع پرورش میگو تحت پوشش بیمه قرار دارند.
    مهندس قدس علوی  با اعلام رضایتمندی از وضعیت پرورش میگو در این مجتمع خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع بیماری لکه سفید در سال ۹۸ در مجتمع پرورش میگو گمیشان، شاید کمتر کسی امید به تولید مجدد و بدون وقفه میگو در این مجتمع داشت. چرا که در همه جای دنیا و کشور معمولا پس از یک دوره بیماری، مزارع بلافاصله امادگی پرورش مجدد را نخواهند داشت.  اما امسال برای دومین سال متوالی بدون روئیت بیماری، می توان به اطمینان رسید که بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگو گمیشان کاملا ریشه کن شده است.

    نویسنده: آسیه کیانی پور
    منبع: روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *