×
×

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی

  • کد نوشته: 33692
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات گلستان گفت: براساس تصميمات كميته صيد سازمان شيلات ايران، فصل صيد ماهيان استخواني در استان از 15 مهر ماه آغاز مي شود و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت.
    آغاز فصل صید ماهیان استخوانی
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از ۱۵ مهر ماه آغاز می شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

    معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از ۱۵ مهر ماه آغاز می شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.
    دکتر محسن یحیایی در جلسه توجیهی قوانین و مقررات صید و صیادی همزمان با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان، با اعلام این خبر بیان داشت: در سال جاری ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندرترکمن، میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.
    وی با اشاره به مقرراتی که در زمان صید باید از سوی صیادان استان رعایت گردد، خاطر نشان کرد: رعایت اندازه استاندارد تور پره برابر استاندارد اعلامی از سوی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، عدم همکاری با صیادان غیر مجاز، رعایت استاندارهای صید و صیادی و رهاسازی ماهیان ممنوع الصید و غیر استاندارد، از جمله مسائلی است که صیادان استان باید در زمان صید مدنظر قرار دهند.
    معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان بیان داشت: ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ خواهد بود و تعداد شناورهای فعال در خطه ساحلی استان نیز ۱۳۰ فروند می باشد.
    وی در خصوص گونه های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت: گونه های هدف صید در حال حاضر عمدتا شامل گونه های سفید، کفال، کپور و … خواهد بود.
    وی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در استان گفت:  در فصل صید  ۱۴۰۰ ـ ۹۹ ،  ۴۲۶ تن ماهی استخوانی از آبهای استان صید شده که از این میزان ۳۳ تن ماهی سفید، ۲۸۷ تن ماهی کفال، ۹۴ تن ماهی کپور و ۱۲/۵ تن سایر گونه ها بوده است .
    وی افزود: همچنین سرانه صید هر شرکت تعاونی در فصل صید سال گذشته ۲۷ تن، به ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد ریال برآورد شد.
    دکتر یحیایی در پایان اذعان داشت: در فصل پرورش ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹، تعداد ۳۸۳ قطعه بچه های غیراستاندارد در تور صیادان پره استان گرفتار شده بودند که ناظرین صید براساس وظیفه مندی خود و در راستای حفاظت از گونه های ارزشمند ماهیان خاویاری، این بچه ماهیان را در دریا رهاسازی نمودند.
    گفتنی است فصل صید ماهیان استخوانی در آبهای استان همه ساله از ۱۵ مهر آغاز شده و تا ۱۵ فرودین ماه سال بعد ادامه دارد

    منبع: روابط عمومی اداره کل شیلات

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *