×
×

هیچ کس نمی‌تواند فکر و هنرت را از تو بگیرد

  • کد نوشته: 34633
  • ۱۴۰۰-۱۱-۰۹
  • ۰
  • حسین دهیری دهنوی یک جوان خوش ذوق اهل آبادان که این روزها تنورش در گرگان داغ داغ است او به دانشگاه نرفته است اما با آموزش کار فنی وارد بازار کار شده و خوشبختانه امروز توانسته به موقعیت خوبی در حرفه خود دست یابد.
    هیچ کس نمی‌تواند فکر و هنرت را از تو بگیرد
  • تبلیغ هدفمند

    این که در دنیای امروز برخی از شهروندان و مخصوصا قشر جوان هنوز به دنبال شغل‌های پر دردسر دولتی و پشت میزی می‌گردند برای اینکه در یک تایم مشخص در سر کار حاضر شوند و روز خود را در آن با بازی با خودکار و کاغذ و گاهاً صحبت کردن با همکاران بگذرانند عده‌ای نیز از شغل کارمندی فراری بوده و به دنبل استقلال شغلی خود هستند استقلالی که شاید بتوان آن را اینگونه معنا کرد که اگر به دنبال درآمد خوب و شیرین هستی ببین توانایی که داری چیست؟ و آنرا در ذهن خود پرورش بده حساب کن و بعد آن را به مرحله تولید برساند و پس از اینکه آن را به مرحله تولید رساندی به مهمترین مرحله خواهی رسید و آن هم مرحله اجرا که سخت‌ترین مرحله کار است مرحله‌ای که با مخالفت‌ها و انتقادهای بسیاری روبروست که می‌خواهد شما را از ادامه روند کار بازدارد و اینجاست که شما نیاز به یک قدرت فوق ‌العاده قوی دارید که مقابل این همه هجمه و سنگ‌اندازی اطرافیان بایستید و بگوید نه من این کار آغاز می کنم با علم به اینکه می‌دانم قطعا در ادامه راه شکست‌های زیادی در انتظارم هستند اما با تمام نیرو و توان مقابل شکست‌های پیش ‌رو خواهم ایستاد چرا که این را من می‌خواهم ، من می‌خواهم آن چیزی باشم که خود به دنبال آن هستم نه دیگران .


    به همین خاطر گفتگویی را با جوانی قوی و قدرتمند که اهل مبارزه با سختی‌ها مشکلات فراوانی است در این خصوص داشتیم که در ادامه نظرتان را به آن جلب می‌کنیم.


    یک جوان موفق گفت: هیچ‌وقت هیچکس نمی‌تواند فکر و هنر دستانت را از تو بگیرد ولی کارمند که باشی شاغل دیگران که باشی می‌توانند نان تو را آجر کند و تو را از کارت کنار بزنند.
    حسین دهیری یک جوان خوش ذوق اهل آبادان که این روزها تنورش در گرگان داغ داغ است او به دانشگاه نرفته است اما با آموزش کار فنی وارد بازار کار شده و خوشبختانه امروز توانسته به موقعیت خوبی در حرفه خود دست یابد.
    حسین دهیری دهنوی اصالتاً بختیاری از آبادان ۲۵سال دارد و مجرد است او ۳ سال است به‌صورت حرفه‌ای کارش را شروع کرده‌ است و در زمینه تعمیرات ابزار صنعتی و برقی مثل سنگ فرز و دریل انجام می‌دهم.
    دهیری در مورد حرفه خود می گوید: خیلی از افراد با ما همکاری می‌کنند مثل ام دی اف کارها جوشکار ها تقریباً تمام کسانی که توی جامعه کار می‌کنند به ما متصل هستند که مثل ام دی اف کار ها که از سنگ فرز و دریل برقی استفاده می‌کنند که بنده تعمیر می‌کنم که یک سری از این وسایل در منازل هم نیز استفاده می‌شود مثلاً وقتی توی خانه می‌خواهیم روی دیوار یک تابلو نصب کنیم نیاز است از دریل استفاده شود .
    وی ادامه می دهد:خدا رو شکر مغازه جدیدم در قسمتی از شهر است که اکثر افراد اطراف و خیابان‌های مجاور ابزارآلات و وسایل صنعتی دارند که وقت بیکاری ندارم و اکثراً من را می‌شناسند تمام تعمیرکاران و تراشکارهای اطراف مغازه با بنده همکاری می‌کنند چون ابزار آن‌ها سنگ فرز و دریل است.
    وی با اشاره به اینکه عموی اش ۳۳ سال در این حوزه فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: :بعد از پایان خدمت از این شاخه به آن شاخه رفتن دیدم فایده‌ای ندارد و با خودم فکر کردم که یک فن یاد بگیرم که هم‌اکنون در گرگان دارم کارهایی انجام می‌دهم که جزء اولین نفرات در استان گلستان و گرگان هستم که به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنم که در گرگان ۷ الی ۸ نفر هستند که تعمیرات این‌چنین ابزاری را انجام می‌دهند و جزء کارهای تخصصی محسوب می‌شود.
    این جوان خوش ذوق ادامه داد: من در آبادان آموزش‌دیدم ولی استارت کارم را از گرگان شروع کردم امکان آموزش هم برای دیگران دارم کار ما جزء زیرمجموعه الکتروموتور و سیم پیچی هست و از صنف مجزا برای تعمیرات ابزارآلات برقی نداریم من تقریباً از هفت‌سالگی در تابستان‌ها کنار عمویم مشغول کار بودم که حدود
    ۵ الی۶ سال که گذشت و درس‌ها سنگین‌تر شد به درس ادامه دادم تا بعد از دیپلم و بعد از خدمت متوجه شدم توی این جامعه باید هنر دست یاد داشت.
    وی در خصوص سرمایه اولیه این حرفه گفت: با حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون این کار را شروع کردم خوبی کار ما این است که نیاز به سرمایه زیاد در شروع کار ندارد و نسبت ب خیلی از کارهای دیگر مثل مکانیک کارها که یک دستگاه آن‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است یا یک بالابر شان فقط ۳۰ میلیون تومان است نیاز به سرمایه فراوان برای راه اندازی ندارد.
    ظهیری افزود: من فقط با یک پیچ‌گوشتی و آچار می‌توانم کنار خیابان درآمد روزمره خود را داشته باشم و بروم داخل مغازه‌های صنعتی دستگاه‌شان را جلوی صاحب مغازه به‌راحتی تعمیر کنم و نان خود را دربیاورم.من در ماهشهر جواز پنج‌ساله داشتم ولی گرفتن جواز در گرگان کمی سخت‌تر بود چون آشناییت با این شهر نداشتم.
    وی در پایان نیز به جوان های هم سن و سال خود که هنوز در تکاپوی شغل و حرفه هستند، توصیه می کند که باید تلاش کنند تا به آنچه که می‌خواهند برسند در این وضعیت جامعه حتما باید کنار درسشان فن و حرفه‌ای یاد داشته باشند که بتوانند زندگی روزمره خود را بگذرانند که اگر خدای‌نکرده با رشته تحصیلی خودکاری پیدا نکردند بتوانند خرج روزانه خود را با هنر دست شان دست‌وپا کنند.
    هیچ‌وقت هیچکس نمی‌تواند فکر و هنر دستانت را از تو بگیرد ولی کارمند که باشی شاغل دیگران که باشی می‌توانند نان تو را آجر کند و تو را از کارت کنار بزنند پس حتما در کنار درستان فن و حرفه‌ای یاد بگیرید که نیازمند دیگران نباشید.
    حسین این جوان خوش ذوق و فعال با اتکا به فنی که آموزش دیده بود و هنری که داشت امروز هم برای خود و هم برای دیگران ایجاد اشتغال داشته است، شاید دیدن چنین افراد با ذوق بسیاری از جوانان را که ناامید از پیدا کردن شغل مناسب شده اند را بر سر ذوق بیاورد که در این اوضاع اقتصادی نیز می‌توانیم با اتکا به آموخته‌های خودمان یک کار مناسب ایجاد کنیم.
    همانطور که دیدید این جوان موفق با وجود همه مشکلات روبرو بر آن ها چیره شده و از شکست‌های پیش رو نترسیده و همچون کوه استوار به مسیر خود ادامه داده که هم اکنون به این مرحله از کار خود رسیده است.
    همانطور که در مطالب گذشته هم گفتیم خواستن توانستن است به شرطی اینکه بدانید به دنبال چه هستید و برای چه می‌خواهید به دنبال کار باشید آن وقت خواهید دید که کلید همه مشکلات را در دستان خود دارید و به راحتی می‌توانید از سد راه همه مشکلات عبور کنید و به مرحله موفقیت دست یابید.


    بنابراین برای پیدا کردن شغل مورد نیاز خود نیاز نیست که حتما شاغل در دستگاه‌های دولتی باشید کافی است کمی به اطراف خود خوب نگاه کنید.

    نویسنده: فریبا مسکنی - هنگامه خاندوزی
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *