×
×

اعزام۱۱۰نیروی تازه نفس برای مهار آتش جنگل‌های کردکوی

  • کد نوشته: 33612
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ۱۱۰ نیروی جدید در کنار سایز نیروها به منطقه زرشک‌چال درازنو شهرستان کردکوی به منظور سرعت بخشیدن در عملیات خاموش کردن آتش اعزام شدند و عملیات کنترل و مهار آتش را آغاز کردند.
    اعزام۱۱۰نیروی تازه نفس برای مهار آتش جنگل‌های کردکوی
  • تبلیغ هدفمند

    عبدالرحیم لطفی امروز شنبه دراین خصوص اظهار داشت نیروهای اعزامی به منطقه با وجود سخت گذر بودن برخی نقاط ، مشغول اطفای حریق هستند و آتش همچنان در حال زبانه کشیدن است.

    اعزام۱۱۰نیروی تازه نفس برای مهار آتش جنگل‌های کردکوی

    به گزارش بازار کسب و کار، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ۱۱۰ نیروی جدید در کنار سایز نیروها به منطقه زرشک‌چال درازنو شهرستان کردکوی به منظور سرعت بخشیدن در عملیات خاموش کردن آتش اعزام شدند و عملیات کنترل و مهار آتش را آغاز کردند.

    عبدالرحیم لطفی امروز شنبه دراین خصوص اظهار داشت نیروهای اعزامی به منطقه با وجود سخت گذر بودن برخی نقاط ، مشغول اطفای حریق هستند و آتش همچنان در حال زبانه کشیدن است.

    وی افزود: هوای صاف همراه با باد منطقه، شتاب در مهار آتش جنگل کردکوی را به تاخیر انداخته است.

    رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان جمعه شب گفته بود: سه فروند بالگرد از تهران و مشهد در صورت مهیا بودن شرایط برای مشارکت در عملیات اطفای حریق جنگل های کردکوی از فردا شنبه راهی گلستان  می شوند.

    مدیرکل هواشناسی گلستان هم با اشاره به این که رطوبت هوا در منطقه درگیر آتش ارتفاعات کردکوی از ۱۲ به ۲۸ درصد افزایش یافته گفت: سامانه بارشی که می تواند به خاموشی آتش این منطقه کمک کند یکشنبه و دوشنبه در استان فعال خواهد بود.

    نوربخش داداشی بیان کرد: امروز شنبه جهت وزش باد از جنوبی به شمالی تغییر می‌کند و همچنین از شدت وزش باد در ارتفاعات کردکوی کاسته خواهد شد.

    به گفته وی میانگین سرعت وزش باد روز گذشته در منطقه درگیر آتش سوزی حداکثر ۹۷ کیلومتر بود.

    از حوالی ظهر روز پنجشنبه جنگل های محدوده یانه سر، رادکان و  درازنو در کردکوی دچار حریق شد.

    گلستان ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی دارد که جزو مناطق پرخطر از نظر وقوع آتش سوزی هستند و گردشگران، دامداران و حاشیه‌نشینان جنگل‌ها و مراتع نقش بسزایی در حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی دارند.

    خشکسالی های امسال موجب شد تا ریسک وقوع حریق در زیستگاه های استان افزایش یابد.

    آتش سوزی، تخریب، تصرف و خشکسالی از جمله چالش های فراروی جنگلهای شمال ایران است که به تاکید کارشناسان باید برای رفع این معضلات این اکوسیستم ارزشمند تدابیری ویژه اتخاذ کرد.

    نویسنده: آسیه کیانی پور
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *