×
×

مدیرکل کمیته امداد گلستان:
۱۷ هزار دانش آموز نیازمند گلستانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

  • کد نوشته: 33556
  • ۱۴۰۰-۰۶-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار پارس، عیسی بابایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 350 پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شد  در کمیته امداد گلستان وجود دارد از این تعداد پایگاه ۳۰۰ پایگاه مربوط به مراکز نیکوکاری است.
    ۱۷ هزار دانش آموز نیازمند گلستانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار دانش آموز تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.

    ۱۷ هزار دانش آموز نیازمند گلستانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند
    عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد

    به گزارش بازار کسب و کار پارس عیسی بابایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۵۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شد  در کمیته امداد گلستان وجود دارد از این تعداد پایگاه ۳۰۰ پایگاه مربوط به مراکز نیکوکاری است.

    وی با بیان اینکه برخی موسسات خیریه نیز در راستای کمک به محرومان فعالیت دارند، تصریح کرد: کمیته امداد این آمادگی را دارد که با مؤسساتی که از استانداری مجوز گرفتن توانایی هم‌افزایی با این مجموعه‌ها را داریم .

    وی با اشاره به اینکه ۱۷هزار دانش‌آموز نیازمند تحت پوشش داریم که در تهیه لوازم و التحریر مشکل دارند، گفت: در کنار این ۱۷ هزار دانش‌آموز ۱۲۰۰ دانشجو نیازمند داریم که به آنها تسهیلات قرض الحسنه و بدون سود اعطا می‌شود

     مدیرکل کمیته امداد گلستان  با اشاره به برگزاری جشن عاطفه های افزود: این جشن به منظور جمع آوری کمک های مردمی به صورت نمادین در مدت ۳ روز از ۲۴الی ۲۶ شهریور برگزار می شود.

    بابایی با اشاره به اینکه کمک های کمیته امداد همچنان برای نیازمندان مستمر است و قصد قطع هیچ حمایتی رو از خانواده‌های تحت پوشش نداریم، یادآور شد: توانند سازی خانواده‌ها یکی از اهداف ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

    مدیر کل کمیته امداد گلستان با اشاره به فعالیت های این نهاد در حوزه اشتغال گفت: در پوشش اشتعال اتفاقی خوبی افتاد و سقف تسهیلات از طریق منابع بانکی ۱۰۰ میلیون تومان شده و اگر طرح دارای ارزش باشد به ۱۳۰ میلیون تومان هم می رسد.

    وی ادامه داد: اما برخی خانواده‌ها به لحاظ عدم توانایی جواز کسب به لحاظ عدم توانایی در اجاره ملک دارند اما دارای مهارت و تولیدات خانگی هستند تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در نظر داریم.

    بابایی افزود: تعهد ما در سالجاری ۵ هزار شغل است اما در تلاشیم این تعداد را به ۶ هزار شغل برسانیم.

    وی خاطرنشان کرد: در کمیته امداد یک اصطلاح داریم بعنوان راهبر شغلی که نظارت بر کار مددجو که به عنوان تولید کننده خانگی است داریم که در بخش‌های مختلف شغلی در حال فعالیت هستند.

    مدیرکل کمیته امداد گلستان متذکر شد: در سالجاری ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای بخش اشتغال در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به دیگر فعالیت های این نهاد افزود: در حوزه مسکن مددجویان در سال ۹۹ بیش ۵ هزار و سه مورد خدمات مسکن داشتیم که برای خانواده‌های تحت پوشش انجام شد.

    بابایی تصریح کرد: تا این لحظه پیش ۵۰۰ پروانه ساخت ساختمان برای مددجویان گرفتیم که در کنار این به هر مددجو ۵۰ میلیون تومان در کنار سایر نهادهای نظارتی به صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: در حوزه مسکن برخی از خانواده‌ها فاقد مسکن بوده و توانایی پرداخت ودیعه مسکن را ندارند، در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌های مددجو برای اجاره مسکن کمک میشود و همچنین در ایام سیل دو هزار خانواده با کمک های این نهاد دارای مسکن شدند.

    بابایی ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار را تحت پوشش بیمه قرار دادیم که امسال ۲۰۰ نفر از این افراد بازنشسته شده و از مزایای بیمه بازنشستگی استفاده می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه این نهاد ماهانه ۳۶میلیارد تومان مسمتری به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت می‌شود، تاکید کرد: در سالجاری چند اتفاق خوب افتاد یکی تامین جهیزیه به ارزش ۲۵ میلیون تومان با شرط جذب خیر این جهیزیه رو سوق خواهیم داد به سمت نیازمندان و دیگری تهیه اسپلیت و آبگرمکن که با ارزش ریالی ۳۰ درصدی توسط خیرین ۷۰ درصد آنرا کمیته امداد در دوران کرونا پرداخت کرده است که در اینجا می‌توان گفت که ۳۴ درصد اعتبارات کشور به استان گلستان اختصاص یافت‌.

    نویسنده: هنگامه خاندوزی
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *