×
×

میدان خرید-فروش دام‌زنده گنبد پاسخگو حجم مبادلات نیست

  • کد نوشته: 34529
  • ۱۴۰۰-۱۰-۲۱
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار رضا علیپوری اظهارداشت: در فاصله پنج کیلومتری محل فعلی قطعه زمین ۴۰ هکتاری مورد درخواست امور عشایر گلستان برای جابجایی میدان دام گنبدکاووس قرار دارد.
    میدان خرید-فروش دام‌زنده گنبد پاسخگو حجم مبادلات نیست
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل امور عشایر گلستان گفت: جوابگوی حجم زیاد خرید و فروش روزانه دام زنده این شهرستان فضای سه هکتاری میدان دام گنبدکاووس نیست لذا پیگیری لازم‌ برای جابجایی این میدان و انتقال به مکان جدید ادامه دارد.

    میدان خرید-فروش دام‌زنده گنبد پاسخگو حجم مبادلات نیست

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار رضا علیپوری اظهارداشت: در فاصله پنج کیلومتری محل فعلی قطعه زمین ۴۰ هکتاری مورد درخواست امور عشایر گلستان برای جابجایی میدان دام گنبدکاووس قرار دارد.


    مدیرکل امور عشایر گلستان یادآور شد: فضای فعلی مورد استفاده به عنوان میدان دام گنبدکاووس را نماینده وزیر جهاد کشاورزی ناکافی دانست و تاکید بر لزوم اختصاص فضای بیشتر کرد که قرار شد در مجلس شورای اسلامی به همراه نماینده مردم شهرستان برای واگذاری زمین درخواستی پیگیری لازم صورت گیرد و احداث فضای جدید نیز سرعت یابد.
    علیپوری گفت: طبق نشستی که با سرپرست امور عشایر ایران صورت گرفت حداقل زمین مورد نیاز برای جوابگویی به دامداران ۳۰ هکتار نسبت به جابجایی میدان دام گنبدکاووس است.
    مدیرکل امور عشایر گلستان گفت: ۱۰۰ آغل برای نگهداری دام در محل فعلی وجود دارد که در سایت جدید ۴۰۰ آغل همراه با سایر امکانات مانند کشتارگاه اضطراری موقت برای ذبح بهداشتی دام پیش بینی شده و دستفروشان نیز در محل جدید ساماندهی می‌شوند.
    به گزارش بازار کسب و کار، میدان فروش دام گنبدکاووس که جزو چند بازار بزرگ فروش دام زنده کشور به‌شمار می‌رود با وجود اینکه وعده‌های چندین ساله متولیان نسبت به جابجایی و توسعه این میدان در وضعیت نامناسب و برزخ گونه سنتی و در انتظار توسعه باقی مانده وهر روزه نیز فروشندگان و خریداران دام در این مرکز با مشکلات فراوانی روبرو هستند.
    توسط شرکت تعاونی خدمات دامی وحدت عشایر گنبدکاووس از سال ۷۲ برای ساماندهی و متمرکز کردن فعالیت دامداران میدان فروش دام گنبدکاووس در مکانی مشخص برای خرید و فروش زیر نظر اداره کل امور عشایر گلستان و در گستره تقریبی سه هکتار ایجاد شد تا علاوه بر دامداران بومی و ۴۴۵ هزار راس دام فعلی آنها، عشایر گلستان نیز با افزون بر ۷۶۰ هزار راس دام سبک به همراه سایر دامداران منطقه شرق این استان دام‌های خود برای فروش به این بازار بیاورند.
    از آنجایی که این میدان در حاشیه جاده موسوم به نفت در فاصله تقریبی سه کیلومتری از شهر گنبدکاووس با امکانات رفاهی و بهداشتی بسیارمحدود واقع شده و روزانه چهار تا پنج هزار راس دام سبک و سنگین به گفته مسوولان امور عشایر گلستان در آن خرید و فروش می‌شود که ۷۰ درصد آن به سایر استان‌ها از جمله تهران، مازندران و خراسان ارسال می‌شود.

    نویسنده: فریبا مسکنی
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *