×
×

آغاز طرح زمستانه پلیس در جاده‌های گلستان

  • کد نوشته: 34131
  • ۱۴۰۰-۰۹-۰۲
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار تا بیستم اسفند سال جاری اجرای این طرح ادامه خواهد داشت.
    آغاز طرح زمستانه پلیس در جاده‌های گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    طرح زمستانه پلیس در استان گلستان با حضور جانشین فرمانده انتظامی، رییس پلیس راه و جمعی از مدیران ارشد استان با بهره‌گیری از ۶۵ دستگاه خودرو در ۱۰ پاسگاه و پست پلیس راه استان آغاز شد.

    آغاز طرح زمستانه پلیس در جاده‌های گلستان

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار تا بیستم اسفند سال جاری اجرای این طرح ادامه خواهد داشت.


    در این مراسم جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت برای اجرای درست و هرچه بهتر مسوولیت‌های واگذار شده نیاز به بررسی دقیق ستادی و همکاری و تعامل با دستگاه‌های برون سازمانی لازم است.
    سرهنگ فرزاد تاجره در این خصوص اظهار داشت: از جمله این مسئولیت‌ها دستگیری سارقان، کشف اموال مالباختگان، برخورد قاطع و هدفمند با اراذل و اوباش، برخورد با معتادان متجاهر و کارتن خواب، پیگیری و رصد فضای مجازی برای جلوگیری از هتک حیثیت افراد و کلاهبرداری و حفظ جان شهروندان در جاده‌ها به‌ ویژه در مناطق برف خیز و کوهستانی است.
    وی افزود: دستگاه های مرتبط همچون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجموعه اورژانس و هلال احمر برای انجام ماموریت مراقبت و حفظ جان شهروندان در جاده ها، باید پای کار حضور داشته باشند.
    وی ادامه داد: از اجرای طرح ترافیکی زمستانه پلیس، تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و ایمنی راه ها، روان سازی ترافیک، جلوگیری از انسداد معابر و مدیریت ترافیک در مواقع بروز ترافیک هدف اصلی نیروی انتظامی است.
    جانشین فرمانده انتظامی استان بیان داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر طرح زمستانه استفاده صد درصدی از نیروهای مرتبط و تجهیزات و امکانات ستاد، استقرار و رصد ۲۴ ساعته کانون‌های ناهنجاری ترافیکی توسط تیم‌های عملیاتی پلیس راه در نقاط حادثه خیز از برنامه‌های پلیس در طی مدت برگزاری طرح زمستانه است.
    وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با تمام توان و انرژی در کنار همکاری سایر دستگاه‌ها را به کار خواهد گرفت تا زمستان سالجاری در محورهای مواصلاتی برای شهروندان بدون اتفاق و حادثه سپری شود.
    فرمانده پلیس راه گلستان نیز در این مراسم گفت: در طرح ترافیکی زمستانه به رانندگان با همراهی ۶۵ گروه و بهره‌گیری از ۶۵ دستگاه خودرو در ۱۰ پاسگاه و پست پلیس راه استان در محورهای ارتباطی مستقر و خدمات رسانی می شود.
    سرهنگ علی عبدی در این خصوص اظهار داشت: در این طرح ۳۲ تیم با ۳۱۵ نفر و ۱۶۷ دستگاه خودرو در ۲۳ راهدارخانه از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۰۵ نفر با ۱۱ خودروی نجات و ۲۳ آمبولانس و ۱۸ خودروی کمک دار و چهار موتورلانس در ۱۶ پایگاه از سازمان هلال احمر و ۱۷۲ نفر بصورت روزانه با ۱۰۱ دستگاه آمبولانس و چهار خودروی کمکی در ۶۰ پایگاه شهری و جاده ای از سوی سازمان اورژانس استان گلستان همکاری می کنند.
    وی گفت: با بیان اینکه بیش از هزار کیلومتر از طول جاده‌های استان در منطقه کوهستانی و برف گیر قرار دارد خاطرنشان کرد: برای عبور از جاده‌های کوهستانی از جمله همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و موادغذایی خشک و پر بودن باک بنزین خودرو توجه ویژه رانندگان به توصیه پلیس راه الزامی است.
    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این مراسم گفت: تصادفات جاده‌ای و حوادث رانندگی بخش عمده‌ای از آمار مرگ و میر است که باید برای رفع این معضل چاره اندیشی کرد.
    عفت همدم در این خصوص اظهار داشت: حدود ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه مجموع خوردوهای شخصی و ناوگان عمومی در گلستان است که در مقایسه با آمار جمعیتی به ازای هر سه نفر یک خودرو در استان وجود دارد.
    وی افزود: با توجه به افزایش روز افزون وسایل نقلیه باید برای تسهیل در ترافیک و ایمنی جاده‌ها چاره اندیشی شود در غیر اینصورت افزایش این نوع حوادث می‌تواند تهدیدی جدی بر جان رانندگان باشد.
    نکته قابل تامل بازار کسب و کار در این خصوص این است همانگونه که پلیس نیز همواره به شرکت‌های خودرو ساز متذکر شده عدم ایمنی لازم خودروهای تولید داخل نیز مزیدی بر وجود حوادث ناگوار جاده‌ای است که می‌بایست برای رفع آن و تولید خودروی ایمن و در خور شهروندان در دستور کار دولتمردان مخصوصاً نمایندگان مجلس برای پیگیری ماده‌های قانونی و تذکرات لازم به دو شرکت خودرو ساز در کنار طرح‌ای که امروزه مورد نقد و انتقادات بسیاری از شهروندان در بستر شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است قرار گیرد .
    و از طرفی دیگر همانگونه که در جانشین فرمانده انتظامی و رئیس پلیس راه استان مطرح شده عدم ایمنی جاده‌ها است که مزید علت در وقوع حوادث دلخراش و بالا رفتن حوادث رانندگی می شود هر چند دو موضوع مطرح شده در طی دو سال اخیر که به لطف کرونا موجب کاهش سفرهای برون شهری شده تعداد این نوع حوادث نسبت به مدت مشابه قبل از زمان شیوع این ویروس با روند کاهشی مواجه بوده و بالاترین آمار مرگ و میر بیشتر مربوط به قربانیان کرونا بوده است

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *