×
×

افزایش صادرات چمدانی صنایع دستی در گلستان

  • کد نوشته: 34562
  • ۱۴۰۰-۱۰-۲۳
  • ۰
  • رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار اظهار داشت: از عمده محصولات صادراتی صنایع‌دستی گلستان گلیم و گبه، فرش چرم، زیورآلات ترکمن، رودوزی سنتی، پارچه دستبافت و جاجیم است به کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، ازبکستان، عراق، قزاقستان، ترکیه، استرالیا، بحرین، کانادا و روسیه که از طریق واسطه‌ها و به‌صورت چمدانی صادر شده است.
    افزایش صادرات چمدانی صنایع دستی در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: بیش از ۱۰۱ هزار دلار از تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت چمدانی و از طریق واسطه‌ها به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکای شمالی صادر شد.

    افزایش صادرات چمدانی صنایع دستی در گلستان

    رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار اظهار داشت:از عمده محصولات صادراتی صنایع‌دستی گلستان گلیم و گبه، فرش چرم، زیورآلات ترکمن، رودوزی سنتی، پارچه دستبافت و جاجیم است به کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، ازبکستان، عراق، قزاقستان، ترکیه، استرالیا، بحرین، کانادا و روسیه که از طریق واسطه‌ها و به‌صورت چمدانی صادر شده است.

    وی گفت: گلستان دارای تنوع فراوان در صنایع‌دستی است که می‌توان زمینه رونق بخشیدن به تولید و تداوم پایدار این نوع کسب‌وکار را با رفع دغدغه فروش داخلی و خارجی هنرمندان و صنعتگران این حوزه، فراهم کرد.

    سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان افزود: بخشی از تولیدات خود را هنرمندان گلستان همه‌ساله از طریق واسطه‌ها و یا به‌صورت چمدانی به سایر کشورها صادر می‌کنند کهبا توجه به شیوع کرونا این موضوع تضعیف و همه بخش‌های تولیدی و بازرگانی خارجی تا حد زیادی تحت شعاع این معضل قرارگرفته است.

    نویسنده: فریبا مسکنی
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *