×
×

برای متخلفان برداشت از منابع‌آب زیرزمینی ۱۳۹ اخطاریه صادرشد

  • کد نوشته: 34541
  • ۱۴۰۰-۱۰-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار، اسحاق خسروپناه اظهار داشت: افت ورودی سدها در نتیجه کاهش بارندگی‌ و روان‌آب‌ها، موجب کاهش حجم مخازن سدها شده و با توجه به اینکه مصارف آب شهرستان به منابع آب زیرزمینی متکی بوده است، برداشت بیش از حد از این منابع، دشت ها را با کسری مخزن مواجه کرده است.
    برای متخلفان برداشت از منابع‌آب زیرزمینی ۱۳۹ اخطاریه صادرشد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۱۳۹ اخطاریه برای متخلفان در ۹ ماه سالجاری، برداشت از منابع آب زیرزمینی و نصب نکردن کنتور صادر شد.

    برای متخلفان برداشت از منابع‌آب زیرزمینی ۱۳۹ اخطاریه صادرشد


    به گزارش بازار کسب و کار، اسحاق خسروپناه اظهار داشت: افت ورودی سدها در نتیجه کاهش بارندگی‌ و روان‌آب‌ها، موجب کاهش حجم مخازن سدها شده و با توجه به اینکه مصارف آب شهرستان به منابع آب زیرزمینی متکی بوده است، برداشت بیش از حد از این منابع، دشت ها را با کسری مخزن مواجه کرده است.


    وی با اشاره به بحران کم‌آبی خاطرنشان کرد: کیفیت آب استحصالی هرچه اضافه برداشت بیشتری از منابع آب زیرزمینی داشته باشیم، هم کاهش می‌یابد.
    خسروپناه ادامه داد: در بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب شهرستان است که می توان با استفاده بهینه از آب در این قسمت علاوه بر جبران کسری مخازن از بحران کم‌آبی هم گذر کرد.
    مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۱۷ حلقه چاه آب غیرمجاز زیرزمینی با عمق ۳۰-۱۰ متر در این شهرستان طی مدت یاد شده مسدود گردید که این امر باعث جلوگیری از ۸۰ هزار مترمکعب اضافه برداشت آب شد.
    وی گفت: از ۴۰۸ کنتور هوشمند آب و برق در این بازه زمانی و ۴۵۱ چاه کشاورزی، صنعتی آب و فاضلاب بازدید شده است.
    گفته می‌شود ۷۹ صدم متر میانگین افت سالانه منابع آب زیرزمینی شیروان است که ۴۱ درصد آب مصرفی این شهرستان از منابع زیرزمینی و ۵۹ درصد از منابع سطحی تامین می شود.
    لازم به ذکر است که ۸۱ درصد آب این شهرستان در بخش کشاورزی، ۵.۴ درصد صنعت و ۱۳.۶ درصد در بخش آشامیدنی مصرف می شود.
    بنا بر اظهارت جهاد کشاورزی این شهرستان ۹۸۵ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آبدهی ۹.۴ میلیون مترمکعب دارد که تاکنون ۴۷۶ حلقه چاه غیرمجاز با حجم ۴.۹ میلیون مترمکعب پر شده است.
    گفته می‌شود شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

    نویسنده: آسیه کیانی پور
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *