×
×

توسعه فناوری و استفاده بهینه از آب نیاز رونق کشاورزی گلستان است

  • کد نوشته: 34068
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۹
  • ۰
  • علی‌محمد زنگانه در بازدید از پروژه‌های کشاورزی کردکوی استفاده از فناوری ها، بهره‌گیری بهینه از منابع آبی در کشاورزی و همچنین توسعه کشت گلخانه‌ای را عاملی در راستای حمایت از کشاورزان دانست.
    توسعه فناوری و استفاده بهینه از آب نیاز رونق کشاورزی گلستان است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان با اشاره به نقش محوری کشاورزی در رونق اقتصادی این استان گفت که بهره‌وری حداکثری از اراضی کشاورزی و باغی گلستان نیازمند توسعه فناوری و استفاده بهینه از منابع آب است.

    توسعه فناوری و استفاده بهینه از آب نیاز رونق کشاورزی گلستان است

    علی‌محمد زنگانه در بازدید از پروژه‌های کشاورزی کردکوی استفاده از فناوری ها، بهره‌گیری بهینه از منابع آبی در کشاورزی و همچنین توسعه کشت گلخانه‌ای را عاملی در راستای حمایت از کشاورزان دانست.

    وی افزود : از مجموع بیش از ۲۸۰ هزار هکتار اراضی بایر گلستان، قریب به نیمی از آن زهکشی شده یا در دست اقدام است که تکمیل آن می تواند به افزایش بهره‌وری از این اراضی منجر شود.

    زنگانه گفت : استفاده از روش‌های نوین زراعی مانند کشت‌های گلخانه‌ای، استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان و توسعه صنایع تکمیلی سبب رشد ارزش افزوده و ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی شده و به توسعه گلستان شتاب خواهد بخشید.

    وی کشاورزی را مزیت اصلی گلستان برشمرد و افزود: کشاورزی از محورهای مورد تاکید دکتر رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم برای توسعه این استان است که باید بیش از پیش مورد توجه متولیان و بهره‌برداران این بخش قرار گیرد.

    به گفته وی ایجاد ارزش افزوده بخش کشاورزی، پیش‌نیاز توسعه گلستان است و حمایت از صنایع غذایی می‌تواند ضمن جلوگیری از خام فروشی به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان و تولید ثروت و افزایش درآمد سرانه برای ساکنان استان منجر شود.

    براساس داده‌های سازمان جهادکشاورزی گلستان، هم اکنون این استان در تولید ۱۶ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد که نشان دهنده نقش و اهمیت کشاورزی منطقه در توسعه و خودکفایی کشور است.

    تولیدات حوزه کشاورزی در گلستان حاصل فعالیت ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار در این بخش معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص استان است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *