×
×

فعالیت ۵۰ درصد ظرفیت واحدهای بوم‌گردی شیروان

  • کد نوشته: 33933
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار فرنوش راهدار در این خصوص اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تمام پذیرش‌های مسافران و گردشگران براساس مصوبات ستاد ملی کرونا به مدیران واحدهای بوم گردی ابلاغ شده و جذب گردشگر البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صورت گرفته است.
    فعالیت ۵۰ درصد ظرفیت واحدهای بوم‌گردی شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: واحدهای بوم گردی این شهرستان با ۵۰ درصد ظرفیت با توجه به وضعیت کنونی کرونا جهت پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

    فعالیت ۵۰ درصد ظرفیت واحدهای بوم‌گردی شیروان


    به گزارش بازار کسب و کار فرنوش راهدار در این خصوص اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تمام پذیرش‌های مسافران و گردشگران براساس مصوبات ستاد ملی کرونا به مدیران واحدهای بوم گردی ابلاغ شده و جذب گردشگر البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صورت گرفته است.


    وی خاطرنشان کرد: مناطق بکر و طبیعت زیبای این شهرستان و همچنین ۶ روستای هدف گردشگری گلیان، زوارم، قلعه زو، اوغاز و اسطرخی از توابع بخش مرکزی و گلیل بخش سرحد موجب شده تا در فصول مختلف شاهد استقبال بسیاری از مسافران و حتی در چند سال اخیر گردشگران خارجی در مناطق بوم گردی هستیم.
    راهدار ضمن اشاره به تسهیلات کرونایی پرداخت شده جهت هرگونه ضرر و خسارت مالی به حوزه گردشگری اضافه کرد: با شیوع کرونا و محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ظرفیت پذیرش مسافر نسبت به قبل آن بسیار کاهش داشته که بوم گردی شهر زیارت شیروان از ادامه فعالیت خودداری کرد و مابقی واحدهای بوم گردی براساس دستورالعمل های ابلاغ شده فعالیت دارند.
    سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: یک واحد بوم گردی در روستای هدف گردشگری گلیان نیز به دلیل قرار گرفتن موقعیت مکانی و احتماس ریزش سنگ جهت ایمنی و جلوگیری از هرگونه آسیب و خطری تعطیل شده است.
    به گفته راهدار اینک یک واحد بوم گردی در روستای فیروزه و سه واحد در روستای زوارم این شهرستان فعالیت دارند.
    شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *