×
×

الزام ورود دادستان به قیمت غیرواقعی مسکن

  • کد نوشته: 34466
  • ۱۴۰۰-۱۰-۱۱
  • ۰
  • رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گرگان در پلتفرم‌های مجازی خبر از غیر واقعی بودن نرخ‌های اجاره بها خبر داد و گفت: از دادستانی می‌خواهیم با عوامل آگهی‌های غیر واقعی برخورد کند چرا که بازار اجاره در شرایط آرام و ثبات نسبی قرار دارد.
    الزام ورود دادستان به قیمت غیرواقعی مسکن
  • تبلیغ هدفمند

    وی بیان‌داشت: بازار ملک در برخی محلات به دست افرادی فرصت طلب افتاده که برای اجاره بیشتر آپارتمان‌های خود اقدام به فضاسازی و برهم زدن جو روانی دارند.

    الزام ورود دادستان به قیمت غیرواقعی مسکن

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گرگان در پلتفرم‌های مجازی خبر از غیر واقعی بودن نرخ‌های اجاره بها خبر داد و گفت: از دادستانی می‌خواهیم با عوامل آگهی‌های غیر واقعی برخورد کند چرا که بازار اجاره در شرایط آرام و ثبات نسبی قرار دارد.

    محمدرضا صنعتی در گفت‌وگو با آسیه کیانی‌پور خبرنگار اقتصادی بازار کسب و کار ضمن تکذیب خبر افزایش نرخ اجاره بها که میزان آن در برخی شبکه‌های اجتماعی تا ۱۳۹ درصد عنوان شده، اظهار داشت: ، رشد قیمت‌ها حتی در فصل جابه‌جایی مستاجران‌ (تابستان) که تعداد معاملات مربوط به اجاره واحد مسکونی در این فصل چندین برابر وضعیت کنونی است تا این میزان نبوده است.
    وی افزود: تا حدود زیادی تورم بخش اجاره را سیاست‌های دولت در بخش کنترل بازار اجاره از جمله مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در خصوص تمدید خودکار قراردادها کنترل کرد و در تابستان سالجاری میزان جابه‌جایی‌ها با تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها تا ۴۰ درصد کاهش یافت.
    صنعتی ضمن تکذیب رشد قیمت‌های اجاره در جنوب گرگان گفت: در سایت‌های مجازی هیچ کدام از نرخ‌های ذکر شده را قبول نداریم و اعلام می‌کنیم کلیه قیمت‌ها ذکر شده غیر واقعی است.
    رییس اتحادیه املاک گرگان گفت: در بخش مسکن با هدف کسب سود سوداگران مسکن و مخالفان طرح‌های اقتصادی دولت قیمت‌های غیر واقعی را در فضای مجازی بیشتر برای بر هم زدن بازار، منتشر می‌کنند.
    وی بیان‌داشت: بازار ملک در برخی محلات به دست افرادی فرصت طلب افتاده که برای اجاره بیشتر آپارتمان‌های خود اقدام به فضاسازی و برهم زدن جو روانی دارند.
    وی با اشاره به این سوال که قیمت اجاره چرا باید در فصل خارج از جابه‌جایی، بالا اعلام شود، گفت: زنجیره سوداگران بخش مسکن با همراهی برخی رسانه‌های فضای مجازی درصددند که قیمت‌های جدیدی از نرخ اجاره‌بها را در اذهان مردم نهادینه کنند که با کف و سقف قیمت‌ها در بازار تفاوت زیادی دارد.
    رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک گرگان افزود: خبری از نرخ‌های اعلام شده بر اساس گزارش‌هایی که از مشاورین املاک سراسر کشور به اتحادیه می رسد، افزایش رقم اجاره بها وجود ندارد. و آخرین نرخ‌ها مرتبط با تابستان سالجاری است که رشد منطقی سالیانه را در بازار اجاره بها شاهد بودیم.
    دادستانی با درج قیمت‌های غیر واقعی اجاره برخورد کند
    وی گفت، با سو نیت قبلی قیمت‌های پیشنهادی در پلفترم های مجازی بالا اعلام می‌شود تا سوداگری مسکن در شرایطی که بازار در حال رشد معاملات آن هم بدون تورم است، بر هم بخورد.
    محمدرضا صنعتی ادامه‌داد: باید با هرگونه هیاهو، جنجال و معاندت اقتصادی و اخبار مربوط به گرانی اجاره بها برخورد قاطع انجام شود و دادستانی به آگهی های اجاره‌های بی پایه و اساس در شبکه‌های اجتماعی ورود پیدا کند، زیرا در پاییز و زمستان امسال بازار اجاره شرایط آرامی را پشت سر گذاشته است.
    وی اظهار داشت: به دلیل درج آگهی‌های خلاف واقع بازار ملک و اجاره اکنون سه سال می‌شود که این بازار متشنج شده است. این درحالی است که اتحادیه املاک در طی چند سال گذشته به دنبال حذف آگهی‌های فروش و اجاره از پلتفرم‌های مجازی بود. مدتی هم دادستانی به موضوع ورود کرد وجلوی آن گرفته شد اما اکنون مجدد شاهد درج آگهی‌های خلاف واقع هستیم.
    وی بیان‌داشت: سیاست اتحادیه صنف مشاوران املاک حذف قیمت‌ها از فضای مجازی است که می‌تواند مانع اهداف سودگران نسبت به افزایش قیمت‌ها شود.
    رئیس اتحادیه املاک گرگان در پایان گفت: مشاورین املاک باید برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های کم جمعیت صرفا ۱۵ درصد اجاره بهای تمدیدی را افزایش دهند در غیر مرتکب تخلف خواهند شد و مطابق قانون در صورت هر نوع گزارشی با این افراد برخورد می‌شود.

    نویسنده: آسیه کیانی پور
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *