×
×

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان
دستگیری باندسارقان منازل و ویلاهای منطقه ییلاقی گرگان

  • کد نوشته: 33874
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۰
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازارکسب و کار؛ سرهنگ "مجتبی مروتی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از حدود یک سال قبل پرونده‌های سرقت از منازل و ویلاهای روستای گردشگری و ییلاقی زیارت به پلیس آگاهی استان ارسال شد که پس از تشکیل پرونده‌ها، آنها به اداره مبارزه با سرقت ارجاع شد.
    دستگیری باندسارقان منازل و ویلاهای منطقه ییلاقی گرگان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری باند سارقان منازل و ویلاهای منطقه توریستی و ییلاقی روستای زیارت شهرستان گرگان خبر داد.

    دستگیری باندسارقان منازل و ویلاهای منطقه ییلاقی گرگان
    دستگیری باندسارقان منازل و ویلاهای منطقه ییلاقی گرگان
    دستگیری باندسارقان منازل و ویلاهای منطقه ییلاقی گرگان

    به گزارش خبرنگار بازارکسب و کارسرهنگ مجتبی مروتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از حدود یک سال قبل پرونده‌های سرقت از منازل و ویلاهای روستای گردشگری و ییلاقی زیارت به پلیس آگاهی استان ارسال شد که پس از تشکیل پرونده‌ها، آنها به اداره مبارزه با سرقت ارجاع شد.

    وی بیان داشت: این باند ۶ نفره شامل۲ سارق و چهار نفر مالخر بودند که همگی شناسایی و دستگیر شدند.

    وی خاطرنشان کرد: بخشی از مردم در کوهستان و مناطق گردشگری و تفریحی منزل و ویلا دارند که اموال‌ ارزشمند و گران قیمت‌شان را در آن مکان‌ها رها می‌کنند و سارقین منتظر هر خانه هستند که خالی باشد و بلافاصله آن را مورد دستبرد قرار دهند.

    رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: دزدان دیگر به هیچ منزلی حتی اگر دوربین و درب‌های ضد سرقت دارند هم رحم نمی‌کنند و به روش‌های مختلف دست به سرقت می‌زنند.

    مروتی یادآور شد: از مردم انتظار داریم که اموال و لوازم گران و ارزشمندشان را در منازل و ویلاهای خارج از نظارت نیروی انتظامی قرار ندهند.

    وی در خصوص ارزش ریالی اموال کشف شده از سارقین منازل و ویلاهای زیارت تصریح کرد: سارقین این پرونده، به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند که ارزش ریالی اموال کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده و به مالباختگان گزارش شده تا نسبت به حضور در پلیس آگاهی و شناسایی اموال خود اقدام کنند و هنوز برخی خانواده‌ها برای این کار اقدامی نکردند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت پرونده‌های تشکیل شده در پلیس آگاهی استان، گفت: مجموع سرقت‌های استان از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آبان ماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته که بیشتر در حوزه جرائم خُرد از سوی معتادین، ضایعاتی‌ها و غیره بوده و میزان کشف پرونده‌های سارقین در همین بازه زمانی و مقایسه با سال گذشته پنج درصد نیز رشد داشتیم.

    رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: سرقت منازل به ویژه بعد از کاهش پیک‌های کرونا که مردم به مسافرت می‌روند، بیشتر شده بطوری که در همین بازه زمانی و مقایسه به سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته و سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو در زمینه وقوع و کشف پرونده‌ها به ترتیب ۳۲ و ۱۸ درصد افزایش دارد.

    مروتی اضافه کرد: در زمینه کیف‌قاپی میزان سرقت و کشف پرونده‌ها به ترتیب ۳۱ و ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد و در سرقت موتورسیکلت هم ۱۵ درصد رشد داشتیم.

    وی اضافه کرد: سرقت احشام و اتومبیل هم به ترتیب ۲۲ و ۲۴ درصد کاهش دارد و میزان سرقت‌های مسلحانه که بیشتر موتورسیکلت و موبایل بوده ۱۸ درصد رشد دارد و کشف پرونده‌های این نوع سرقت هم سه درصد افزایش داشته است.

    وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی وقوع سرقت به عنف ، بیان کرد: یک باند سرقت به عنف که اکنون در خارج استان فعالیت دارند، شناسایی شده و در حال تلاش برای دستگیری اعضای این باند هستیم که پس از دستگیری آنان، در خصوص این پرونده بیشتر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان در خصوص وضعیت قتل‌ها در استان گفت: در وقوع قتل ۳۸ درصد و در کشف هم ۲۳ درصد افزایش داریم که بیشتر این قتل‌ها به دلیل نزاع و درگیری، اختلافات ملکی و مالی است که برای کاهش این وضعیت نیاز است تا بزرگان، معتمدین و ریش سفیدان و کسانی که نفوذ کلام دارند، در سخنرانی‌های خود بین مردم در این زمینه بیشتر صحبت کنند.

    مروتی یادآور شد: همچنین خانواده‌ها و بزرگان باید از نگهداری اسلحه در مکان‌های قابل دسترسی جوانان خودداری کنند و یا محل نگهداری فشنگ‌ها جا از محل نگهداری خود اسلحه باشد تا جوانان وسوسه برای استفاده از آن در درگیری‌ها و خشونت‌ها نداشته باشند.

    وی افزود: در زمینه جعل میزان وقوع آن ۵۸ درصد کاهش و کشفیات هم ۴۵ درصد کاهش داشتیم و در بخش کلاهبرداری هم ۲۲ درصد کاهش وقوع و یک درصد افزایش کشف پرونده‌های مربوطه ثبت شده است.

    وی به کشاورزان توصیه کرد: در هنگام برداشت و فروش محصولات کشاورزی، مراقب کلاهبرداران باشند، زیرا این افراد با چک‌های جعلی یا سرقتی اقدام به خرید محصولات می‌کنند که ردگیری و دستگیری افراد کار را سخت‌تر می‌کند و تاکید می‌شود کشاورزان در هنگام فروش محصولات به صورت نقدی معامله کنند و مال خود را در اختیار افراد زبان‌باز و غریبه قرار ندهند.

    رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: هیچ پرونده قتل و آدم ربایی باز در استان نداریم و همه متهمان این پرونده‌ها شناسایی و دستگیر شدند و در حوزه سرقت‌های مسلحانه، سرقت‌های صورت گرفته خُرد بوده و سرقت مسلحانه از اماکن و طلافروشی‌ها و موارد مشابه در استان نداشتیم.

    مورتی تاکید کرد: رانندگان لوازم ارزشمند از قبیل کیف به ویژه کیف‌های زنانه، گوشی موبایل و تبلت را در خودرو قرار ندهند و خودرو را در مکان‌های خلوت و خیابان‌های پَرت، رها و پارک نکنند، زیرا سارقین در کمین چنین وسایل هستند تا به موقع اقدامات خود را به سرانجام برسانند.

    منبع: پلیس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *