×
×

گلستانی هابعلت گرماوقطعی برق روانه تفرج‌گاه‌هاشدند

  • کد نوشته: 33870
  • ۱۴۰۰-۰۸-۰۲
  • ۰
  • دمای هوای حدود ۵۰ درجه و قطع بدون برنامه وزمان بندی چندین ساعته برق در تعدادی از شهرهای گلستان هزاران نفر از اهالی این استان شمالی را برای تحمل از گرما روانه تفریگاه های جنگلی کرد
    گلستانی هابعلت گرماوقطعی برق روانه تفرج‌گاه‌هاشدند
  • تبلیغ هدفمند

    دمای هوای حدود ۵۰ درجه و قطع بدون برنامه وزمان بندی چندین ساعته برق در تعدادی از شهرهای گلستان هزاران نفر از اهالی این استان شمالی را برای تحمل از گرما روانه تفریگاه های جنگلی کرد.

    مشاهده حرکت خودروهای سواری برای اتراق چند ساعته و حتی شبانه روزی به سمت مناطق جنگلی وکوهستانی گلستان اغلب پس از پایان ساعت اداری شدید شده و بیشتر در شهرهای  کردکوی بندرگز، آزادشهر، و علی‌آبادکتول که فاصله کمی با تفرجگاه های کوهستانی و جنگلی دارند.
    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار از مناطق جنگلی کردکوی نشان می دهد که بعضی از این خانواده ها مکان مشخصی را برای اقامت هرروز که با گرمای زیاد هوا و قطعی مکرر برق همراه است انتخاب کرده و عصر و شامگاه  خود را در آنجا می گذرانند.
    این افراد با فراهم کردن امکانات لازم، چند شبانه روز در مناطق جنگلی می‌مانند و به امید کم شدن دمای هوا و تامین برق مصرفی منازل فقط برای رفتن به محل کاراز جنگل خارج شده و عصرها دوباره به محل اقامت جنگلی خود برمی گردند.
    بر اساس داده های هواشناسی دمای هوا در اکثر شهرهای گلستان طی ااین چند روز مرز ۴۰ درجه را رد کرده و در بعضی نقاط به حدود ۵۰ درجه رسیده است.
    دمای هوا وافزایش مصرف انرژی برق موجب شد شرکت توزیع نیروی برق اعمال خاموشی های برنامه‌ریزی  شده برق را در تمام نقاط استان ادامه دهد.
    در این شرایط هزاران نفر از اهالی شهرهای آزادشهر، بندرگز، کردکوی و علی آباد برای در امان ماندن از حرارت وحشتناک منازل تصمیم گرفته‌اند با رفتن به دل جنگل های هیرکانی برای ساعاتی از گرمای طاقت فرسا در امان بمانند.
    با وجود آنکه در زمان پیک مصرف برق واحدهای صنعتی و کارخانجات شهرک های صنعتی گلستان تعطیل شده و ساعات کار ادارات استان نیز کاهش یافته اما به دلیل مصرف زیاد، قطعی برق همچنان در استان اعمال می‌شود
    علی اکبر نصیری افزود: سقف تعیین شده مصرف برق گلستان در روزهای گرم بین ۹۵۰ تا هزار مگاوات ساعت و مصرف مشترکان استان حدود هزار و ۴۰۰ مگاوات است که جبران این کمبود فقط با قطعی برق مشترکان ممکن است.
    ابراهیم قدمنان با رد تردد زیاد اهالی این شهرستان به مناطق جنگلی برای فرار از گرمای هوا و مشکلات ناشی از قطبی برق، گفت: در حال حاضر قطع های منطبق بر زمان بندی اعلامی در این شهرستان اجرا می‌شود و مکاتبات و مذاکراتی با مدیران شرکت توزیع برق برای مدیریت بهینه توزیع انرژی در حال انجام است.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان نیز با اشاره  به کمبود برق در این استان طی روزهای اخیر گفت: قطعی برنامه ریزی شده برق از اول تیرماه در استان آغاز شده و تا پایان فصل گرما ادامه دارد.

    نویسنده: فریبا مسکنی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *